Chapter 33

1.9K 129 9
                                    

SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 33: TO THE FINAL COUNTDOWN

CHAD membawa Aylee masuk ke dalam rumahnya. Ibunya menoleh ke arah pintu masuk dan dia tersenyum melihat anaknya sudah balik.

"It's dinner time. Who is she? Beautiful Lady." Ibu chad memeluk chad dan memerhatikan Aylee di sebelahnya.

"My Future wife." Jawab Chad. Aylee mencubit Lengan chad. Ibu chad tertawa.

"I know her. The first impresion Girl. Such a lovely lady. Come with me.." ibu chad membawa Aylee duduk bersamanya di ruang tamu. Chad duduk di hadapan mereka dan mula menyambung membaca diari Aylee. Sesekali chad tertawa. Aylee melayan kerenah ibu chad namun dia masih sempat menjeling ke arah chad yang sudah tentunya mentertawakan Catatan zaman kanak kanaknya. Aylee menahan rasa malu.

"Stop reading that. You embarrass me." Aylee mengambil semua buku buku diarinya. Chad memeluk Aylee dan mengusap kepalanya seperti anak anak kecil.

"Ohh My Super Fans! I will marry you." Kata chad. Aylee menjeling tajam.

Dear Diari,
Salahkah bila kita suka melihat seseorang dari jauh,
Menyukai dia walaupun dia tidak tahu kita sedang memerhatikan dirinya.

Chad
Saya berharap kau tetap akan bermain bola
Saya akan tetap memerhatikan kamu walaupun Daddy tidak akan ke stadium lagi.

Chad,
Bermainlah bola dengan baik.
Saya akan memerhatikan kamu dari Jauh kali ini.
Saya akan memerhatikan kamu dan menjadi peminat kamu sehingga lah kita akan berkahwin suatu hari nanti.
My little prayer.

Aylee menutup wajanya. Terasa malu bila membaca semula semau catatannya dahulu. Mengapa dia boleh menulis semua itu dengan details merapu. Arghhh! Aylee mengeleng.

"You want to Go bath..?" Chad yang baru keluar dari bilik mandi dengan hanya bertuala menutupi separuh badannya tersenyum nakal kepada Aylee. Aylee menyimpan semua Diarinya ke dalam laci meja Chad.

"I don't have extra clothes." Jawab Aylee. Dia duduk di sofa. Chad membuka almari bajunya.

"Saya ada banyak baju..and remember this..?" Chad mengeluarkan Tshirt Milik Aylee yang diambilnya ketika mereka bermain Bola dulu. Aylee hanya diam.

"I don't have Extra Lingerie." Jawab Aylee.

"You don't need them when you're with me.." kata chad.

"Shut up. Sent me To The Bungalow now." Kata Aylee. Chad tertawa. Dia sengaja mahu mengusik Aylee. Chad menukar pakaiannya dan mendekati Aylee.

"The Last chapter is coming. I really hope this will end soon." Kata Chad. Aylee hanya tersenyum. Dia juga berharap semuanya akan baik baik saja untuk mereka berdua.

HOSPITAL

KENDALL mengekori Doktor dan Isabelle menuju ke satu ruang tertutup di hujung Hospital itu. Dengan langkah berhati hati, Kendall cuba mencuri dengar perbualan mereka berdua.

" Awak perlu simpan ni dalam Minuman dia.. so dia tak akan sedar. And you're free to do anything with him. He will not remember anything selagi kau tak ingatkan dia." Kata Doktor itu. Kendall mengintai di balik Dinding. Doktor memberikan sesuatu kepada Isabelle.

Mereka berdua tertawa dan tidak lama kemudian mereka mula berbalas ciuman. Kendall mengeleng.

"What the fuck is this acctually? Don't tell me Isabelle was planning something on Chad." Kendall mula mengambil gambar mereka dengan Telefon bimbitnya.

"Bukti." Bisik Hati kendall. Dia menjeling tajam.

"What a Horible bitch she is." Kendall mengeleng.

SHE'S THE ONE ✅ Completed Where stories live. Discover now