Chapter 28

2K 149 17
                                    

SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 28: BEFORE THE GOODBYE

" What happen?" Aylee juga menuruni anak tangga dan bertanya kepada Sollie apa yang berlaku. Keadaan Rumah Banglo menjadi Huru Hara saat itu.

"The Krew is taking Isabelle's belonging. Said that she will not stay with us in here.." Jawab Megan.

"But why?" Aylee pura pura tidak tahu apa yang sedang berlaku.

"The krew tak nak bagitahu kenapa sebabnya bila kami tanya.. Isabelle is so dramatic..." kata mereka.

" hurmm." Aylee hanya memerhatikan krew yang bertugas membawa Barang barang peribadi milik Isabelle keluar dari rumah itu. Sudah Jam 5 pagi dan mereka semuanya kembali ke bilik tidur masing masing. Aylee masuk ke dalam bilik mandi dan berdiri di hadapan Cermin di depan sinki.

Flashback.

"Help you with what?" Tanya Aylee kepada Ivanka. Ivanka menarik tangan Aylee dan memeluknya erat. Dan saat itu Harry mengaru kepalanya.

"What.." tanya Aylee lagi. Dia tidak akan berdiam diri selagi tidak mengetahui Apa yang ingin dikatakan oleh Ivanka kepadanya.

"Isabelle really need chad before she really go and leave us. Aylee.. she need chad the most that's why she came here to see him.." kata Ivanka. Aylee menolak ivanka dari terus memeluknya.

"What do you mean?" Aylee masih kurang faham dengan tujuan Ivanka.

"Isabelle Join show ni untuk jumpa chad. Dia berhajat mahu menghabiskan sisi sisa terakhir hidup yang dia ada dengan chad. She was in love with chad... like so long time already.. and she wanted to do this before she go." Kata Ivanka.

"Then? Kau nak saya buat apa? Paksa chad dengan Isabelle bersama? Go and tell chad about it.. why me?" Kata Aylee.

"Chad will listen to you!" Kata Ivanka.

"Tak bermaksud dia akan ikut semua cakap saya Ivanka. Dia pun ada pendirian sendiri. Dia yang pilih apa yang dia nak dalam hidup dia.. why drag me with this.." kata Aylee.

"I know he will choose you Aylee." Kata Ivanka. Aylee berpaling. Dia mengaru kepalanya berulang kali.

"Isabelle sangat sedih bila Chad bawa awak ke private date tu. Dia ingat chad dah singkirkan kamu. Dia sangat sedih sampai tahap kesihatan dia semakin teruk. She's sick Aylee. Please. This is her last wish.. " kata Ivanka lagi.

"What you want me to do? Saya bukan chad!" Kata Aylee.

"I know what are you in this show Aylee. I know until the very last episode, You will leave chad. That's the deal you make with Harry? Am i right?" Kata Ivanka. Aylee tergamam. Selama ini dia menyangka hanya Harry yang tahu semua perihal perjanjian itu. Aylee menoleh ke arah Harry. Harry tunduk.

"I know you been acting nice infront of chad .. to make the show become more interisting.. awak hanya ikut plan Harry kan.. saya tahu kamu bukannya suka pun dengan chad.." kata Ivanka. Aylee mengetap bibirnya.

"So..?" Aylee mengengam jemarinya. Jelas sekali, Ivanka tidak sedar dengan semua percakapannya saat itu. Betul atau salah tekaannya. Dia hanya bercakap mengikut apa yang diketahuinya.

"Daripada apa yang harry plan, Dalam minggu minggu terakhir ni, kamu mesti buat chad betul betul benci dengan kamu dan buat dia singkirkan kamu di minggu semi finals!" Kata Ivanka.

"That's what Harry Told me.." kata Aylee.

"Then start doing it Aylee. " kata Harry.

Aylee memandang mereka berdua saat itu. Ivanka dan Harry juga memandang Ke Arah Aylee.

SHE'S THE ONE ✅ Completed Where stories live. Discover now