SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
Chapter 13: THE UGLY FACERUMAH BANGLO
Aylee turun dari bas yang membawa mereka balik ke rumah banglo. Pemenang pertandingan tadi diberikan masa untuk bersiap bagi menghadiri upacara makan malam bersama Chad.
Aylee masuk ke dalam Bilik dan segera masuk je bilik mandi. Dia menanggalkan semua pakaiannya dan terus membasahkan diri di bawah semburan air. Kulitnya terasa sedikit pedih kerana seharian berada di bawah panas matahari.
Setelah siap mandi, Aylee keluar dari bilik mandi. Dia hanya bertuala sahaja namun dia berhenti melangkah apabila melihat Isabelle sedang menunggunya di hadapan Pintu Bilik mandi dengan renungan sedikit kecewa. Aylee hanya membiarkan Isabelle. Dia membuka almari bajunya dan mencari pakaian yang harus dipakainya malam nanti. Dia tidak mahu Kelihatan terlalu menyerlah kerana itu bukanlah tujuannya datang ke Realiti show itu.
"I'm sorry for what happen. I didn't mean to forget about you and make you fell down today. It's was a mess.." kata Isabelle.
"Saya tahu Isabelle. Dan it's okay for me. I feel sorry for you sebab Kamu gagal lagi untuk mempunyai masa bersama dengan Chad. I will try to talk to him about you okay.." kata Aylee.
"Ya. Harap semuanya baik baik sahaja. I hope you enjoy the night. And saya tak kisah pun if tak dapat keluar dengan chad malam ni, tapi takut kalau kalau esok saya bangun pagi, nama saya akan tersenarai sebagai perserta yang akan dihantar balik." Ujar Isabelle sedikit sedih. Aylee duduk di atas katil. Dia mula meyapu lotion di sekitar tubuhnya.
"I don't know too. Who knows. It's was me." Kata Aylee. Isabelle mengeleng. Mustahil bagi Chad untuk menghantar Aylee balik pada minggu pertama. Dia boleh melihat bagaimana dengan beberapa hari ini sahaja mereka berada di dalam reality show itu, Chad lebih banyak menumpukan perhatiannya kepada Aylee daripada peserta yang lain.
"He likes you." Kata Isabelle. Aylee tersenyum namun dia mengeleng.
"He likes everyone. He Flirts with everyone.. you know that.." balas Aylee.
"I try to get a kiss from him.. It's not easy. He did kiss me and everyone else but, not like what he did to you. And i'm jealous of you because of that." Kata Isabelle. Dia mengambil tuala mandinya dan segera masuk ke dalam bilik mandi membiarkan Aylee termenung sendiri di atas katil. Dia mengaru kepalanya dan memerhatikan Baju yang harus dipakainya malam nanti. Aylee menghembus nafas panjang.
"Whatever!" Aylee menukar pakaiannya. Selepas menukar pakaiannya, dia membaringkan diri di atas katil. Jam masih terlalu awal untuk turun ke bawah.
"Guys.. The Food is served!" Jeritan dari peserta di tingkat bawah kedengaran. Aylee membuka matanya yang baru terlena sedikit. Dia terasa sedikit lapar. Pagi tadi dia hanya mengunyah sedikit Roti dan segelas susu. Aylee memaksa diri untuk bangun. Namun Telefon bimbitnya berdering. Aylee duduk semula di atas katil dan Menjawab panggilan itu. Dia keluar dari bilik itu.
"Yes.. Harry." Kata Aylee perlahan lahan. Sambil menoleh kiri dan kanan takut takut jika ada perserta yang lain sedang mendengar perbualannya.
"Give me a name that should go home tomorrow... you win the first impression so You have the right to pick one name. There is two girls will be sent home tomorrow." Kata Encik Harry.
"Ohh Fuck!" Aylee mengeleng. Dia keliru saat itu.
"Can you give me a time to think about it. I mean after the dinner..?" Balas Aylee.
"Okay Then. Enjoy your dinner. You did very well." Encik Harry mematikan talian. Dan saat itu Dolly muncul di hadapan Aylee. Dia bergegas turun ke tingkat bawah. Aylee juga menuruni anak tangga perlahan lahan.
YOU ARE READING
SHE'S THE ONE ✅ Completed
Romance#RANKED 1 in OLS 18/3/2019 #RANKED 1 in Writer 6/4/2019 # RANKED 1 in OurLovestory 10/6/2019 SHE'S THE ONE By HDH Sinopis " I Come to you to reach for my dream, but it's not you. But you could possibly make it happen. But in the end, who will be my...