Chapter 23

1.9K 143 3
                                    

SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 23: IF THIS WAS A MOVIE

Aylee masih diam membisu. Apa yang sedang berlaku sebenarnya. Dia hanya mahu Chad benci kepada dirinya. Dia mahu chad mengubah layanannya kepada dirinya. Tapi mengapa chad semakin cuba menduga perasaannya. Aylee mengurut dahinya.

"Any answer for me? I'm waiting.." kata Chad.

"Apa yang kau nak aku jawab? I love you too..? Then what's gonna happen? End of the movie. The end.??" Balas Aylee.

"Why did you join this show acctually? Awak nampak sangat mempermainkan perasaan saya. Sejak awal minggu saya beriya iya dengan awak. But what you do to me? Sekejap Sweet sekejap Boring.. I don't come here to play.. Tempat saya bermain di padang bola bukan di sini.." kata chad. Aylee tertawa.

"You're playing love with all the girls in this show. Don't act like you're that Gentleman." Balas Aylee.

"I didn't play with them. I treat all of them nicely. Especially you.. and i wonder why sometimes you treat me like i was a freak." Kata chad. Dia tunduk sejenak. Chad mendiamkan diri dan membisu kemudiannya. Aylee juga sama. Hanya bunyi ombak di tengah laut menemani mereka malam itu.

"Anything else? I want to go sleep." Kata Aylee. Chad mengeleng.

Go ahead. Goodnight and sweet dreams." Kata Chad. Aylee pantas berdiri dan berlalu pergi dari situ. Membiarkan chad sendirian -dengan perasaan keliru. Dia menoleh sejenak ke arah Aylee yang semakin jauh melangkah .kembali ke biliknya. Tanpa menoleh lansung kepadanya. Chad mengeleng. Dia memerhatikan laut luas di hadapannya.

Truttt! Tutttt! Handphone chad bergetar. Dia berlalu dari situ dan kembali semula ke biliknya. Dia membuka Skrin Handphone dan tersenyum melihat message daripada Kendall.

✉️ Hai Chad. Are you ready?- Kendall.

📩To do what?- Chad.

✉️ To Make Aylee Cry?-Kendall.

📩You crazy?-Chad.

✉️I'm trying to help you to get your dream girl. And you need to help me to get my sweet revenge to my father and Torrey? Deal?- kendall.

Chad mengaru kepalanya membaca message dari kendall. Dia tidak akan dapat menduga Minda gadis itu.

📩what we need to do?- chad.

✉️Don't talk to Aylee For the whole week. Talk To only ME.- Kendall.

📩How about Isabelle? Why i should do that.. ?"-chad.

✉️To make her wonder.. why? She's so stuborn. She's a stone. Don't use your sweet words to melts her heart. She won't eat that shit.-Kendall.

📩??? - Chad.

✉️Moved her with your actions. Then she will respond it. You will know, what her true feelings then.- kendall.

📩what if she really don't have any feeling for me?-chad.

✉️Then, sent US Home this week and Go marry Isabelle. Goodnight!- Kendall.

Chad mengumban Handphonenya di sebelahnya. Dia menarik bantal dan menutup kepalanya.

BILIK AYLEE

Aylee Membungkamkan wajahnya di atas bantal. Dia mengeluh semahunya. Dia benar benar benci dengan keadaan seperti itu. Dia mengigit kukunya. Wajah sedih chad sebentar tadi masih melekat di benak ingatannya.

Trutt! Truttt! Aylee menoleh ke arah Handphonenya. Dia menerima Pesanan daripada Harry lagi. Aylee membuka Handphonenya. Dia membaca pesanan baru yang diberikan oleh Harry kepadanya.

SHE'S THE ONE ✅ Completed Where stories live. Discover now