Chapter 20

2.1K 155 14
                                    

SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 20: DATE WITH ME AND HER AND SHE

KENDALL tidak akan menjawab persoalan yang ditanya oleh Aylee kepadanya. Dia tidak tahu. Dia pernah berjumpa dengan chad sebelum ini dan dia tidak pernah mempunyai niat untuk mendekatinya. Jauh sama sekali untuk jatuh cinta dengannya. Dia berlagak penuh persaingan kerana dia mahu dirinya menonjol dalam rancangan TV itu. Biar Semua orang tahu dia ada di dalamnya. Termasuk Ayahnya yang pasti terkejut beruk melihat anak perempuan berada di dalam realiti show mencari pujaan hati.

"Acctually.. I already know chad will never date me. " kata kendall akhirnya. Aylee yang masih dalam persoalan akhirnya menjadi semakin mahu mengenali kendall.

"I don't want to date him too.." kata kendall lagi. Aylee tersentak sejenak mendengar pengakuan Kendall itu.

"What happen..?" Kata Aylee.

"Dulu saya Bercinta dengan kawan Chad. You know Torrey. Pemain Pertahanan kelab Bola sepak dia. I date his friend for about 2 month." Kata kendall sambil tersengih. Memori lama muncul lagi dalam benak fikirannya.

"Then what happen?" Tanya Aylee.

"He Dump me because My father tell him to leave me. So We end up just like that." Kata Kendall.

"And what happen next?"

"He hates me. I tried to save our relationship but he leave the club and all his friends blame me. Chad think i leave him. He don't know what happen." Kata kendall. Wajahnya berubah sedih sedikit namun masih mampu tersenyum dengan sedikit kekuatan.

" So why did you join this show?" Tanya Aylee.

"To make my father mad. He looked down on everythings i did. Even the man that i was in love with. I want to show him.. i'm nobody else. I'm a human. I want to find love like normal people does." Kata kendall. Aylee tertawa.

"Don't worry. If you want me to stay in this Show i will stay. I will not seduce chad anymore. Acctually i don't have any interest in him. I just want to have fun. Make people mad and Waiting for chad to dumb me but he didn't." Kata Kendall lagi. Mereka berdua tertawa.

"He will not sent you home. And i'm sure about that." Kata Aylee.

"At least dalam minggu minggu terakhir. I will be happy. I will continued to make the others girl gone mad. " kata kendall lagi. Aylee mengangguk.

Malam itu, aylee berdiam diri di atas katilnya. Dia tidak tahu apa yang akan berlaku keesokan harinya. Siapa yang bakal dihantar pulang lagi. Aylee memeluk bantal peluk dan cuba melelapkan matanya. Dan dia memikirkan pula tentang Kendall. Kendall begitu berani melarikan diri dari ayahnya dan masih membawa nama keluarga kemana mana sahaja. Kendall jujur orangnya. Tidak perlu berpura pura di hadapan sesiapa pun. Bagaimana dengan dirinya. Aylee mengeluh panjang.

Truttt'Trutttt! Telefon Aylee berbunyi. Ada message yang baru daripada Harry. Aylee mencekup dahinya. Entah apa lagi tugasan yang akan diberikan kepadanya selepas ini. Aylee membuka Message itu. Dia pantas bangun dan menghumban semual telefonnya di atas tilam. Isabelle menoleh ke arahnya.

"Kenapa?" Tanya isabelle dengan wajah hairan.

"Nothing." Jawab Aylee.

"Kenapa awak tak tidur lagi . Risau ke awak terkeluar nanti? Chad kan sayangkan awak. Mustahil dia akan keluarkan awak. So, better awak tidur. Tak perlu risau tentang penyingkiran." Kata Isabelle. Aylee hanya diam. Dia tahu , disebalik pujian yang berbaur sindiran itu, isabelle menyimpan seribu perasaan cemburu kepadanya. Dan tugasan yang seterusnya pasti akan membuat Isabelle tersenyum lebar. Aylee baring semula dan melelapkan matanya.

SHE'S THE ONE ✅ Completed Where stories live. Discover now