SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 34: MY WORDS DON'T COME MY WAYDALAM perjalanan, Aylee lebih banyak berdiam daripada cuba berbuat apa apa. Dia sangat takut dengan semua yang bakal berlaku. Pandangannya kosong ke arah Cermin luar kereta yang bergerak pantas. Masa bergerak pantas , akhirnya mereka akan tiba di penghujungnya, namun Apa yang akan terjadi seterusnya. Aylee buntu. Dia benar benar tidak tahu itu semua akan berlaku. Dia sudah mula bertukar arah daripada Harry dan tidak mengambil kisah tentang semua misi yang dijalankan, namun, akhirnya ia seakan akan berlaku dengan natural tanpa rancangan. Aylee mengeluh.
Aylee turun daripada Kereta dan dia tunduk sedikit apabila melihat Sebuah Helikopter sedang menunggu di hadapannya. Chad keluar daripada keretanya. Begitu juga dengan Isabelle. Dia lah yang paling teruja berlari ke arah chad dengan wajah gembira. Aylee hanya berdiam diri memerhatikan Isabelle dibawa naik ke dalam Helikopter oleh Chad. Dia benci dengan Isabelle. Selama ini dia tidak pernah menyangka dia adalah sekejam itu.
Chad memandang ke arah Aylee yang berjalan perlahan lahan ke arahnya. Masih belum ada senyuman di wajahnya. Chad membawa Aylee masuk ke Dalam Helicopter yang sedang menunggu mereka berdua di hadapan. Tiupan kuat angin yang terhasil dari kipas Helicopter meniup Rambut dan Dress labuh Aylee. Dia terpaksa memegangnya erat sambil mengatur langkah berhati hati dengan kasut tumit tingginya.
"Why don't you smile for me a bit Aylee? Are you okay.?" Bisik Chad di telinga Aylee. Tangannya merangkul tubuh Aylee. Aylee hanya diam.
Chad resah sepanjang perjalanan. Sepatutnya, perjalanan di dalam Helikopter itu akan membuat dia dan Aylee lebih rapat. Chad sudah lama mahu membawa Aylee ke tempat atau destinasi yang bakal mereka pergi nanti. Namun, melihat Aylee yang hanya diam membuat Dia tidak tahu bagaimana lagi mahu membuat Aylee lebih mesra terhadapnya. Namun chad masih Yakin, mungkin Aylee terganggu dengan keadaan Kendall. Chad cuba positifkan keadaan. Dia memegang Tangan Aylee. Isabelle menjeling Tajam. Aylee memerhatikan pemandangan tinggi dari cermin Helikopter. Itu adalah kali pertama dia menaiki Helikopter. Dia takut namun ancaman daripada Isabelle lebih menakutkan. Aylee melepaskan tangan Chad. Isabelle menarik tangan Chad.
"Oh I'm scared!! It's getting too high. What if we fell down.." Isabelle memeluk chad. Chad hanya diam. Anak matanya mengerling ke arah Aylee disebelahnya. Manakala Isabelle memeluk dirinya erat.
PRIVATE ISLAND
CHAD tersenyum riang. Tempat yang dipilihnya itu memang cantik. Air laut membiru. Pantai luas terbentang. Resort berada di atas Air laut. Dia suka kan pemandangan Itu. Aylee hanya memandang sekelilingnya. Udara angin laut menyergah di kulit wajahnya. Isabelle dari tadi tidak mahu melepaskan Chad. Krew pergambaran sudah bersedia menunggu mereka di tempat itu. Chad menjemput mereka berdua ke Bilik mereka masing masing.
"This is your room Isabelle. Take a rest for now. Tonight, We going to Have a dinner together.." kata chad.
"Urmm? Dengan Aylee sekali ke?" Tanya Isabelle. Chad mengeleng.
"Tonight is for You and me. I will do the same for Aylee tommorow." Kata chad. Dan mendengar kata kata itu membuat Isabelle tersenyum lebar.
"Good! See you tonight chad." Kata Isabelle. Dia membelai pipi chad dan masuk ke dalam biliknya. Chad berpaling dan mencari Aylee pula. Aylee lebih dahulu berjalan masuk ke dalam Biliknya tanpa menunggu Chad. Chad mengeluh. Dia mengetuk pintu bilik Aylee. Dalam masa 10 minit kemudiannya, Aylee membuka pintu. Chad masih terpacak di hadapan pintu Biliknya.
"Rest Aylee. Take your time. I will have my dinner with Isabelle tonight.. But don't worry, I will make sure our night more special.. okay?" Kata Chad.
"Just Do whatever you want Chad. I don't fucking care anymore." Tap! Aylee menutup pintu dengan kuat. Chad tergamam. Bukan Aylee yang manja kepada dirinya. Itu benar benar bukan Aylee. Chad mengangkat bahunya. Dia berjalan pula ke biliknya sendiri. Harry Kelihatan di perjalanan dengan Krew bersamanya. Chad memanggil Harry.
YOU ARE READING
SHE'S THE ONE ✅ Completed
Romance#RANKED 1 in OLS 18/3/2019 #RANKED 1 in Writer 6/4/2019 # RANKED 1 in OurLovestory 10/6/2019 SHE'S THE ONE By HDH Sinopis " I Come to you to reach for my dream, but it's not you. But you could possibly make it happen. But in the end, who will be my...