SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
Chapter 10: Double Payment!Kendall Menarik tangan Aylee dan Dia menolak Chad jauh darinya. Gadis yang lain hanya berdiri mendiamkan diri mereka. Mereka tidak mahu masuk campur dalam keadaan tegang itu. Kimmie duduk di sebelah Isabelle. Isabelle mengukir senyuman panjang. Tindakan Kendall amat disukainya.
"Back Off Girl. Chad bukan Untuk kamu sahaja. Kamu sudah mengabiskan banyak masa dengannya beberapa hari ini.. Give us a chance." Kata Kendall. Aylee hanya memandang kendall dengan pandangan mata redupnya. Dia mendekati Chad semula dan memeluk tangan Chad.
"Let's us hear what chad want to say.." kata Aylee. Kendall merasa sedikit tercabar dengan kelakuan Aylee. Dalam beberapa hari ini, dia memang tidak menyukai lansung perangai gadis pelik itu. Dia akan bersikap dingin di hadapan semua orang dan kini dia bersikap seperti gadis lemah lembut dan manja di hadapan Chad.
"Calm down girl. Aylee.. Come with me." Chad memaut bahu Aylee dan membawanya berjalan ke arah ruang dapur.
"What the Hell." Kendall membuat pusingan 360 darjah melihat mereka berdua berlalu pergi di hadapannya. Gadis yang lain duduk. Ada yang naik ke tingkat atas dan mula menyumpah seranah sesama sendiri. Ada yang mula mengemas pakaian mereka.
"I don't know why I came here! Acctually i just want to forget about my Stupid ex by dating Mr soulmate! Urghhh!" Lyka Mengeleng. Rasanya mahu mengaku kalah sahaja di minggu yang pertama.
Chad Menarik tangan Aylee ke ruang dapur. Anak matanya masih memerhatikan wajah Aylee yang tampak berbeza pagi itu. Aylee tersenyum. Dia tahu, pasti Chad sedang berfikir banyak tentang dirinya saat itu. Pasti dia akan keliru dengan semua sikapnya.
"Are you Joking? Where's the Arrogant Aylee..?" Kata Chad.
"Arrogant? You call me arrogant? I'm trying to be super nice chad. I was thinking so bad last night and I don't know why.. i miss you like hell." Balas Aylee. Chad tertawa.
"Why you laughed? I'm not joking. Or do you want me to Go up and Packed my belonging and go home..?" Cabar Aylee. Kini riak wajahnya berubah drastik. Tiada senyuman manis dan sentuhan manja lagi terhadap chad. Dan saat itu chad yang menjadi resah. Walaupun Aylee berkata kata sedingin itu, ia seperti suatu ugutan besar dalam hidupnya. Seperti membuat keputusan untuk menentukan siapa yang harus membuat sepakan penalti.
"Okay. Saya hairan dengan sikap awak Aylee. Kelmarin, awak sangat Bencikan saya . Hari ini, kamu memeluk dan mahu bermanja dengan saya. What's is this? Are you trying to play me? Just because you know.. saya memang tertarik dengan kamu? Is it?" Tanya Chad.
"I like You too. To be Honest i really like you. I don't want the others girls touch you. Especially Kendall. I want you to keep her until i asked you to sent her home!" Kata Aylee.
"But why? Semua itu bergantung kepada kata putus saya Aylee. What if i choose her? Not you..?" Kata chad. Aylee mencebik.
"Fine! Do what you want then. I don't even care. I hate Everyone inside the house.. I want you to bring Isabelle for a date after this.. and Dolly.. " kata Aylee. Chad terdiam. Aylee menyebut nama dua orang gadis yang bercakap buruk tentang dirinya kelmarin. Adakah Aylee tahu semua itu?
"Why Isabelle? Why Dolly? Why Not kimmie or Ivory.. or Lyka or Abbey..? " Tanya chad.
"Isabelle really want to have some time with you. And she's better than kendall. Dolly is such a bitch. And date her before you decide to sent her home this week." Kata Aylee. Chad memandang wajahnya tanpa berkedip. Aylee juga membalas renungannya. Chad seperti berada di bawah telunjuk Aylee namun dia tidak merasa Aylee mempunyai niat jahat. Dia ingin tahu mengapa aylee mahu dia mendekati Isabelle dan Dolly. Dan mengapa dia harus mendengar kata kata Aylee itu.
YOU ARE READING
SHE'S THE ONE ✅ Completed
Romance#RANKED 1 in OLS 18/3/2019 #RANKED 1 in Writer 6/4/2019 # RANKED 1 in OurLovestory 10/6/2019 SHE'S THE ONE By HDH Sinopis " I Come to you to reach for my dream, but it's not you. But you could possibly make it happen. But in the end, who will be my...