Chapter 7

2.2K 155 3
                                    

SHE'S THE ONE By Hayley Dawn Harper
Chapter 7: A Strong Heart

"Ehemm. Thank you..chad." kata Aylee manja. Hampir chad tersungkur jatuh mendengar suara manja Aylee. Dia memandang wajah cantik itu. Sungguh cantik walaupun tanpa solekan yang padat. Lalu tangannya memaut pinggang aylee dan mereka berlalu dari situ sambil di ekori oleh beberapa orang kameraman. Chad dan aylee masuk ke dalam lift. Cik ivanka melambai ke arah mereka berdua.

"See you guys later ." Katanya sebelum pintu lift tertutup. Chad menoleh ke arah aylee. Aylee masih diam dan tangan chad masih memaut tubuhnya.

"Nice dress.." kata Chad.

" thanks." Kata aylee. Mata chad terkebil kebil memandang gadis itu. Wajah aylee tampak gembira sahaja. Adakah dia sedang berlakon lagi? Sukar dimengerti? Apakah yang sedang dirancang olehnya kali ini. Chad hanya diam dalam keadaan lebih berhati hati. Dia tidak akan mengambil mudah dengan layanan Baik Aylee itu. Dia licik. Licik seperti Corak pergerakan pihak lawan musuh di medan padang Bola. Bila bila masa, Bola yang sedang dibawanya akan bertukar arah, atau akan dirampas begitu sahaja jika dia tidak menguasai sepenuhnya pergerakannya. Chad, mengurut dahinya.

"Anything happen..?" Kata chad mula berasa pelik dengan kelakuan aylee. Aylee mengeleng.

"Nothing much " kata Aylee. Chad melepaskan pautan tanggannya. Dia merenung aylee dengan perasaan pelik.

"What.." kata aylee. Chad mengeleng namun jelas dia sedang memikirkan sesuatu di dalam benak fikirannya.

" why! do i look ugly.."kata aylee. Chad tersenyum dan mencuit hidung mancung aylee.

"Such an unpredictable girls." Katanya di dalam hati.

"So.. what are we going to do..now." kata Aylee. Chad memaut bahu aylee.

"Awak nak buat apa.. rasanya apa benda yang awak nak sangat lakukan hari ini.."tanya chad. Aylee tersenyum.

"I don't know.. awak yang harus tentukannya..you're the one who asking me to go on a date with you." Kata Aylee.

"Don't you think we need to know more..i mean, i need to know about you..more.. i want to know you.." kata chad. Aylee hanya memandang wajah chad. Pintu lift terbuka. Mereka keluar bersama sama dan kameraman suda bersedia mengambil video mereka dengan jarak 30 meter. Chad dan aylee bergandingan tangan menuju ke kereta chad.

"There is an amazing place over there.. i want you to see it.." kata Chad. Aylee hanya mengangguk. Lwbih kurang 15 minit kemudian, kereta chad tiba di sebuah kawasan lapang yang dipenuhi dengan bunga bunga lily berwarna warni. Kawasan pergunungan yang dapat dilihat dari sudut itu membuat kawasan itu menjadi sangat indah. Ada kerusi disediakan di sepanjang kawasan itu yang dikhaskan untuk melihat matahari terbenam.

Kawasan pantai juga boleh dilihat dari arah tersebut. Angin pantai yang menyegarkan bertiup kencang membuat aylee tersenyum riang. Matanya bersinar melihat bunga bunga lily yang berkembang dan berwarna warni itu. Sungguh indah dan menenangkan perasaan.

" Sejuk Tak?" tanya chad. Aylee mengangguk. Namun menolak apabila chad mahu membuka jaketnya untuk diberikan kepada aylee.

"I like cold."kata Aylee. Aylee duduk di kerusi itu dan chad berjalan ke arah seorang krew. Tidak lama kemudian, krew itu membawakan dua gelas Coffee dan memberikanys kepada chad. Chad duduk di samping aylee dan menghulurkan cawan coffee itu kepadanya. Aylee terswnyum.

"Thank you.. "kata Aylee dan tanpa menunggu dia terus meneguk coffe itu.

"Ahhh!!" Jerit Aylee. Kopi itu masih panas. Habis semua air coffee di dalam mukutnya tersembur keluar. Chad memgambil kopi itu dan dia segera mengeluarkan sapu tangan di dalam poket seluarnya. Dia mengelap bibir aylee perlahan.

SHE'S THE ONE ✅ Completed Where stories live. Discover now