° pt 4

168 23 0
                                    

" .. Semoga lepas ni kau boleh tidur dengan tenang ! "

Kata - kata Jungkook pada petang tadi semakin galak berlegar - legar di ruang fikiranku . Aku memerhati ' Perangkap Mimpi ' tersebut dengan lama .

" Aku patut buang je benda ni .. " aku berkata dalam hati .

Tapi kasihan Jungkook . Mungkin dia akan kecewa kalau dia dapat tahu  aku buang hadiah daripada dia .

Setelah 20 minit memerhati siling , akhirnya aku terbuai dalam mimpi .

Kkum , day 01 .

Aku menghirup kopi caramel macchiato panas yang terkandung dalam cawan kertas di dalam tanganku . Aku tersenyum seorang diri melihat kanak - kanak yang giat bermain di dalam longgokkan daun - daun kering musim luruh .

Setelah minumanku kering kontang , aku mencampakkanya ke dalam tong sampah yang berdekatan . Nasib baik masuk .

Aku mengambil langkah untuk berjalan sepanjang taman yang cantik ini , aku mula meletakkan headphones di atas kepala sambil menekan playlist yang terdapat dalam alat pemain muzik mp3ku .

Sepanjang jejakkan kakiku pada laluan dalam taman tersebut , aku memandang ke bawah dan tidak mengambil peduli tentang orang di hadapan .

Inikan mimpi ?

Tiba - tiba , dengan tidak sengajanya aku terpijak kaki seseorang yang sedang juga berjalan ke arahku .

" Ah , jeuseungheyeo ! " aku meminta maaf kemudian memandang ke arah muka lelaki tersebut .

----

Mimpi + pjmWhere stories live. Discover now