° pt 7

148 17 0
                                    

" Yah Kim Geongmin . Pergi siap , kita melawat kubur eomma hari ini . " Namjoon menggoyangkan bahuku lembut . Aku menyelak selimut dan menggosok mata dengan perlahan .

Wtf .

Untuk pertama kalinya tahun ni ,

mimpi indah aku datang kembali .

" Dah pukul berapa ? " Aku menahan sangap .

" 8:02 am . " Namjoon membalas . Aku mengangguk dan cuba untuk kembali membaringkan diri sambil mengeluh .

" Kau baring balik , oppa geletek kamu sampai mati . "

Aku dengan pantas berdiri dan melipat selimut apabila Namjoon berkata begitu . Namjoon tersengih melihat gelagatku .

" Eh dah dah dah . Sila keluar , orang nak mandi . " Aku menolak - nolak tubuh Namjoon yang tinggi dan berat itu keluar daripada kamar tidurku . Aku mengunci pintu dan mengambil tuala lalu masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri .

Aku membuka pili air hujan sambil merendamkan tubuhku di bathtub itu .

" Geon-gal .. " aku tersenyum sendirian mendengar kembali suara pemuda itu memanggil namaku .

Ah , tak sempat nak dengar nama dia  . Namjoon lah ni ㅠㅠ .

Hm , aku nak jumpa dia lagi :(

Adakah ni semua berpunca daripada ' Perangkap Mimpi ' yang Jungkook bagi tu ?

Jadi benda tu memang berhasil untuk tangkap mimpi buruk dan membiarkan mimpi indah masuk dalam ruang tidur kita ? melalui cahaya matahari yang boleh menerusi bilik kita , kan ?

Kalau aku tak silaplah , itu kebenaran perangkap mimpi . Itulah yang aku baca di internet .

----

Mimpi + pjmWhere stories live. Discover now