° pt 15

116 15 0
                                    

" Geongmin - sunbae , " tegur seorang budak perempuan dari belakang lalu sambil menyentuh lembut bahuku .

Aku memusing ke arahnya perlahan dan memandang tepat pada matanya .

" N-nae ? "

" Cikgu Han nak jumpa semua pengawas kaunseling kejap lagi selepas perhimpunan tamat . "

Aku mengangguk lalu memandang ke hadapan semula .

~~

" Sukacita saya nak beritahu kamu semua bahawa sekolah kita akan mengadakan lawatan ke Pekan Tongyeong khas untuk pengawas kaunseling sekolah kita . " kata cikgu Han sambil menghulurkanku segenggam surat kebenaran . Aku mula memberi surat - surat itu kepada setiap pengawas kaunseling tersebut .

" Kertas yang sedang di edarkan ini adalah surat kebenaran ibu bapa . Hantar sebelum hari rabu ini , di atas meja saya di dalam bilik kaunseling . Bawa baju secukupnya , makanan ringan dan ubat - ubatan yang penting . "

" Dan saya nak ingatkan terutamanya pelajar lelaki , kalau siapa - siapa yang bawa barang larangan seperti rokok , bahan letupan , filem - filem yang tak berfaedah akan saya telefon ibu bapa awak suruh bawa awak pulang . Arasso ? "

Akhirnya , ada jugak time untuk release tension .

~
Aku mengetuk pintu bilik bacaan appa .

" Appeuji ? boleh saya masuk ? " tanyaku dengan nada yang rendah . Disitu aku terlihat appa sedang menutup buku yang dia baru saja habis baca . Dia tersenyum dan memanggil ku .

" Ada apa ni ? "

Aku melabuhkan punggungku di sebuah kerusi di hadapan appa .

" Eo .. sekolah Geongmin ada buat lawatan ke Tongyeong hari Isnin sampai Jumaat minggu hadapan . Bolehkah saya join , appeuji ? "

" Oh , ha .. pergilah . Appa benarkan . "

" Okay , tapi appa kena sign ini dulu .. surat kebenaran . " aku menghulurkan kertas putih itu di hadapan appa . Appa memakai cermin matanya dan mengambil sebatang pen di sebelah meja komputernya itu .

" Kamsahamnida , appeuji . Saya akan balik tak lama lagi . "

~

Mimpi + pjmWhere stories live. Discover now