Pov Michael
Als Charlie in slaap is gevallen loop ik met Luke naar beneden, waar de jongens een film zitten te kijken. Lee is nog steeds niet thuis, die zou zo wel komen. Ze is de laatste tijd steeds vaker weg.
'Jongens, zou Lee vreemdgaan?' 'Michael, dat zou ze nooit doen. Jullie dochter is al vier jaar oud. Ze houdt van je.' Ik zucht en knik. 'Stomme gedachte, ik weet het.'
De deur klapt dicht en Lee stapt naar binnen. 'Hey babe.' Ze drukt een kus op mijn lippen en gaat op de bank zitten.
'Gaat Charlie met jullie mee op tour?' 'Ja, dat hadden we al afgesproken.' Ze zucht duidelijk geïrriteerd en ik kijk haar nors aan. 'Ik wil niet dat Charlie meegaat.' 'Nee, maar zij wel.' Ze zucht en loopt de kamer uit.
'Dit doet ze nou altijd, weglopen.' De jongens knikken instemmend, omdat we nog steeds met zijn allen wonen maken hun alles mee. 'Jullie zijn ook langer niet meer zo close als eerst, sinds Charlie vier is geworden is het helemaal weg.'
'Klopt, en ze wordt alweer bijna vijf.' Ik zucht even en loop dan voorzichtig naar de keuken, waar Lee met een fles drank aan de mond zit. 'Lee, haal die fles drank bij je mond weg.'
'Nee. Ik haat je Michael.' Ze is duidelijk dronken, die woorden kwamen er met dubbele tong uit. 'Jij gaat nu slapen.' Ze knikt en ik til haar over mijn schouder, leg haar op bed en loop nog even langs Charlie. Die ligt nog steeds te slapen, dus loop ik weer naar beneden.
'Ze is weer dronken.' Ik ga zuchtend op de bank zitten en leg mijn hoofd in mijn handen. 'I-ik ben bang dat ik Charlie niet alleen bij haar kan laten, en zo wil ik mij niet voelen.' 'Dat snap ik, maar het is volkomen normaal dat je zo denkt. Dit is niet de eerste keer.'
'Charlie gaat gewoon mee op tour, punt uit. Ik laat haar niet bij Lee.' 'Charlie is ook veel blijer bij ons, heb ik het gevoel.' Ik knik en pak vier biertjes, die ik op tafel zet. 'Ik vind het belachelijk dat ik gewoon bang moet zijn om Charlie bij Lee te laten. Dat zou niet moeten.' 'Klopt, het komt wel goed Michael.'
De volgende ochtend word ik wakker, Lee ligt niet naast me. Ik zucht even en kleed mij om in een Nirvana shirt en een jeans. Ik doe nog wat armbandjes om en loop dan naar beneden.
'Papa!' Charlie springt in mijn armen en ik geef haar een kusje. 'Mama is alweer weg.' Ik zucht en kijk naar Luke, die knikt. 'Ze zegt dat ze naar Crystal is.' 'Dat zegt ze al een volle maand. Ik ben er klaar mee.' Ik loop naar de keuken en smeer daar twee broodjes voor mezelf.
'Ben je boos papa?' 'Een klein beetje op mama, niet op jou. Op jou kan ik niet boos zijn.' Ze giechelt en ik loop weer terug naar de kamer.
'Ga je vandaag weer mee met papa?' 'Ja, mama is toch nooit thuis.' Ik kijk haar verbaasd aan en ze knikt. 'Laatst toen papa weg was belde mama oma op, zodat oma op mij kon passen. Toen ging ze weer naar Crystal.'
Ik bijt hard op mijn lip om tegen de tranen te vechten en Charlie slaat haar armpjes om mijn nek heen. 'Papa niet huilen.' Ze veegt met haar duimpjes mijn tranen weg en ik glimlach. 'Anders gaan we toch ook naar Crystal?' Ik schud mijn hoofd.
'Dat kan niet meisje, dat is een lang verhaal.' 'Ik heb alle tijd.' Ik grinnik en Luke tilt haar op zijn schoot. 'Crystal was eerst papa's vriendin.' Ze zucht even en kijkt dan naar de grond. 'Tante Crystal is leuker dan mama. Tante Crystal word tenminste niet raar als ze bij mij is.'
Ik krijg tranen in mijn ogen en kijk Ashton aan. 'Wat bedoel je met dat mama raar doet?' 'Mama zei altijd dat ze niet van papa hield.' Ze barst in huilen uit en Luke slaat zijn armen om haar heen. Ashton komt op mij aflopen en slaat samen met Calum zijn armen om mij heen. 'Sorry Mike.'
Dan hoor ik een deur dichtklappen en zie Lee staan. 'Hey.' Ze neemt plaats naast mij zonder een kus te geven, normaal doet ze dat altijd. Ik sla mijn arm om haar schouder en ze glimlacht even. Charlie zit nog steeds op Luke zijn schoot, ze heeft nog niet op of omgekeken. 'Mama is thuis.' Charlie haalt haar hoofd uit Luke zijn borst en krijgt een glimlach op haar gezicht. 'Mama! Mama, ik heb een vriendje.'
'Wie dan?' 'Oom Luke, hij is heel lief. We hebben ook al kusjes gegeven.' Ze giechelt even en drukt weer een kus op Luke zijn mond, waarna ze weer keihard begint te giechelen. 'Oom Luke houd heel veel van jou.' Ze begint weer te giechelen en slaat haar armpjes om zijn nek. 'Wanneer gaan we naar oom Ben en Jack?'
'Ik denk dat we over ongeveer vijf minuutjes weggaan, ga je mee babe?' 'Ja, graag.' Ik glimlach even en met zijn allen lopen we naar de auto.
'Oom Ben!' Charlie steekt haar armen uit naar Ben en hij pakt haar glimlachend over. 'Wat had ik gehoord? Heb je verkering?' Ze knikt en slaat giechelend de handen voor haar mond. 'Met oom Luke.'
Ik geef Ben en Jack een bro-hug en loop dan met Charlie achter mij aan naar binnen. 'Papa papa papa!' Ik til haar op mijn heup en loop de tuin in, waar de anderen ook al zitten.
'Ik wil later hetzelfde haar als papa. Ook rood.' Ik kijk haar aan en ze knikt hevig. 'Blond is saai.' 'Precies Michael dus.' Ik knik trots en ze gaat voorzichtig op mijn schoot zitten.
'Ik hou van je papa. En ik hou van mama, en Luke. En ome Ashie. En ome Cal, oom Jack, oom Ben.' Ik glimlach even en ze drukt een klein kusje op mijn mond.
'Ik hou ook van jou mijn prinses.'
JE LEEST
Daddy's little princess | M.G.C
Fanfiction'Ik word ook ouder pap!' 'Ja, maar toch. Je blijft daddy's little princess.' Charlie is vier jaar oud, haar vader is beroemd. Hoe leeft ze als klein meisje ermee dat haar vader wordt herkend op straat? Dat haar moeder het allemaal niet meer aankan...