30.

761 29 4
                                    

24 augustus

Pov Charlie

'Charlie word je wakker? Vandaag mag je gips eraf.' Ik glimlach even en Calum tilt mij uit bed.

'Goedemorgen.' Calum zet mij op de bank en loopt naar de keuken. 'Char? Wat wil je op brood?'

'Vegemite!' 'Oké!' Ik grinnik even en stuiter over de hele bank. 'Eindelijk kan ik straks weer drummen, voetballen, gitaar en piano spelen.'

'Klopt, we gaan over een uurtje.' Calum komt aanlopen en geeft een bord aan. 'Bedankt Cal.'

Ik eet de twee broodjes op en zet de televisie aan. 'Char? Beetje zin in?' Ik knik hevig en kijk op de klok. 'Nog een uur.'

Een uurtje later zitten we in de auto en ik zit voorin naast Ashton. Ik zet de muziek hard aan en zing luidkeels mee, ik klink zo vals nu. De jongens grinniken even en zingen dan ook mee.

'Charlie Clifford?' Ik knik en klim op papa zijn rug. 'Volg mij maar.' Papa loopt achter de vrouw aan en we komen uiteindelijk uit bij een kamer waar krukken staan, samen met een bed en gewoon een gipszaag.

'We gaan met die zaag je gips verwijderen, dat doet geen pijn. Voel maar.' Ze pakt mijn goede arm en beweegt met de gipszaag er zacht overheen.

'Het kriebelt alleen.' Ze knikt instemmend en begint bij mijn arm. Als die uit het gips is begin ik mijn arm te strekken en glimlach breed.

'Je drumt toch?' Ik knik en ze bijt even op haar lip. 'Daar moet je nog even een paar dagen mee wachten.' Ik knik goedkeurend en ze begint aan mijn been.

'Dit voelt heel gek.' Ik strek mijn been en krijg krukken aangegeven. 'Je moet de komende twee dagen met krukken lopen, wel gewoon op je voet lopen maar de krukken zijn voor de steun.'

Ik bedank haar en loop samen met papa de kamer uit. 'Ik ben echt blij dat ik weer kan lopen, ik was er echt klaar mee.' 'Snap ik.'

We lopen de wachtkamer binnen en de jongens glimlachen breed als ze mij zien. 'Hey stuntpiloot.' Ik kijk waar die stem vandaan komt en mijn mond zakt open als ik zie wie het zijn.

'Tyler? Josh?' Ik gooi mijn krukken aan de kant en ren in hun armen. 'Ik heb jullie lang niet meer gezien! Wat doen jullie hier?'

'Wij, gaan mee op tour.' Ik kijk papa ongelovig aan en grinnik even. 'Goede grap.' 'Nee serieus! Wij zijn het voorprogramma.'

'Wat? Dat is zo gaaf! Ik ga met mijn idolen op tour bitches!' Ik ren een rondje door het ziekenhuis en sommige artsen kijken mij hoofdschuddend aan.

'Kom, we gaan naar buiten.' Ik knik en pak lachend mijn krukken weer op. Ik stuur Thomas snel een berichtje en loop dan achter de rest naar de auto.

Eenmaal weer bij de tourbus pak ik gelijk een gitaar en ga breed glimlachend op de bank zitten.

'Kan jij eigenlijk basgitaar spelen?' Ik schud mijn hoofd en Calum glimlacht. 'Ik ga je leren hoe, wacht even.'

Hij rent weg en komt later terug met zijn basgitaar. 'Ga maar tussen mijn benen zitten.' Ik knik en hij legt de gitaar op mijn schoot.

'Dan doe je zo, en dan is het lied afgelopen.' Ik knik en speel het laatste stuk. 'Speel nu eens helemaal.'

Calum gaat achter mij weg en de jongens kijken mij nieuwsgierig aan. Twijfelend begin ik te spelen en ik zie een glimlach groeien op het gezicht van Calum.

Na het liedje klappen de jongens en ik begin te glimlachen. 'Charlie kan de hele band in haar eentje spelen. Gitaar, drum, basgitaar en piano.'

Ik knik trots en begin met een ander nummer te spelen, Beside You. Calum glimlacht even en kijkt de jongens aan.

Daddy's little princess | M.G.CWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu