Never again

1.9K 58 2
                                    

- Lia

Zachtjes knijp ik in Samuel's hand. Emma, Kim, Rose, Sem en de jongens kunnen elk moment terug komen van de vakantie.

Zouden ze het nog wel gezellig hebben gehad nadat ik ben weggegaan vast wel want ik ken me vriendinnen die laten hun vakantie echt niet verpesten door zoiets. 'Daar heb je ze !' zegt Samuel blij en trekt me mee.

'HUH WAAR ?!' schreeuw ik.

Samuel reageert niet en rend gewoon door als een dolle gek.

We slingeren tussen een paar toeristen en rennen door naar de barcade.

Ik maak me ogen tot spleetjes om meer te zien en zie dan dioni ?

Daar naast loopt Rose met zijn beanie op.

Ik laat Samuel los en sprint naar Rose.

'ROSEEEEE !' schreeuw ik en spring in haar armen.

'LIA, JIJ ENTHOUSIASTE !' lacht Rose.

Ik laat Rose los en geef de rest ook een bighug.

'Lia hoe gaat het met je ?' vraagt Kim.

'Het gaat beter dan ooit met me.' zeg ik met een bigsmile op me gezicht.

Snel veeg ik een traan weg en zeg 'Groepsknuffel ?' en glimlach.

'Awh Lia toch.' zegt Dioni op een gay toon en knuffelt me.

De rest knuffeld om ons heen.

'Uh onze spullen.' zegt Kaj droog. Iedereen laat elkaar los en ze pakken hun tassen en koffers. Sommige hebben echt rooie ogen. Zouden ze hebben gehuild ?

Nee vast niet ik ben al blij dat ze veilig en heel allemaal weer terug zijn gekomen.

Stijl dat het vliegtuig zou zijn neergestort of dat iemand werd ontvoerd ?

Ik krijg een rilling over me hele lichaam.

'Gaat het ?' vraagt Samuel en pakt me arm stevig vast.

'Ja hoor.' zeg ik en glimlach om er onderuit te komen.

Samuel laat me los en we lopen met de rest naar de taxi's.

Iedereen gaat naar zijn eigen huis toe om uit te gaan rusten.

Snap ik ook wel had ik ook gedaan als ik net terug zou zijn gekomen van een plek zoals ibiza.

- Dioni

Ik zwaai nog een keer en stap dan in de taxi.

De chauffeur start de motor en hij rijdt rustig de parkeerplaats van het vliegveld af.

Ik kijk nog een keer in de achterruit naar Rose die als een dolle staat te zwaaien.

Ik lach en pak dan me iphone en app me moeder even dat ik over een half uurtje thuis ben.

Half uur later.

Voorzichtig maak ik de deur open en sleur me koffer mee naarbinnen. Het is donker binnen en ik zoek naar de lichtknop.

Als ik de knop heb gevonden druk ik hem omhoog.

Het licht springt aan er hangen allemaal 'welcome back' slingers en allemaal ballonnen.

'DIONI !' schreeuwt me moeder.

Ze rent naar me toe en knuffelt me. 'Mam wat ben ik blij om jou te zien.' snik ik.

'Dioni toen je op vakantie was heb ik iemand ontmoet en ik wil je graag en hem kennis laten maken.' zegt me moeder met een glimlach op haar gezicht.

Ze laat me los en maakt een gebaar dat ik mee moet komen naar de keuken.

We lopen de gang door de keuken in en aan de eettafel zitten twee mensen.

Een wat oudere man ik denk rond me moeders leeftijd en een meisje ? Zou mam eindelijk na zoveel jaar na pap weer een andere man hebben gevonden.

Ik hoop het eigenlijk niet want ik vond het net gezellig zo.

'Dioni dit zijn Simon en Jelke.' zegt me moeder en glimlacht tevreden. Ik loop naar ze toe en schud ze alle twee de hand.

Die jelke is echt niet lelijk.

'Mam wat doen ze hier ?' vraag ik best wel onbeleefd.

'Nou het is een beetje een lang verhaal maar toen je op vakantie was met je vrienden heb ik Simon ontmoet en zijn op dates gegaan en we zijn nu officieel samen en ze komen bij ons intrekken.' zegt me moeder.

Ik kijk me moeder verbaasd aan. 'Niet dat je het mij effe liet weten ?' zeg ik geïrriteerd.

'Hoe moest ik dat doen dan je was op vakantie.' zegt me moeder geïrriteerd terug.

'Me appen of bellen misschien ?' zeg ik gemeen.

Ik draai me om en loop boos de keuken uit de trap op en sla de deur van me slaapkamer met een klap dicht.

Ik pak een kussen van me bed en druk het tegen me gezicht en schreeuw erin.

Als al me woeden eruit is laat ik op bed vallen en kijk op me iphone. Heb een sms van Rose even kijken. Ik open sms en lees de sms.
'Hee dion hoe gaat het thuis ? ik kom snel een keer langs. xxx je meisje.'

Net als ik wat terug wil typen gaat me slaapkamerdeur open en zie ik dat het Jelke is.

'Gaat het ?' vraagt ze lief en ze maakt de deur voorzichtig achter haar dicht.

Ik knik en ga met me hand door me haar.

'Ik vond het ook op het begin niet leuk om te horen dat me vader weer een nieuwe vriendin had want dit is nu al de zoveelste.' zegt Jelke medelevend.

'Dus ik weet hoe je je voelt.'

'Het is gewoon klote want het ging net beter tussen me moeder en mij en nou gebeurt dit weer.' snik ik. Jelke komt naast me zitten en staart voor zich uit.

'Dus we zijn nu soort van zus en broer ?' vraagt Jelke en kijkt me verbaasd aan.

'I think so.' zeg ik en kijk jelke aan. Ze heeft lang bruin haar dat net niet tot haar kont komt en helder blauwe ogen.

Komt niet vaak voor volgensmij.

Ze heeft een zwarte crop topje aan met een skinny jeans eronder.

Haar schoenen heeft ze vast uitgedaan toen ze binnen was gekomen.

'Zijn jou ouders gescheiden ?' vraag ik en frons me wenkbrauw.

Jelke kijkt me aan en zucht dan diep.

'Nee me moeder is 3 jaar geleden overleden aan kanker.' snikt ze.

'Owh sorry dat ik het vroeg.' zeg ik snel om haar niet te kwetsen.

'Nee het maakt niks.' zegt ze snel en ze staat dan op.

Ze loopt richting de deur en wil hem open maken maar ik pak snel haar arm vast.

Ze schrikt ervan waardoor ze met haar rug tegen de deur aan komt te staan.

We staan zo dicht tegen elkaar dat ik haar ademhaling kan voelen.

We kijken elkaar aan en voordat ik het weet kussen we.

Waar ben ik mee bezig ?

Never again (B-Brave fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu