"Khusyuknya dia tenung gambar scan baby. Temanlah saya jugak."Tegur Taehyung yang sedang memandu. Aku tersenyum dan usap gambar scan baby yang pertama.
"Hidung dia macam awak lah. Mancung. Mata pun macam awak. Mulut ikut saya. Kecik."
Aku teliti gambar ditangan sambil describe. Taehyung cuit hidung aku sepintas lalu. Aku pandang dia yang tersengih.
"Pipi macam mama dia. Chubby!"
Usik Taehyung dan tergelak. Amboi dia ni! Sempat lagi mengata aku. Mentang-mentang sejak pregnant ni, aku makin kuat makan.
"Mengata!"
Aku tampar bahu Taehyung perlahan. Dia tergelak. Kali ni, tangan dia mencuit dagu aku pula. Memang rajin cuit-cuit.
"Chubby pun cute."
Katanya sambil tersenyum petak. Senyuman favourite aku.
"Malam ni kita jemput mama papa datang rumah ya? Announced my pregnancy news."
Aku tersenyum. Dalam kepala dah boleh bayang reaksi mama papa Taehyung dan aku. Pasti diorang gembira.
"Orite sayang. Kita singgah supermarket nak? Beli barang masak."
Soal Taehyung. Aku hanya angguk setuju.
🌸🌸🌸
"Dah pergi duduk. Biar saya buatkan."
Arah Taehyung. Beriya dia tarik senduk dari tangan aku. Laju aku mengelak.
"Awak bukan pandai masak pun. Karang hangit ke apa macam mana?"
Taehyung peluk aku dari belakang dan rehatkan dagunya pada bahu aku.
"Ala awak duduk tengok saya masak. Beri arahan je."
Kata Taehyung manja. Dia cebirkan bibir bawahnya tanda protes.
"Takpe lah. Dah nak habis pun. Awak pergi kemas ruang tamu."
Aku cuba leraikan pelukan Taehyung. Sempat aku tangkap Taehyung tengah muncungkan bibir dia. Amboi fikir comel ke?
"Yelah. Hati-hati. Kalau nak ambik apa-apa dalam kabinet atas tu, panggil je saya."
Pesan Taehyung sebelum pergi. Aku tersenyum. Kuat risau betul dia sejak aku disahkan pregnant ni.
🌸🌸🌸
"Letih? Nak saya urut?"
Tawar Taehyung. Dia tarik aku supaya bersandar didadanya. Aku akur. Aku sandar didada suami aku dan pejamkan mata.
"Penat sangat ke?"
Bisik Taehyung. Dia tarik rambut aku yang menutup dahi kebelakang. Fuh heaven bila angin tiup dahi. Aku tersengih dan angguk perlahan. Letih tapi lega semuanya dah selesai. Tunggu mama papa Kim dan Xi datang je.
"Tu la tadi orang nak tolong dia masak, kalut halau orang. Suruh kemas ruang tamu lah apa. Padahal ruang tamu bukan bersepah pun."
Bebel Taehyung perlahan. Aku tergelak. Aku dongakkan wajah pandang Taehyung.
"Tae, memang simptom orang pregnant boleh berjangkit pada suami ke? Yang awak rajin membebel sekarang ni?"
YOU ARE READING
[C] Fluffy Heart ♡KTH
FanfictionBerkahwin dengan lelaki yang lemah-gemalai dalam kata kasarnya, lelaki lembut memang pilihan Xi Wein. Sebab lelaki itu yang berjaya curi hati keringnya. Tapi, bila sudah berkahwin jadi semak pula bila lelakinya inginkan perhatian 24 jam. Kena marah...