t w e l v e

1.8K 205 6
                                    


"Tae?"

Taehyung kalihkan wajahnya kearah Wein. Dan dia terkesima dengan pandangan dihadapannya. Wein sedang berdiri dengan blouse tidur paras peha.

"Er Wein? Kenapa awak pakai macam ni?"

Air liur ditelan dengan perasaan gugup. Ini pertama kali dia lihat Wein berpakaian seksi.

"Sebab nak goda awak la. Omma nak cucu. So kita kena usaha untuk bagi dia cucu."

Jelas Wein sambil peluk Taehyung dari belakang.

"Oh. Er tapi kita boleh tunggu sikit hari lagi kan? Maksud Tae, tunggu Tae berubah yang betul-betul berubah."

Taehyung berdiri untuk elakkan dirinya dari terus dipeluk oleh Wein.

"Tak tergoda ke? Penat je beli blouse bodoh ni. Dah la mahal. Suami pulak taknak layan!"

Wein terus masuk kedalam bilik air. Marah campur malu dengan Taehyung. Taehyung garu kepalanya perlahan. Agak buntu. Desakan ibu mertua dan ibu kandungnya yang menginginkan cucu buat dia pening. Bukan dia taknak jalankan tanggungjawab yang satu itu, cuma dia tak bersedia kerana dirinya belum berubah 100%.

"Wein. Tae mintak maaf. Bagi la masa sikit hari lagi."

Pintu bilik air diketuk perlahan. Cuba memujuk si isteri yang mungkin sedang menangis.

Tiba-tiba, pintu bilik air dibuka kasar. Wein keluar dengan berpakaian tee lengan pendek dan berseluar track. Muka masam Wein dilirik dengan takut-takut.

"Er Wein. Jangan la macam ni."

Taehyung ikut langkah Wein ke katil. Hati-hati dia duduk bersila disebelah Wein yang dah baring membelakangkannya.

"Nanti kita-"

"Diam. Tidur."

Taehyung mengeluh. Pujuk Wein bukan mudah. Sekali dia sentap, perang bisu bermula.

"Ok. Em tapi tolong saya ubah diri saya."

..

"Ok faham. Saya sedang dipalau. Tapi Wein betul taknak cakap dengan Tae?"

..

"Ok fine."

"Ya nanti saya tolong awak ubah. Jom tidur. Saya penat dengar suara awak. Macam katak tua."

Wein balas ringkas sambil tarik selimut keparas dadanya. Taehyung senyum kecil. Dia baring sebelah Wein dan peluk tubuh Wein erat.

"Honestly you look damn hot in that blouse. Tak tipu."

Taehyung bisik perlahan ditelinga Wein. Dan mukanya ditekup oleh Wein dengan bantal kecil.

"Ok ok fine. Tahu Wein taknak dengar suara Tae! Janji tak cakap dah!"

Wein lepaskan bantal kecil dan kembali baring ditempatnya. Taehyung menarik nafasnya kemudian melirik sekilas kearah Wein yang dah pun pejam mata.

"Ganas namampos."

Perlahan dia kutuk isterinya dan jauhkan dirinya dari Wein. Bantal guling diletak ditengah-tengah katil. Malam ni, elok tidur jauh sikit.

🌿🌸

Sorry lama tak update. Gu baru habis exam SPM. And sebelum ni, Gu duduk asrama so memang susah nak update cerita. But sekarang dah free dah. Insya'Allah rajin-rajinkan diri update cerita ni. Mohon support Gu woi! 😂 baru semangat nak update :')

#guneedsupport
#please
#support
#gu
#😂

Thank you and bye!
Gu OUT.

[C] Fluffy Heart ♡KTHWhere stories live. Discover now