t h i r t e e n

1.9K 217 8
                                    


"KIM TAEHYUNGGGG!"

Taehyung yang tengah nyenyak tidur terus terjaga kesan suara serupa gajah gila mengamuk.

"Uh ya apa?"

Terpinga-pinga Taehyung pandang Wein yang berdiri diatas katil betul-betul didepannya.

"Masak nasi goreng untuk saya boleh? Wein lapar."

Pinta Wein manja. Dia terus duduk diatas perut Taehyung.

"Lah ingatkan apa tadi. Kenapa Wein tak masak sendiri?"

Soal Taehyung perlahan. Dia renung wajah Wein sambil menyilangkan tangannya dan jadikan sebagai alas kepala.

"Ni denda awak sebab semalam."

Ujar Wein dengan nada datar.

"Oh ok. Wein tunggu la kat bawah. Nanti Tae turun masakkan breakfast untuk Wein. Boleh?"

Soal Taehyung. Wein angguk dan bangun dari terus duduk diatas perut Taehyung. Dia keluar dari bilik tanpa sebarang kata.

"Haih apa nasib kau Tae?"

Gumam Taehyung perlahan. Dia gulingkan badan diatas katil dan jatuh dengan perlahan dari katil bonus dengan muka 'I'm done with dis shitty life dude'.

🌙🍭

"Fuhlamak awak punya pro masak nasi goreng tak pernah berubah lah Tae!"

Puji Wein dengan muka over 'eksaited'nya. Taehyung sengih bangga sambil menyuapkan sesudu nasi goreng kedalam mulutnya. Dia akui, nasi gorengnya memang sedap yang melampau. Ehem mohon jangan tiru sikap Taehyung.

"So, awak dah maafkan saya kan?"

Soal Taehyung. Wein diam seperti berfikir. Kemudian dia pandang Taehyung dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.

"Kenapa pandang Tae macam tu?"

Soal Taehyung. Pipinya mula kebas bila direnung lama oleh Wein.

"Saya pun tak tahu sama ada saya patut maafkan awak atau tak. Nanti la saya fikir lain ya?"

Wein beri jawapan yang menusuk-nusuk jantung Taehyung. Ok ayat pelik namatey. Taehyung hanya diam. Kecewa? Gila tak? Mestilah!

"Penat Tae masak breakfast semua untuk Wein hm tapi dia tak maafkan kita."

Taehyung mula emosi. Jarinya menguis-nguis pinggan kaca. Wein tahan tawa yang hampir meletus. Dia paling suka bila Taehyung pasrah dengan dia. Comel weh!

"Selagi Tae tak buat apa yang patut Tae buat sebagai suami, selagi tu Wein tak maafkan."

Wein acah seperti marahkan Taehyung.

"Hm sorry Wein. Tae tahu Tae tak perfect macam suami orang lain. Tae lembut, manja lebih, penakut semua ada. Tak layak nak jadi pelindung Wein. Saya mintak maaf atas kekurangan saya. Saya cuba sehabis baik untuk ubah sikap saya. And saya janji saya akan buat awak pregnant nanti. Just untuk masa ni, bagi masa."

Taehyung jelas panjang lebar sambil menunduk. Terus pecah tawa yang ditahan oleh Wein.

"Taehyung, saya dah maafkan awak lah. Dah maafkan sejak suapan pertama nasi goreng cinta tadi masuk dalam mulut saya. Saja je saya acah marah awak. Comel gila weh muka awak bila macam ni."

Taehyung cubit pipi Wein dengan perasaan geram. Kalau ikutkan hati, nak je dia gigit mulut Wein. Kalau isteri dia tu merajuk memang dia boleh buntu nak pujuk. Tapi kalau isteri dia dah ok, dia pulak yang selalu kena usik.

"Eyy jahat la! Geram je dengan awak ni. Gigit nak?"

Taehyung marah Wein perlahan. Dijelingnya Wein tajam.

"Fuyyoo tajamnya Tae punya jelingan. Menusuk jantung. Aduhai jatuh cinta lagi dengan Putera Taehyung beta ini."

Wein buat gaya memegang dadanya sambil memejamkan mata dengan rapat macam tengah sakit kena tusuk didada. Nak bagitau jelingan Taehyung dah hantar anak panah cinta pada dia. Ha ayat aneh lagi.

"Gedik punya Wein! Sakai! Sekeh kang."

Taehyung hanya mampu balas yang itu. Dia tersenyum tengok reaksi Wein. Memang terbalik perwatakan laki bini ni.

"Tae, pergi mandi. Awak tak mandi lagi kan? Tadi terus siapkan bekpes untuk Wein."

Tegur Wein tiba-tiba. Taehyung tersengih-sengih.

"Heee aah belum mandi. Gosok gigi dengan basuh muka je tadi. Wein nak mandikan saya tak?"

Soal Taehyung dengan riak kucing parsi manja. Wein diam dan terus angguk setuju.

"Jom! Nak tengok abs super sem Tae punya. Ketak-ketak like maggie tapi versi keras sado punya. Wooahhh!"

Wein tayang muka gatal.

"OK BYE KIM WEIN!!"

Taehyung terus pecut tinggalkan isterinya.

Sumpah.

Muka Wein, CReEpy.

Wein ketawa sampai tak cukup oksigen. Struggle jugak la cara dia nak sedut balik udara-udara supaya sampai ke otak dia. Sadis.

"Tahu kecut. Nak usik Wein sangat. Padan muka."

🌸🌸

Update another part.

Gu OUT.

[C] Fluffy Heart ♡KTHWhere stories live. Discover now