Sudah seminggu berlalu sejak Kim Taewoon dibenarkan keluar dari hospital. Taehyung dan aku seronok sangat.Akhirnya, lengkap juga keluarga kami sejak hadirnya cahaya mata sulung aku dan juga Taehyung. Aku pandang Taehyung yang sedang menggendong Taewoon didukungannya. Tampak kekok namun senyuman Taehyung buat aku rasa bahagia.
Sungguh.
"Alololo comelnya dia menguap. Ngantok ya? Anak papa nak tidur?"
Bicara Taehyung pada Taewoon lembut. Waduh cair mamanya disini.
"Taehyungggg~"
Aku panggil dia dengan nada meleret. Aku nak juga dukung Taewoon. Dari tadi asyik Taehyung je.
"Em nak apa sayang?"
Pandangannya beralih kearah aku. Taewoon didukungannya dibuai lembut dengan tangannya.
"Nak dukung Taewoon juga."
Adu aku perlahan. Tangan aku disua kearah Taehyung.
"Wein jeles ke?"
Usik Taehyung masih kekal ditempatnya. Ish kang aku turun dari katil ni kang- tak kesah la tengah pantang ke tidak.
"Jangan la buat lambat. Bagi la Taewoon pada saya!"
Rengus aku geram. Taehyung ketawa. Namun kali ini dia berjalan mendekati aku, lalu Taewoon diserahkan dengan lembut kearah aku.
"Favourite view ever."
Kata Taehyung perlahan. Matanya ralit tenung aku dan juga Taewoon.
"Taewoon macam awak. Tengok bulu mata dia, panjang kan?"
Aku usap kening Taewoon perlahan. Sumpah, rupa Taewoon lebih kepada Taehyung. Macam yang aku minta masa tengah kandungkan Taewoon dulu.
"Mesti lah. Junior Kim Taehyung kot. Tapi part mulut dia macam sayang."
Bisik Taehyung perlahan. Tak tak, masalahnya kan, time dia kata pasal bahagian mulut tu, mata dia pandang bibir aku bukan bibir Taewoon.
"Ha ha. Nak apa tu?"
Aku jauhkan jarak wajah aku dari Taehyung bila dia mula dekatkan jaraknya dengan aku.
"Craving your lips."
Ujarnya dengan nada sedikit merengek. Keningnya dikerutkan.
Kalau aku kata dia agak melebih dari Taewoon boleh kan? Taewoon pun tak ada merengek macam dia.
"Mengada lah."
Aku tergelak lalu menolak bahu Taehyung perlahan. Taehyung meleret sengih.
"Papa awak over la Woon."
Adu aku kepada Taewoon yang bergerak perlahan. Taewoon tersenyum kecil.
Ya tuhan, cumilnya anak ai.
"Gedik. Itu pun nak report dekat Woon."
Cebir Taehyung.
"Eh biarlah. Jeles ea?"
Taehyung jeling aku. HAHAHAHAHA dah lama aku tak nampak jelingan manja dia tu.
"Amboi tajamnya jelingan dia. Goda saya lah tu."
Taehyung jentik pipi aku perlahan. Lalu tubuhnya dirapatkan kearah aku. Taewoon diambil dari dukungan aku dan dialihkan kesebelah.
"Hey takkan jeles dengan anak sendiri kot? Tepi tepi. Kesian Taewoon."
Ujar aku sambil ketawa. Aku cuba tolak dada Taehyung namun tak ada hasil. Dia tidak bergerak langsung.
"Sikit lah. Habis seminggu ni dia dengan Taewoon je. Papa nak juga layanan mama Taewoon ni."
YOU ARE READING
[C] Fluffy Heart ♡KTH
FanfictionBerkahwin dengan lelaki yang lemah-gemalai dalam kata kasarnya, lelaki lembut memang pilihan Xi Wein. Sebab lelaki itu yang berjaya curi hati keringnya. Tapi, bila sudah berkahwin jadi semak pula bila lelakinya inginkan perhatian 24 jam. Kena marah...