"Tunggu sini tau! Jangan pergi mana-mana. Saya nak beli token."Taehyung beri pesanan dan berlalu pergi. Aku duduk dikerusi akibat kaki yang mula terasa lenguh. Sungguh seksa berjalan banyak dengan keadaan sarat mengandung sebegini.
"Ramainya orang."
Mata aku meliar disekitar kawasan funfair yang sesak dengan orang ramai. Tiba-tiba mulut aku ditekup dengan sehelai kain dari belakang. Terkial-kial aku cuba meloloskan diri namun tak berjaya. Aku rasa macam nak pitam. Pandangan mula kabur. Perlahan-lahan mata aku terpejam rapat. Dan semuanya gelap.
"Angkat dia cepat!"
Itu, ayat terakhir yang aku dengar. Taehyung, tolong.
🌸🌸🌸
Taehyung's
"Jom!"
Langkah aku terhenti. Pandangan aku meliar disekitar.
"Aish mana pulak Wein ni?"
Aku cuba mencari susuk tubuh Wein namun hampa. Tak ada seorang pun yang aku kenal.
"Merayau kat mana pulak? Dah la tengah pregnant!"
Aku mula cemas. Mengingatkan keadaan Wein yang tengah sarat mengandung buat aku tak boleh duduk diam. Terus aku cuba dail Wein namun panggilan disambungkan kepada operator.
"Adohhhhh! Mana pulak dah?"
Tiba-tiba fon jenama apple berdering minta diangkat. Aku terus angkat panggilan tanpa lihat pemilik nama.
"Wein! Awak kat mana? Jangan merayau sorang-sorang boleh tak? Dah la tengah sarat tu! Jangan buat saya risau lah! Bagitau awak kat mana sekarang? Biar saya pergi. Awak jangan menggatal nak gerak mana-mana dah ea? Tunggu saya datang. Cepat bagitau awak kat mana?"
Desak aku. Memang suara cemas tak boleh cover dah.
"Wow Taehyung, sayang betul kau pada wife kau ya? Suami mithali."
Satu suara yang amat aku kenal. Mingyu! Shit.
"Mingyu?! Kau buat apa dengan Wein? Kau jangan sentuh wife aku lah sial! Kau dekat mana?!"
Mingyu ketawa. Makin bertambah panas hati aku.
"Datang gudang lama di area Gwangju. Dalam masa 30 minit. Lambat, wife kau mampus."
Panggilan terus ditamatkan. Aku pandang skrin telefon sekilas dan meraup wajahku. Tanpa buang masa aku telefon pihak polis terlebih dahulu.
"Encik, saya nak buat laporan penculikan di gudang lama daerah Gwangju. Baik, terima kasih."
Selesai. Giliran aku pula kesana. Aku berlari keluar dari kawasan funfair dan menuju kearah kereta. Kereta bergerak laju menuju kearah tempat yang dinyatakan Mingyu.
"Sial lah!"
Stereng kereta aku hentak beberapa kali. Perasaan sebal dan kesal bertandang dihati. Kalau aku tak tinggal Wein, pasti benda ni takkan terjadi.
🌸🌸🌸
Location: Gudang Lama, Gwangju
Masa: 11.45 malam
YOU ARE READING
[C] Fluffy Heart ♡KTH
FanfictionBerkahwin dengan lelaki yang lemah-gemalai dalam kata kasarnya, lelaki lembut memang pilihan Xi Wein. Sebab lelaki itu yang berjaya curi hati keringnya. Tapi, bila sudah berkahwin jadi semak pula bila lelakinya inginkan perhatian 24 jam. Kena marah...