"Tae, bangun."Tangan Wein goyangkan bahu Taehyung perlahan. Tak ada respon. Nyenyak suaminya tidur. Dah la ditempat awam.
"Kim Taehyung. Bangunlah cepat. Dah senja ni."
Taehyung bergerak sedikit. Kemudian matanya terbuka. Wein lepaskan bahu Taehyung dan berdiri.
"Nak balik dah ke?"
Soal Taehyung lurus. Dia mengeliat betulkan urat-urat badan. Wein hanya mengangguk. Ditarik tangan Taehyung supaya berdiri.
"Hm kejaplah. 5 minit lagi. Tak puas lah tidur."
Taehyung nak duduk semula. Cepat-cepat Wein peluk pinggang Taehyung erat.
"Jangan cari pasal. Saya dah bagi awak tidur dekat sejam lebih. Dari petang tadi sampai dah nak senja ni, boleh pulak cakap nak sambung tidur balik. Sedar tak awak dekat public?"
Wein mula membebel. Taehyung kerutkan dahi.
"Hish yelah. Jom balik. Wein ni membebel je kerja. Tak reti penat ke? Telinga Tae ni boleh tercabut dengar Wein membebel. Kalah nenek."
Taehyung menggosok telinga dengan riak annoying. Wein menjeling Taehyung. Kesah pulak dia.
"Xi Wein. Kan?"
Tegur seseorang. Taehyung dan Wein pantas mengalihkan pandangan pada orang yang menegur. Seorang lelaki tampan dengan sengihan bunny menyapa pandangan suami isteri tersebut.
"Uh, ya saya. Awak ni Jeon Jungkook kan?"
Wein balas sapaan lelaki tadi dengan senyuman. Dia kenal Jungkook dari tempat kerjanya. Taehyung disebelah hanya diam.
"Tak sangka dapat jumpa awak dekat sini. Jogging jugak ke?"
Jungkook ringankan mulut untuk bertanya. Wein angguk mengiyakan. Jungkook perasan kehadiran Taehyung. Dia tunjuk Taehyung dan pandang Wein dengan kening yang diangkat kedua belah.
"Oh, ini husband saya. kim Taehyung. Saya jogging dengan dia lah tadi."
Wein kenalkan Taehyung pada Jungkook. Jungkook mengangguk dan bow pada Taehyung. Tangan mereka berjabat ringkas.
"Dah kawin rupanya. Ingatkan belum. Terlepas lagi saya."
Jungkook bergurau. Taehyung pandang Jungkook dengan riak kosong. Cepat-cepat Jungkook tepuk bahu Taehyung sambil ketawa.
"No. Just joking."
Taehyung balas dengan anggukan dan senyuman tawar. Jeles? Tipu kalau tak jeles.
"Hahahaha. Kelakar awak ni Kookie. Nvm, esok kita jumpa di office okey? Nice to meet u."
Wein mencelah dan minta diri untuk pergi. Jungkook senyum dan mengangguk.
"Selalu terlepas awek lawa-lawa. Haih lah Kook. Bila nak bertemu jodoh ni bro?"
Jungkook menyoal dirinya sendiri. Dia mencekak pinggang dan melepaskan keluhan pasrah. Bayang Wein dan Taehyung yang semakin menjauh diperhati hingga hilang dipandangan.
.
.
."Tae, kenapa awak diam je ni?"
Wein menyoal Taehyung yang hanya diam sejak balik tadi. Dalam kereta pun diam je. Langsung tak bercakap. Sepatah tanya, sepatah jugak dia menjawab.
"Salah ke saya diam? Saya reti penat. Sebab tu saya diam."
Jawab Taehyung malas. Dia memeluk dolphin pink cair sambil mengunyah chewing gum. Matanya lekat pada kaca tv yang tengah menyiarkan cerita 'Fight For My Way'.
"Tak tak. Masalahnya saya pelik. Awak tak pernah lagi diam macam ni. Selalunya ada je benda awak nak riuh. But sekarang, krik krik je."
Wein duduk disebelah Taehyung diatas sofa. Taehyung pandang Wein sekilas.
"It's your problem not me."
Jawabnya ringkas dan perlahan. Wein terus hentakkan tangan diatas sofa. Geram. Taehyung terkejut dan pandang Wein tak puas hati.
"Yaa apa masalah awak ni?"
Taehyung menyoal Wein dengan kerutan didahi. Wein pandang Taehyung dengan muka tak puas hati.
"Awaklah masalah saya!"
Taehyung berdecit. Dia kembali fokus pada kaca tv. Cuba abaikan Wein yang dah hampir nak meletup.
Klik!
Tv terpadam. Taehyung pandang Wein yang tengah memegang rimut tv.
"Wein jangan cari pasal lah! Saya tengah tengok tv kan?"
"Awak tu yang cari pasal! Ignore saya lagi!"
"Ish apa lagi yang tak kena? Nak apa lagi?"
"Saya nak tahu kenapa awak diam je sejak dari balik tadi."
"Penting? Perlu ke saya bagitau?"
"Penting dan 100% perlu!"
"Ok fine. Saya jeles."
"Huh?"
"Awak dan Jungkook? Maybe. Apa nama dia? Ah pasal lah! Saya je-"
"Aww my Taehyungie is jealous!"
Taehyung terdiam. Baru tersedar yang dia dah terlepas cakap. Confirm kena bahan dengan Wein lepas ni. Cepat-cepat dia mencangkung didepan sofa. Kepalanya digaru perlahan.
"Yash nvm. Lupakan je."
Wein tersengih. Dia peluk leher Taehyung dari belakang. Kepalanya disandar diatas bahu Taehyung yang masih mencangkung.
"Kenapa mintak saya lupakan hal yang buat saya gembira?"
Wein menyoal Taehyung. Taehyung gigit bibir bawah. Otak kosong tak mampu beri jawapan. Malu? TERsangat malu.
"Jungkook tu hensem. Saya pernah masuk satu pusat latihan tinju dengan dia a month ago. Dia practice tinju without a shirt. Abs dia mengan-"
Taehyung terus bangun dan angkat Wein ala bridal style. Tubuh Wein dibaringkan diatas permaidani dan Taehyung on top. Tangan dia mengunci kepala Wein kiri dan kanan. Mata Taehyung tajam renung mata Wein.
"Dare to continue your words?"
Taehyung menyoal dingin.
"Er, t.. Tak."
"Good."
Taehyung bangun dan terus pergi. Dolphin pink cair kesayangan dia pun ditinggalkan. Wein terkelip-kelip pandang syiling. Terimbas kembali reaksi Taehyung tadi.
"He.Look.Damn.Hawt."
Bisik Wein dan menutup matanya dengan tapak tangan. Pertama kali tengok Taehyung act like a real man. Taknak tipu, hot jugak.
YOU ARE READING
[C] Fluffy Heart ♡KTH
FanficBerkahwin dengan lelaki yang lemah-gemalai dalam kata kasarnya, lelaki lembut memang pilihan Xi Wein. Sebab lelaki itu yang berjaya curi hati keringnya. Tapi, bila sudah berkahwin jadi semak pula bila lelakinya inginkan perhatian 24 jam. Kena marah...