"Morning sayang!"Bahu Wein dipeluk oleh Taehyung dari belakang.
"Sayang apa sayang? Sayang diri sendiri lah sana!"
Wein leraikan pelukan Taehyung dan menjauh dari suaminya.
"Soalan apa awak tanya tu?"
Soal Taehyung dengan kening berkerut. Dia pergi ke arah Wein sambil gigit apple yang dia ambil dari meja makan tadi. Wein yang tengah potong sayur ditenung oleh Taehyung lama.
"Masamnya muka. Termakan cuka ke?"
Usik Taehyung. Dicuit dagu Wein perlahan. Wein tepis tangan Taehyung dan beri jelingan tajam.
"Jangan cuit-cuit lah. Rimas lah! Nampak pisau ni? Kerat awak baru tau!"
Pisau ditangan ditayang betul-betul dihadapan wajah Taehyung. Suaminya terus mengundur dengan muka pucat.
"Ok ok tak usik dah."
Taehyung terus pergi. Wein hentakkan pisau diatas papan pemotong. Dia tengah panas hati dengan sikap rilek Taehyung yang seperti tak ambil peduli apa yang dia kata semalam.
🌸🌸🌸
Taehyung's🍍
Dah 15 minit aku duduk diruang tamu. Tak berani nak masuk dapur. Ah Wein. Kenapa dengan dia? Weh pisau tadi dia betul tayang depan muka aku. Kalau terkena muka aku macam mana? Rosak lah muka fab aku! Em Wein ni creepy lah sejak malam semalam. Asyik nak marah je. Takut aku ;A; muka kalau boleh nak berkerut selalu. Apa aku buat? 😫
Ktang!
Aku terus bangun dari sofa. Bunyi periuk jatuh dari dapur tangkap perhatian aku. Hilang segala fikiran aku tadi. Terus aku lari kedapur untuk lihat perkara yang jadi. Aku nampak Wein terduduk ditepi laci dapur dengan muka berkerut tahan sakit.
"Wein! Awak ok tak?"
Aku pegang tangan Wein. Tapi dia tepis kasar. Ok aku sentap. Tapi aku tahan perasaan tu. Aku tengok periuk kecil tergolek tak jauh dari Wein. Dan pintu kabinet bahagian atas tak ditutup. Ok aku dah faham apa yang jadi. Wein nak ambil periuk tu tapi dia tak sampai so maybe dia tarik periuk tu dan end up periuk jatuh atas kepala dia then baru jatuh ke lantai. Aku hela nafas perlahan.
"Kenapa tak panggil saya kalau tahu diri tu pendek tak sampai?"
Dia tak jawab. Tapi sibuk gosok dahi dia. Aku duduk disebelah Wein sambil tenung wajah Wein dari tepi.
"Awak marah saya ke?"
"Dah tahu kenapa tanya? Kenapa tak pernah usaha nak ubah diri awak? Kenapa selalu harap saya yang jaga awak? Susah betul lah!"
Banyak soalan Wein lontar pada aku buat aku terus terdiam. Nak balas balik tapi lidah macam terkunci. Aku tak tahu nak cakap apa. Jadi aku hanya pandang Wein yang dah bangun semula dan pergi. Aku dah faham. Dia marah sebab aku selalu bergantung pada dia. Ah teruknya aku ni. Lagi satu, Wein tak masak harini. Er masalah.
Taehyung's end
Wein belek dahinya yang sudah bengkak dicermin bilik. Ni semua pasal periuk kecil yang jatuh didahinya tadi. Dia merengus geram. Dicapai minyak dari atas meja kasar.
"Shit!"
Dia duduk dikatil dan sapu minyak perlahan didahinya yang membengkak. Tak tahu la kenapa dia senang panas hati sejak kejadian semalam.
"Sini saya ubatkan."
Taehyung muncul dimuka pintu dengan riak selamba. Dia terus masuk kedalam bilik tanpa tunggu kata-kata dari Wein.
"Datang sini buat apa? Saya dah letak minyak pun."
Bicara Wein, kasar. Geram dalam hati tak berkurangan lagi. Dijeling Taehyung tajam.
"Asyik marah je. Tak penat ke? Haih. Ok saya minta maaf. Saya janji saya ubah diri saya. Tapi awak sokong la saya jugak. Jangan nak marah je."
Taehyung duduk bersebelahan Wein. Hati ni berdebar jangan cakap lah. Takut kalau-kalau kena marah lagi dengan Wein.
"Asyik cakap nak berubah. Tapi tak pernah ada hasil."
Bidas Wein tajam. Taehyung garu lehernya dengan perasaan kekok. Senyuman kelat dileret perlahan.
"This time, I promise you. Saya akan berubah."
Ujar Taehyung dengan nada serius.
"Betul?"
Wein pandang Taehyung dengan mata yang dikecilkan. Taehyung hanya balas anggukan kecil tapi dengan yakin.
"Pinky promise?"
Wein sua jari kelingking pada Taehyung. Taehyung tautkan jari kelingkingnya kembali.
"Blue promise!"
Wein pandang Taehyung dengan kening berkerut.
"Why blue?"
"Sebab pink warna gugirl. Blue warna boboy."
Jelas Taehyung ringkas. Muka poker ditayang. Wein buat muka malas layan.
"Ah suka hati la nak warna apa pun."
Wein balas dengan nada perlahan. Taehyung sengih.
"Wein, saya lapar la. Tak masak ke?"
Soal Taehyung dengan berhati-hati.
"Malas la. Tak ada mood nak masak hari ni. Order pizza jom?"
Kening Wein diangkat teruja. Dah lama tak makan pizza. Kempunan pulak rasanya.
"Yelah. Saya order. Awak turunlah. Tengok tv dibawah. Teman saya."
Tangan Wein ditarik oleh Taehyung. Wein gagahkan diri yang terasa malas teramat bangun ikut langkah suaminya.
YOU ARE READING
[C] Fluffy Heart ♡KTH
FanficBerkahwin dengan lelaki yang lemah-gemalai dalam kata kasarnya, lelaki lembut memang pilihan Xi Wein. Sebab lelaki itu yang berjaya curi hati keringnya. Tapi, bila sudah berkahwin jadi semak pula bila lelakinya inginkan perhatian 24 jam. Kena marah...