"Wein. Bangunlah."Aku terasa lengan baju aku ditarik-tarik. Nak taknak, terpaksa aku buka mata. Taehyung pandang aku dengan mata berair.
"Eh awak kenapa ni?"
Aku usap air mata yang menitis dari mata Taehyung.
"Masak nasi goreng sardin bawang lebih boleh tak? Craving lah."
Taehyung merengek. Aku lirik jam ditelefon. 3.30 pagi! Mati kutu aku dibuatnya.
"Pagi-pagi macam ni?"
Dia angguk laju. Uish dah kenapa husband aku ni?
"Esok la. Saya mengantuk sangat ni Tae."
Pujuk aku lembut. Dia senyap dan angguk faham. Aku mengeluh lega. Mujurlah faham. Tapi tak lama kemudian, telinga aku terdengar bunyi esakan kecil. Terus aku pandang kearah Taehyung. Dia tutup muka dengan bantal kecil.
"Taehyung? Are you ok?"
Terkial-kial aku cuba bangun dengan perut yang sudah membusung. Bantal ditangan Taehyung aku tarik perlahan.
"Nasi goreng sardin bawang lebih please?"
Katanya sambil menangis. Ya tuhan teruknya dia menangis. Mata hidung semua berair. Pipi memerah.
"Ah ok ok kita buat nasi goreng sardin bawang lebih untuk awak. Dah dah, jangan menangis lagi."
Pujuk aku. Laju aku sapu air mata yang masih mengalir dipipi Taehyung. Aku syak suami aku tengah mengidam la.
"Sungguh ni?"
Soalnya lambat-lambat. Dia bangun dari baring. Aku angguk mengiyakan. Terus Taehyung melompat sakan. Teruk juga bila si suami yang mengidam.
🌸🌸🌸
"Nah makan nasi ni."
Sepinggan nasi goreng sardin ditolak kearah Taehyung yang ralit main game ditelefon bimbitnya.
"Thank you makcik buyung!"
Kata Taehyung dengan nada teruja. Aku tongkatkan dagu pada meja makan. Suapan demi suapan Taehyung aku perhati. Berselera benar!
"Tae, awak mengidam ke?"
Uhuk! Terus Taehyung tersedak. Laju dia minum air yang aku sediakan.
"Mungkinlah?"
Jawabnya perlahan. Aku tergelak. Kandungan aku dah masuk dua bulan. Syukur sepanjang kehamilan aku tak ada mengidam apa-apa. Cuma alah pada wangian yang biasa Taehyung guna adalah. Tapi tak sangka suami pun boleh mengidam.
"Orang tu sampai menangis nak nasi goreng sardin bawang lebih punya pasal."
Usik aku. Taehyung cebirkan bibir bawah.
"Janganlah kacau saya."
Katanya perlahan. Alelele malu lah tu!
"Esok kerja kan? Dah pukul 4.30 dah ni. Jom makan cepat and tidur balik."
Ajak aku sambil tersenyum. Taehyung senyum petak. Dia angguk dan cepat-cepat habiskan suapan terakhirnya.
🌸🌸🌸
"Dah siap?"
Soal aku. Taehyung berdiri didepan aku sambil tarik tangan aku ketali lehernya.
YOU ARE READING
[C] Fluffy Heart ♡KTH
FanfictionBerkahwin dengan lelaki yang lemah-gemalai dalam kata kasarnya, lelaki lembut memang pilihan Xi Wein. Sebab lelaki itu yang berjaya curi hati keringnya. Tapi, bila sudah berkahwin jadi semak pula bila lelakinya inginkan perhatian 24 jam. Kena marah...