Masuk hari ini sudah 3 hari Danial ke Malaysia. Bermakna esok dia akan pulang kerumah. Tak sabar. Persiapan sudah banyak aku siapkan.
Memandangkan Mumny tidak dapat membantu kerana dia turut ke kota London jadi aku siapkan sendiri. Penat? Sikit.
Selesai solat isyak aku pergi kebilik sebelah Belon-belon aku simpan disitu. Hiasan aku buat disitu. Bilik bakal baby kami.
Aku menampal sedikit hiasan didinding. Sehelai dua baju baby aku gantung. Belon "HAPPY BIRTHDAY" aku kekapkan didinding. Beberapa memo aku tekaokan didinding.Kejutan untuk sang suami malam esok. Tak sabar nya!
Namun dalam teruja masih terasa debar. Aku tidak tahu kenapa!
Sedang leka aku membuat kerja yang sudah hampir siap . Menghiaskan bilik itu, aku dikejutkan dengan bunyi ketukan dipintu.
Segera aku turun kebawah. Pintu kubukak.
Terkejut aku dengan tetamu itu. Zafran!Aku memerhati sekeliling. Gelap! Pintu aku ingin tutup namun ditahannya.
"Apani Zafran!" tengkingku. Aku tidak mampu menahan pintu itu lagi. Ia sudah luas terbuka.
Malah dengan senang Zafran masuk kedalam rumah. Sudah! Aku sudah mengelabah.
Zafran duduk diatas sofa kaki disilangkan. Dia memandang sekeliling.
"Keluar!" kataku tegas
"Keluar Zafran!" kataku lagi. Aku geram dengannya. Tambah kagi kepalaku sedikit pening! Sudah!
"Relax Aira. I ada sesuatu nak bagi tahu U" kata Zafran. Dia tahu ini keputusan tentang hidup Aira. Kebahagiaan Aira!
"Zaf please. Tolong la! Kau nak apa lagi!?" bentakku. Namun semakin lemah kerana kepalaku semakin berpusing mungkin tidak cukup rehat.
Aku rebah!
Zafran yang melihan keadaan Aira sudah panik. Tubuh bekas tunangnya diangkat. Didalam bilik Nadia diletakkan tubuh itu.
Mana tahu bilik Aira? Sebab gambar yang tergantung!
Zafran memerhati wajah Aira. Bersih. Apa salah gadis itu! Kenapa dia kejam dengan Aira! Perasaan kesian terselit didalam jiwanya!
Tidak! Dia tidak sanggup lagi. Kerana dendam Alia dia menjadi mangsa. Iya dendam yang Alia simpan untuk Aira.
Hanya kerana Aira memiliki segalanya. Cinta! Aira memiliki cinta lelaki-lelaki yang berkerjaya dan sempurna. Tetapi tidak bagi Alia.
Kerana itu dia berdendam dengan Aira. Dia bersetuju dengan rancangan Alia apabila gadis itu memberitahunya Aira tidak bahagia bersama Danial .
Namun sekarang dia sedar itu hanyalah helah Alia. Zafran turut terkejut dengan kenyataan dari Alia. Nonsense!!
Langkah diaturkan kesebelah Aira. Badannya dijarakkan sedikit dari gadiS itu.
Tanpa disedari dia turut tertidur sama!.
YOU ARE READING
Cinta Aira ⓒ
Romancecinta? huh? kerana cinta aku terluka Kerana cinta aku hilang keluarga. Kerana cinta aku difitnah Kerana cinta aku dibuang seperti sampah dan Kerana cinta juga aku merana. Aku kini bukan yang dulu yang lemah dan yang mudah diperbodohkan. Hanya ker...