Bab 13

14.3K 590 11
                                    

Tempat jam 11.30 malam Danial sampai kerumah. Wajahnya sugul. Kemana lagi dia ingin mencari Nadia.

Dia melabuhkan duduk diruang tamu. Datin Rasyidah yang melihat jatuh kesian melihat anaknya. Apa yang dia tahu Nadia sudah pergi dari singapura.

Datin Rasyidah menghampiri Danial. Rambut anaknya yang kusut dibaikinya. Danial yang memejam mata kembali membukanya.

"Myy" rengek Danial kepala dijatuhkan keatas bahu Mummynya

"Nadia pergi mana My. Nial tahu Nial salah" air mata yang mengalir dibiarkan.

"Mummy tak tahu Nial. Yang Mummy tahu dia dah tak ada dekat Singapore ni"

"My..Nial bodoh kan My!" kata Danial.

"Niall..." Datin Rasyidah kehilangan kata-kata.

"Nial naik atas bersihkan diri lepastu turun makan. Dari pagi tak makan kan?"

"Macam mana Nial nak makan kalau isteri Nial pun tak tahu dekat mana. Makan ke tak!"

"Nial jangan macam ni sayang. Nial tahu kan Nadia sayangkan Nial"

"Tak My, Nadia dah bencikan Nial" teringat lagi hinaan yang dia lemparkan kepada isterinya. Mesti dia terluka.

"Okey Mummy janji akan upah penyiasat terbaik untuk cari Nadia. Mummy janji sayang"

"Betul My?" tanya Danial dengan muka berseri-seri.

"Betul sayang, bersihkan diri Nial, jangan macam ni sayang" pipi Danial diusapnya perlahan.

Tanpa membantah Danial hanya melangkah naik kebiliknya. Datin Rasyidah melihat sayu kearah anaknya.

************

Selesai membersihkan badan dan kemas berpakaian. Danial melihat bilik itu kosong tanpa Nadia.

Danial melangkah kearah meja solek. Dia terlihat satu nota kecil diatas meja itu dia segera mengambilnya

Happy birthday Danial Rais💕

Danial memandang kearah jam yang tergantung didinding. 12.03 minit malam. Dia tersenyum sayu. Kalau dulu ada isterinya yang akan menyanyi untuknya.

Danial mencium kertas itu. Dia menitiskan air mata namun pantas diseka.

Danial melihat seperti ada satu kunci bersama kertas itu. Kunci itu diambilnya. Dia kenal kunci itu. Kunci bilik sebelah. Atau kunci bakal bilik  anaknya. Danial tergamam.

Tapi langkah tetap diaturkan kedalam bilik itu. Kunci dibuka. Dia tergaman air mata menitik laju.

Belon-belin tergantung. Baju baby yang tergantung dipeluknya. Dia tahu maksud itu. Masih tergiang ditelinganya pertanyaan Nadia.

"Danial. Betul ke kalau saya mengandung awak tak akan mengaku ia anak awak?"

Nafas dihela kasar. Dia khilaf!

Satu surat yang tergantung menarik perhatiannya.

Hey Hey look there. Birthday boy💕 or should I call You Papa to be😚

Bie! Happy birthday too You.
I love you for the rest of My life.
Jaga perkahwnan kita ye sayang!
Cause Saya Aira Nadia tak sanggup kehilangan Bie.
Sebab bIe adalah nyawa sayang. You are my everything. Bie! I'm pregnant. 2 Month. You know what tak sabar sayang tunggu Bie balik, macam-macam dah sayang plan untuk Bie. Bie, sayang tak tahu kenapa berat sangat nak lepaskan Bie pergi Malaysia. I don't Know. Bie. Walau apapun jadi pertahankan sayang ye. Bie I love You and our future baby💕.

Happy birthday Papa.😜
Happy birthday cinta Airaa. 💕

You sweet wife n cuttie bby

Danial terduduk membaca surat itu. Baby maafkan Papa.

"Nial tahu tak, Mummy nampak pada mata Nadia dulu. Dia excited sangat bila tahu dia pregnant macam-macam dia rancang. Tapi siapa tahu semuanya sia-sia. She's pregnant Nial." kata Datin Rasyidah sedikit sayu.

Danial hanya tertuduk memikirkan keadaan isterinya. Nadia sayang kat mana!

Cinta Aira ⓒWhere stories live. Discover now