Bab 19

14.6K 519 1
                                    


8 bulan kemudian..

"Sayang sabar ye, kejap lagi kita sampai" kata Danial. Tumpuan diberikan sepenuhnya kepada pemanduannya.

Aira yang berpeluh menahan sakit disebelah dikerling sesekali.

Selesai solat isyak Aira air ketubannya pecah kalut Danial melihatnya. Ia merupakan pengalaman pertamannya.

"Bie cepat laa"  sungguh tidak sanggup menahan sakit diperutnya.

"Iya sabar. Jangan macam ni" tangan isterinya digengam erat. Dipandang Aira yang gelisah disisinya.









"Danial!!"

"Ibu?.." kelihatan semua keluarga Aira dan Datin Rasyidah ikut turut serta. Mereka bersalaman.

"Aira macam mana?" tanya Ibu. Dipandang wajar sugul menantunya.

"Nial tak tahu bu" pintu wad Aira ditenungnya.

"Doa banyak² Nial. Aira kuat" lengan Danial digosok Mummynya.  Danial hanya mengangguk lemah.

Bunyi pintu dibuka membuatkan mereka berpaling. Kelihatan seorang Doktor keluar dari bilik itu dengan senyuman manis.

"Macam mana isteri saya doktor?" tanya Danial. Dia menerpa kearah Doktor  itu.

"Semua selamat. Tahniah baby boy" bahu Danial ditepuk perlahan.

Senyuman terbit dibibir masing². Alhamdulillah.

"Dah pergi tengok baby sana" Danial mengangguk perlahan.





"Hensemnya anak papa" pipi bayi yang lembut itu dibelai perlahan.

"Jadi anak yang baik ye sayang. Untuk Mama dan Papa. Jadi seorang yang kuat macam Mama. Yang sentuasa tabah dengan dugaan yang menimpa. Papa sayang anak Papa" pipi itu dikucup perlahan.

"Bie!" sayup kedengaran suara memanggilnya. Danial berpaling kebelakang. Senyuman dihadiahkan untuk Aira.

"Mama dah bangun sayang." bisik Danial ketelinga anaknya. Mengeliat kecil bayi itu.
Bayi kecil itu diletakkan disisi Aira. Air mata bahagia menitis dipipi wanita itu. Pipi si kecil dicium bertalu-talu.

Danial tersenyum melihat Aira dengan anaknya.

"Thanks for everthing" kata Danial kepada Aira. Dahi isterinya dikucup perlahan.
Aira tersenyum kecil.

"Nak letak nama apa ni?" tanya Aira memecahkan kesunyian.

"Up to You sayang"

"Ermm...Ikmal Iskandar" ucap Aira. Danial mengangguk kecil.

"Nice name. Ikmal Iskandar cinta Hati Papa" dicuit pipi itu perlahan.

"Suka?" tanya Aira.

"Suka. Best je"

" yang lain mana?" tanya Aira dioandang kearah pintu.

"Semua dah balik tadi lepas je sayang bersalin. Dorang sempat tengok Ikmal kejap. Lepastu balik dah. Esok datang la tu" jelas Danial.

Aira mengangguk kecil. Anaknya dibawa kepangkuan. Ditik muka itu penuh minat. Suci! Ikmal Iskandar!




Tak de Idea😭
1 part lagi and ending😂😘
Thanks for support 😊💅




Cinta Aira ⓒWhere stories live. Discover now