Bab 18

14.8K 547 2
                                    

"Sedap tak?" tanyaku apabila melihat Danial hanya senyap menikmati makanan didepannya.

"Sedap! Sayang nak?" aku hanya balas dengan gelengan. Kenyang!

"Fina Col tadi" kataku perlahan.

"Dia nak apa?" tanya Danial. Muka diangkat memandangku

"Dia ajak keluar" aku melihat reaksi Danial.

"Okey!" jawapannya membuatkan aku tergamam. Okey je! Selalunya ada je dia membantah.

"Betul?"

"Ermm" balasnya. Lalu kembali menghadap makanan.

"Okey nak pergi siap kejap" aku melangkah masuk kebilik dengan teruja.






Seperti yang dijanjikan Fina datang menjemputku kerumah.

Keluar sahaja aku melihat Fina sedang bercakap dengan Danial. Entah apa².

"Jom!" ucapku setelah sampai disisi Danial. Fina mengangguk perlahan sebelum masuk kedalam kereta.

Aku berdiri didepan Danial.

"Pergi shoppong nanti jangan balik lewat. Jangan jalan-jalan kuat sangat. Jaga baby" pesan Danial.

"Okey" kataku selamba. Tangannya kugengam. Tangan kasar itu aku kucup perlahan.

Langkah aku atur ketempat sebelah pemandu. Kereta Fina meluncur laju meninggalkan rumah.

"Kau dah okey ke dengan Danial?" tanya Fina memecahkan kesunyian.

"Okey dah kut"

"Baguslah. Ingat dia tu suami kau"

"Iya. Family kau sihat?"

"Sihat je." kata Fina. Suasana kembali sepi. Aku hanya membiarkan. Pemandangan yang penuh dengan kereta dan kesibukan manusia aku pandang.





Tepat jam 9.00 malam aku tiba disebuah rumah yang tidak aku kenali.

"Kat mana ni Fina?" tanya ku kepada Fina. Seram. Rumah apa gelap macam ni. Tetapi ini kawasan perumahan alet.

"Jom keluar." ajak Fina. Aku menggeleng perlahan.

"Kat mana ni? Kau jangan Fina."kataku. Seram sejuk! Dah la teman Fina tengok movie sampai tengah malam. Danial tidak pula ambil kesah pasal aku.

"Mana la aku tahu. Jom la Aira."

"Tak nak. Kau pun tak tahu juga kan?"

"Kau tak seram duduk sini?" tanya Fina. Sengaja menakutkan aku!

"Ishh.. Jom la!" bentakku.

"Kau jangan risau la rumah ni aku kenal. Kau masuk dulu aku nak ambil barang jap" kata Fina.

"Tak nak! Aku tunggu kau!" ada ke auruh aku masuk sorang!

"Aira..." ni yang lemah bila Fina buat suara.

"Yelah!" bentakku. Kaki aku atur kepintu utama.

"Aira kau masuk je buat macam rumah sendiri!" laung Fina yang masih menyelongkar barang didalam bonet.

Aku memukas tombol pintu rumah itu perlahan. Jejak sahaja kaki disitu. Aku terasa ada sesuatu keselesaan. Nyaman!

Tanpa disedari kaki aku sudah sampai ditengah rumah yang hanya diterangi lampu diluar. Suasana masih lagi gelap namun dapat melihat dalam samar².

Percayalah ku setia
Jangan pernah ragu cintaku
Yang selalu memanggil namamu
Di setiap detak jantungku

Hampa mengunci jiwa
Saat jauh dari kasihmu
Benar-benar aku tak mampu
Hidup tanpamu memelukku

Aku terkaku nendengar suara itu. Danial. Dari atas tangga aku melihat Danial turun perlahan lahan. Adakalanya dia berhenti seketika.

Maafkanlah diriku
Yangs pernah selalu melupakan
Setiap kasih yang kau beri
Setiap cinta yang kau bagi

Sungguh sepi malamku
Tak seperti saat denganmu
Tika kau ada di sisiku
Menghiasi mimpi indahku

Sayang sayang
Aku rindu
Setengah mati padamu

Sampai didepanku. Dia berhenti memerhati aku. Aku terkaku. Air mata yang dari tadi menitis aku hiraukan.

Sayang sayang
Ku tak mungkin
Sendiri tanpa dirimu

Engkaulah bintang di malamku
Cahaya di setiap gelapku
Dirimulah cinta sejati

Tanganku digengamnya erat. Danial! Aku memerhati penambilannya. Baju polo dengan jeans. Diletakkan Rayban yang terletak elok dihidung mancungnya. Hensem!

Sayang sayang
Aku rindu
Setengah mati padamu

Sayang sayang
Ku tak mungkin
Sendiri tanpa dirimu

Percayalah ku setia
Jangan pernah ragu cintaku
Yang selalu memanggil namamu
Di setiap detak jantungku

Aku rindu

Air mata aku disekanya perlahan. Tubuh tegap Danial aku peluk.

"I'm sorry sayang. Again forgive me sayang" dahiku dikucup perlahan.

"Sayang maafkan Bie" ucapku. Air mataku dikesat Danial. Pelukan dilepaskan.

Aku pandang sekeliling. Dahi aku kerutkan

"Bie Fina?" tanyaku baru teringatkan Fina.

"Dah balik.." jawab Danial. Tanganku dipegang. Dia menarikku kearah sofa. Tubuhku ditarik supaya duduk diatas pahanya. Aku hanya menurut.

"Ni rumah sapa?" tanyaku.

"Rumah kita" kata Danial sambil tersenyum nakal. Pipinya kucubit geram

Cinta Aira ⓒWhere stories live. Discover now