2. Kunskap som verktyg till hälsa

110 3 0
                                    

Är det något jag lärt mig under livet så är det att det modern medicin, läkarkåren och "Livsfarlighetsverket" menat varit hälsosamt har i mitt fall varit total katastrof. Allt de sa och alla råd jag fått kunde jag vända på helt för att bli bättre , när jag gjorde som de sa förvärrade jag mina grundproblem. Detta gällde i princip allt. Jag hade många problem trots att jag ansträngde mig att äta "nyttigt" och röra på mig. Det var mycket "lätt" av allting, inget fett och naturligtvis en fluortablett och kalciumtablett på det och massor av aspartam. På riktigt. Annars skulle jag få diabetes, dåliga tänder samt skelett och bryta lårbenshalsen och se ut som kutryggiga Krösa Maja i Emil med lika dålig tandhälsa. Behöver jag ens säga hur dålig tandhälsa jag fick och hur mycket kalcium som fastnade där det inte skulle vara? och att mina njurar förstördes av både diabetes och kalksten? Att bukspottskörteln slutade fungera av aspartam? Att levern fick gallsten av för lite fett och förkalkning av kalcium av magnesiumbrist ? O sköldkörteln & binjurarna kraschade? Och tarmen? Och allt annat... Det blir en annan bok om det. Den fullständiga kraschen finns beskriven i "Den Fria Viljan".

Vissa kanske tycker att livsfarlighetsverkets råd med nio skivor bröd om dagen och att ALLA ska dricka MJÖLK till maten kändes riktigt bra? Gärna med lättmargarin på gjort av syntetiska dåliga fetter och ett glas lättmjölk och lite sockrad lätt yoghurt? Kanske t om med aspartam i ? Fett var ju riktigt farligt och kunde leda till åderförkalkning, nä just det, de har bytt ut namnet mot åderför-FETTNING och glömmer att kalken fastnar där den inte ska pga att vi får dels för lite magnesium och dels för lite D vitamin av solbrist mm som behövs för kalcium omsättningen . Att sedan hjärt- och kärlsjukdomar exploderar med ökat kolhydrat intag och minskat fettintag kommer som en gåta för vården eller förklaras av att vi rör för lite på oss, vilket i och för sig är helt korrekt. Men KOSTEN är en av de allra största bovarna.

"Du ÄR vad du äter, så var inte billig, snabb, lätt och fejk" sammanfattar rätt bra, eller kort och gott, skit IN -> skit UT. Förr eller senare brakar motorn ihop och börjar krångla. Det är omöjligt att få en Ferrari från 0-100 på 3 sekunder med skit i alla filter, smutsig billig olja och en lågoktanig bensin med socker i tanken. Har den dessutom dåliga däck greppar den inte väglaget.

Vill du va som en Epa traktor eller Ferrari? Då måste du ge kroppen förutsättningar för det. Se motorn som ditt hjärta, bensinen ditt blod, filtren dina njurar och lever, oljan som de fetter du smörjer dina kärl och leder med (och hjärna som består av 65 % fett) Däcken kan du se som både hjärna/sinne och muskler. Du tappar snabbt greppet och kör i diket om du inte har kunskap om vägen, både bildligt och bokstavligt. Den mentala biten är inte helt oväsentlig för ökad predation och i alla avseenden faktiskt av livet. Förkunskap och visualisering är grunden för att lyckas. En rallyförare som på förhand vet hur vägen ser är bättre rustad att klara den. Vet man hur svårigheterna ser ut och hur man kan tackla dem har man ett stort försprång.

Förr i världen lärdes medicinsk kunskap och kunskap om livet ut i generationer genom de äldre vise och medicinskt kunniga. Idag förlitar vi oss på TV:n, media och industrins råd och läkare som är utbildade av dem. Dessa har enligt en mängd visselblåsare som t ex John Virapen (videon ifg. kapitel) eller vår svenske fd VD Peter Rost för jätteföretaget Phizer eller Dr Rolf Sundberg i boken "Forskningsfusket" , visat gång efter annan vara baserade på att främja deras aktieägares intressen, kort och gott att skapa fler kunder.

" We arenot in the business of helping the sick but the profit for our shareholders..."

är ett ordagrant belysande citat från dem. Därav ges både råd och piller som gör människor beroende av ännu fler piller och vård. En cancerpatient är värd miljoner för dem, dessutom kan de äska ännu mer pengar till "forskning"om "vad det beror på "och "lösningen" på " Cancerns gåta". De har hållit på i 70 år nu och "lösningar" har funnits lika länge, men precis som så mycket annat här i världen har de inget intresse av att tillämpa något av det, snarare dölja den kunskap som finns till varje pris oavsett om det är attgå över lik.

För information om de andra områdena man döljer kunskap om läs gärna min andra bok "TheBook of Life" som man kan läsa kapitel fristående och som innehåller lite av det som står här också.

Videon ovan är del 2 av V irapens tal, 10 min, som berättar mer om att industrin nu vänder sig till en ny marknad att tjäna pengar på , våra barn. Dessa får nu allt fler droger med svåra biverkningar som snarare förvärrar deras påhittade diagnoser från bibeln DSM de inte kan bevisa existerar. Som den danske läkaren också skriver om .

Videon nedan Dr Peter Rost ( tidigare vice VD för läkemedelsjätten Pfizer varnar för läkemedelsindustrins bedrägerier ( 2 min) Han nämnde tidigare att vaccinet Gardasil mot HPV. -viruset man ger barn var dödlig, något som nu verkar ha försvunnit. Peter Rost skrev boken: Sjuka pengar (The little Whistleblower) där han beskriver hur Pfizer agerar som en fullfjädrad psykopat för att försvara sitt revir. Ingenting är heligt - allt är tillåtet så länge det helgar medlen för företagets vinst. I Sverige är det så att Pfizer betalar läkare för att göra forskning som visar positiva resultat för deras läkemedel. De korrupta läkarna accepterar välvilligt och stoppar pengarna i egen ficka. De läkare som inte blir erbjudna dessa summor har ingen aning och tror aningslöst på de korrupta vetenskapliga artiklar som, fuskade publiceras i fina vetenskapliga tidskrifter.

Kost & kunskapWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu