Som nämndes i fg. kapitel ansvarar SK för ämnes-omsättningen i hela kroppen o är alltså central för att den överhuvudtaget fungerar . Vi dör om den inte gör det efter att vi fallit i koma om vi inte först dör av en hjärtattack i hyper-tillståndet. Det stod oxå att den var beroende av friska binjurar samt jod o selen o även zink. Nedan är en utmärkt rätt för att ta hand om den!
" Killer-soup" mot bakterier, virus, svamp o cancer samt anti-inflammatorisk & suverän för sköldkörteln med massor av jod, selen o zink förutom B12, D-vit mm.
Fräs lök o röd/gul paprika lätt o häll på tomatpuré, röda linser, quinoa, höns/fiskbuljong, vatten, havssalt vitpeppar, ingefära, kryddnejlika, gurkmeja , chili, cayenne, vitlök, o rivna morötter. Sjud under lock 30 min. Lägg i torsk/lax o räkor i småbitar som helst marinerats i citronen, salt o kryddorna o stäng av/sänk värmen. Låt stå en stund så fisk går precis klar. Smaka av bit fisk o tillsätt ev mer salt, syra o hetta.
Överkurs: koka med räkskalen i tomatsåsen och ta bort den innan du lägger i resten. Lite vild lax är kanongott (odlad är giftig) likaså cocosmjök. Fett är viktigt o behövs för att ta upp D-vit i fisken om du inte har i lax, annars i det närmaste fettfritt men mättar ändå bra.
Cocos o morot (falcarinol) är bra mot candida o cancer. Chilli o cayenne ett måste för smaken o effekten. Den (Caspasinet) ökar ämnes-omsättningen o cirkulationen i kroppen o hjälper mot bla IBS (!)magsår o dödar patogener. Torsk har lättsmält protein o 120% RDI för jod. 50% för selen, 56% för B12 o 36% för vit D samt övriga mineraler. En höjdare för sköldkörteln och kroppen. (foto Ica.se)
Ob! Fisk måste varit fryst om ätas knappt klar! Soppan kan varieras i oändliga fast kryddorna ovan är nyttigast.
* fänkål o citron - * saffran (ej vitlök) * curry, gärna pudrat på äppelklyftor i soppan.
* Vitlöks-chilli-citronkräm: blanda cremefraiche och /lr majonäs med sambal olek, citron, vitlök, salt o gärna nån msk tomatpure.. suveränt gott till allt.. fisk, kyckling mm
Vintips: torrt vitt fruktigt vin bäst med hög syra till fisk och hetta från chilli,
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kost & kunskap
Kurgu OlmayanEn bok för alla som vill hitta nycklar, redskap och inspiration för att leva ett friskare och hälsosammare liv med mer energi, frid & fokus, oavsett om man är svårt sjuk eller frisk. Råden är inte baserade från industrin utan egna erfarenheter och s...