5. Stärk kroppens immunförsvar

118 2 1
                                    

Föregående avsnitt avslutades med stärk kroppens egna immunförsvar - via kost, frekvenser o elektroner så gör leukocyterna o cellerna resten. Detta är så pass omfattande att man kan skriva en bibel och hela boken handlar om detta, nedan är ett sammandrag.

En stor del av immun-försvaret sitter i tarmen och blodet, den övriga i kroppens förmåga att avgifta sig samt den elektriska aktiviteten i cellerna så de kan göra sitt jobb. Den elektriska aktiviteten kan vi påverka bl a genom negativa elektroner som vi kan få via jorden och C + E vitamin samt frekvenser från t ex solen och "rätt" ljud (resonans).

Tarmen skall förse blodet med näring så de vita blodkropparna kan bekämpa patogener och kroppens celler få näring för att kunna fungera, dela sig och tillverka hormoner i rätt balans. Ananasen har en stor del i att förbättra tarmens funktion genom att både ta bort plack där ( slemmet) samt smälta maten bättre så näringsupptaget ökar, men även havregrynsgröten är viktig och har bevisad effekt i tarmsjukdom. När näringsupptaget ökar förbättras immunförsvaret. Sambandet mellan sjukdomar och näringsbrist är väldigt starkt.

Man bör förstås undvika gluten och mjölkprodukter, snabba kolhydrater och för mycket kött som skapar inflammation, men till skillnad från t ex LCHF och Candida, Paleo och Veganskt föreslås en mer varierad diet, likt medelhavskost, baserad på frukt, grönt, rotfrukter, baljväxter,nötter, fisk, ägg och fågel . Bröd, gryn och potatis äts måttligt och ost från helst get med mindre skadligt protein som det oftast är det folk reagerar på och inte laktosen . Alkohol i måttliga mängder, gärna rödvin och mörk choklad är också tillåtet av den anledningen att reservatrolen ( det röda färgpigmentet o antioxidant) i vinet troligen har positiv effekt på patogener i blodet.

a) Stötta kroppens alla organ så de fungerar. Se mer sen om blod, tarm, njurar,lever, hormonsystemet mm. Detta är jätte viktigt. Vi kan inte ta upp näring och avgifta oss om det inte fungerar, då kommer alla sjukdomar som ett brev på posten.

b. Näringsrik kost med kosttillskott. Detta program har fokus på fisk /vegetariskt och liknar i stort en medelhavskost eller den kost man äter i de sk. blå zonerna där cancer och andra sjukdomar är sällsynt. Medelhavskosten har i studier visat sig mycket bra mot inte minst hjärt-och kärl-sjukdomar. Magnesium , selen, jod & D vitamin har vi ofta brister på, askorbinsyra /C vitamin kostar en tia i affären, detta bör man se till att få i sig.

c: Den viktiga vilan och sömnen. Kan man inte sova så bör man äta mer tryptofan eller köpa det i tillskott , t ex 5 htp. samt följa allmänna instruktioner för förbättrad sömn. Vila bör man göra om man kan under dagen. Gärna många mikropauser med andningsteknik. Här har melatonin en superviktig roll och kan fås på recept samt beställas via nätet och dessutom finns glasögon som hindrar det blå ljuset från skärmar att störa melatoninet som utsöndras via tallskottskörteln om den inte är störd av kalk strålning o gifter. Strålning kan störa sömnen liksom action filmer o spel som aktiverar kortisol och adrenalin som höjer vakenheten.

d: Meditationen och avslappningstekniker för att öka andningen och förbättra cirkulationen.

e: Massage för att detoxa kroppen på gifter och förbättra cirkulationen. Vila o vatten efteråt!

f. Lymfmassage; som ovan , även med promenader samt avsluta dusch med kallvatten

g. Träning: som ovan . Gärna en mjuk träning som yoga, Pilates, ta Chi /Chi gong som fokuserar på meditation och andning. Promenader med andningsövningar och musik i naturen är alldeles utmärkt .

h: Emotionell stimulans: varje tanke vi tänker är en kemisk signal till kroppen som påverkar dess förmåga att förnya celler. Vid positiv stimulans kan vi faktiskt tänka oss friskare. Feel-good-filmer, feel-good-musik, sköna bad, egentid för avslappning och träning, att få läsa en bra bok i lugn och ro... att se en rolig film och få skratta kan göra underverk. Det frisätter endorfiner o kemiska processer som stärker försvaret Det finns en speciell yoga teknik med visualisering av positiva bilder samt minnen som fungerar jättebra på hjärnan. Hjärnan har svårt att skilja på fantasi och verklighet o frisåtter endorfiner av minnen o inre bilder .

i.Beröring o kärlek; som ovan. Frisätter oxytocin som stärker enormt. Massage , även taktil massage är därför väldigt bra.

J: Reducera gifter o strålning: genom att äta eko, stressa mindre o begränsa WIFI i hela huset samt i sovrummet. Att ha mobilen vid kudden eller prata utan headset är direkt dumt. Lite strålningsfri tid skadar inte. Glasögon finns mot det blå ljuset samt tyger mot master.
Fluor, aluminium- o teflonkärl, deo+ solkrämer, bisfenoler i plast som dessutom värms i mikron bör undvikas. Mikron sägs ta död på näring och antioxidanter som bör undvikas. Teflon-pannor bör man vara försiktig med då dödlig gas bildas vid stark värme.
Vissa renar sina tänder från kvicksilver som ju faktiskt frigörs i kroppen konstant o orsakar skada. Om man kan kan göra detta under en behandling eller måste göras förebyggande vet jag inte. Det kan vara tokigt att detoxa för mycket när kroppen har annat att jobba med.
Man bör slå av på takten om kroppen inte orkar så den får chans att rensa ut och återhämta sig.

K. Vattenrenare med kolfilter bör alla ha. Vattnet är absolut inte rent och en del flaskvatten är kranvatten!

L. Ta bort glukos-chocker som patogener lever av och ersätt med rätt näring & lågt GI & stabilisera blod-sockret med t ex kanel. Lite hel frukt är ok i samband med mat.

M. Öka näringsupptaget genom att läka tarmen och använd Bromelin/Ananas för protein-nedbrytning så kroppens celler kan ägna sig åt att bekämpa främmande proteiner istället.

N. Döda patogenerna som gör oss sjuka som vi alla har latent med eller utan tydliga symptom; t ex herpes, epstein Barr (EBV), mykoplasma, Borrelia, Twar, ricksettia mm. som nämndes i fg kapitel genom att;
1. Ta bort patogenernas försvar
2. Utsätt dem för syre
3. Utsätt dem för NATURLIG anti-biotika
4. Utsätt dem för antioxidanter
5. Stärk kroppens egna immunförsvar

Är man kroniskt sjuk och vill ha max-effekt bör man marinera sig i ingredienserna som föreslås här. Det är ALL-In som gäller för resultat och börjar man må dåligt ska man veta att patogener släpper gifter när de dör så man bör balansera försiktigt så njurarna orkar med. Huvudvärk och utslag mm är kvitto på att något händer. Vill man bara rent allmänt bli av med patogener är det möjligt att köra en light-variant.

Video ovan: Rife Machine Killing Bacteria, 2 min . Med hjälp av sk., bio- resonans kan man ta död på patogener även cancer. Videon nedan "Shattering cancer with resonant frequencies: Anthony Holland at TEDxSkidmoreCollege " 17 min. MÅSE SES!!

Kost & kunskapWhere stories live. Discover now