Tvätta med rent samvete är enklare än man tror. Såpa, bikarbonat, ättika, vinäger, citron o tvål kommer man väldigt långt på för hud, hår o tvätt. Vi behöver vare sig den tvätt-hysteri lr de farliga kemikalier som används samtidigt som man slarvar med hygienen på händer o teknik, använder gemensamma handdukar o därefter pillar i näsan o ögon där P sprids direkt. Sjukhus slarvar med munskudd o handskar o sprider P till sjuka. Vi tvättar kläder i 40 grader i allmän tvättstuga andra använt. Kvalster, löss o loppor suger blod o sprider därmed sjukdomar o det krävs 60 grader för att de ska dö. Idag med vårt multi-kulturella samhälle har vi fått en rad nya sjukdomar vården saknar kompetens att diagnos -ticera o vägglöss har blivit ett problem pga resistens enligt anticimex.
Använd tvättsåpa i tvätten samt lite bikarbonat o en skvätt ättika som sköljmedel. Använd mer kläder i naturmaterial som inte behöver tvättas så ofta o inte luktar; ull, hampa, bambu, viscose, lin, bomull o siden. Vädra mer o handtvätta ibland. Har man fläckar på kläderna gnider man dem gärna med galltvål först Bikarbonat bleker.
Sköljmedel är giftigt utan att industrin vill erkänna det. Eterisk olja av tex lavendel kan droppas i sköljfacket om man måste lukta gott lr vill sova gott i sängkläderna lr thuja, sandelträ, citrus för en manlig kläddoft, lr superoljan som är anti-allt Frankincence (Boswellia) med kryddig doft som använts sen fKr o Jesus fick av vise männen. Sägs hjälpa mot det mesta inkl. cancer (Tips: Uses and Benefits of Frankincense- Dr Axe)Att tvätta kläder efter en dags användning som varken har fläckar lr luktar är slöseri både med tid o energi. Vädra o lukta på dem. Köp svarta strumpor o underkläder i hampa lr bambu i 10-pack. Använd menskopp flergångsskydd så slipper du vara intim med Monsantos gifter.
Fläckar på handfatet löses med bikarbonat o citronsyra som även löser proppar o skiten i toan... den vanliga gröna svampen kan man gnugga det mesta med.. o blankt blir det av syran/ättikan.. även på rostfritt o i kastruller där man kan ta lite svinto. OBS! Använd helst bara gjutjärn o rostfritt o undvik aluminium o teflon som är förbjudet i flera länder.
(Foto:kallans.se där ni hitttar lavendelsåpa o massor av produkter+åf)
Video: "Frankincense Oil: The King of All Essential Oils? 10 min
YOU ARE READING
Kost & kunskap
Non-FictionEn bok för alla som vill hitta nycklar, redskap och inspiration för att leva ett friskare och hälsosammare liv med mer energi, frid & fokus, oavsett om man är svårt sjuk eller frisk. Råden är inte baserade från industrin utan egna erfarenheter och s...