8: Busted

547 13 1
                                    

-Oscar och jag hade sällskap hem. Jag frös, fick låna hans kofta! Sen kysste han mig och jag va så dum och besvarade sen backade jag och sa att det va fel men han ville kyssa mig igen... Berättade hon och berättelsen fortsatte lite till.

-OMG Vendela, det får bara inte hända! Inte med Oscar! Sa jag.

-Varför är alla så kritiska mot Oscar? Är det något speciellt? Frågade hon och jag nickade svagt....

-du vill inte veta... Mumlade jag och undvek hennes blick.

Hon drog i min arm.

-Felix bara berätta så jag inte gör något misstag! Sa hon.

-Du har redan gjort 2 gumman... Sa jag och kollade på henne.

Vendelas POV

-va? Vadå redan 2? Frågade jag chockat.

-1. Du har visat för Oscar att du gillar honom, har kanske lite känslor också. 2.Du har visat att han kan lita på dig, att du inte är feg och att du är en fin person. Han kommer så småningom falla för dig, kommer kämpa för att få dig. Hanna blir sur och kommer mobba dig hela ditt liv och allt kommer bli kaos. Sa Felix och jag kollade på honom.

-Whoooops... Mumlade jag och bet mig i läppen.

-Det va därför Alma varnade dig för att påbörja något som du kommer ångra sen, för du kommer inte kunna ångra dig... Sa Felix och jag greps av panik.

-Jag känner honom knappt, första dagen va han jätte taskig. Sa jag och suckade.

-hur vet du att jag pratade med Alma om det förresten, frågade jag efter en stund.

-Ehm ja, vi pratade lite igår... Sa Felix och jag och flinade.

-så ni pratade "bara" sa Jag och skrattade.

-Huhm,Huhm... Ja bara. Sa han och jag kollade på honom.

-Felix och Alma sitter i ett trä-äd.. Sa jag och han höll för min mun.

-lägg av! Seriöst nu, hål dig i närheten av Omar hela tiden, annars kommer Oscar bara vilja prata med dig och så, så du måste undvika honom. Sa Felix och jag nickade.

-Jag ska få ur Alma vad som hände mellan er..... Sa jag och flinade stort.

-Lycka till. Sa han och jag nickade.

-ses imorgon Fellan. Sa jag och gjorde en fjantig slängpuss.

-Ses imorgon gumman. Sa han med tillgjord röst och fångade min slängpuss.

Jag skrattade och gick in. Dagen efter satt vi, hela klassen på våra platser.

-godmorgon elever, det är såhär att vi lärare har bestämt oss för att ni ska bli en tajtare klass, genom att ni ska få åka på läger i en vecka, vad sägs om det?? Frågade vår klass föreståndare Emma. Alla buade åt beskedet och hon suckade.

-halva klassen ska dit. Denna gången är det Franska och Tyska gruppen som åker tillsammans, nästa gång blir det Spanska och Engelska gruppen. Sa hon och log.

Jag suckade. Jag skulle på läger utan Alma, utan Ogge och utan Fredde. Hur skulle detta gå? Jag,Omar,Oscar,Felix.... Som tur va så skulle Hanna åka till USA samma vecka så det kändes skönt. Men nej! Samma läger som Omar och Oscar... Detta skulle sluta illa.

Never enough! (Fo&o novell)Where stories live. Discover now