-Nej Vendela, jag vill att du förklarar vad som hände. Sa hon och jag ryckte på axlarna.
-Oscar kysste mig jag backade och sa det va fel sen sa vi godnatt och båda gick åt vars ett håll. Sa jag snabbt och hon nickade.
-sorry för att jag gick igång på dig innan, det är ju Oscars fel. Sa hon och gick igen.
Vad va det där om? Jag höjde ögonbrynen och ställde mig upp.
Oscars POV
Jag suckade. Varför hade jag strulat till det så? Gillade jag ens Vendela? Ja klart att jag gjorde annars hade jag inte velat kyssa henne igen.... jag tänkte igenom allt och fick massa flashbacks. Vafan skulle hända mellan Vendela och Omar eller mellan mig och Hanna? Och varför kunde Felix inte bara ärligt sagt från början att han visste? Allting va ju så onödigt liksom. Jag såg hur Omar stirrade på mig. Ingen hade gått efter Vendela för alla hade nog fattat att det bara va onödigt. Jag gick ut ur matsalen och tog på mig mina ytterkläder. Vi slutade ändå efter lunchen så.
Felix POV
jag ville veta hur det va med Vendela. Så jag bestämde mig för att typ gå ut och leta efter henne. Till min förvåning hittade jag henne vid gräsmattan, jag som trodde jag behövde leta i typ 1 timme för att hitta henne. Jag gick sakta fram och satte mig bredvid.
-Felix, gå. Mumlade hon och kollade ner i marken. Jag la en arm över henne.
-Vendela, jag är ledsen det va inte meningen att det skulle bli så.... sa jag och hon ryckte på axlarna.
-vad spelar det för roll? Mitt dröm-stockholm har redan ändrats till mardröms-stockholm. Sa hon och det högg till när hon sa det.
-Är det verkligen så illa? Frågade jag och hon suckade.
-JA! För jag gillar både Omar och Oscar så hur fan ska det gå till? Skrek hob oförstående och sprang in i skolan.
Vendelas POV
Jag sprang genom korridoren och krockade med någon så att jag ramlade. Såklart så va det Oscar. Han tog tag i min hand och drog upp mig.
-Hur gick det? Frågade han och jag ryckte på axlarna.
-Jag lever fortfarande. Mumlade jag och försökte börja gå igen men han stoppade mig.
-ska vi ha selle? Frågade han och jag nickade helt oväntat.
-ja,gärna. Sa jag och kunde inte låta bli att små le, men vafan? Skulle jag bli kär i Oscar nu eller?!
Oscars POV
När vi skulle gå skilda vägar stannade jag.
-Vendela, jag har känslor för dig..... sa jag och bet mig hårt i läppen. Hon kollade på mig och gav mig en hård örfil.
-Oscar varför? Varför gör du såhär? Varför gillar du MIG när du har fina Hanna? Frågade hon och jag höll för min kind.
-j, jag vet inte.... sa jag oförstående men helt plötsligt så möttes våra läppar.
Jag kände hur hon log bakom kyssen, vadå så gillade hon mig eller? Vi avslutade och jag drog in henne i en kram.
Vendelas POV
Han luktade som en gud, som jag nämnt flera gånger. Man blev beroende. INGEN kunde motstå honom, eller ja... det hade jag svårt för att tro på.
-Oscar varför gör vi såhär? Frågade jag förvirrat.
-vadå? Frågade han och kysste min huvudbotten. Jag suckade.
-du vet vad jag menar, jag sviker min pojkvän... du sviker din flickvän... vi är otrogna? Sa jag och ordet "otrogen" fick mig nästan att vilja spy.
YOU ARE READING
Never enough! (Fo&o novell)
FanfictionVendela har nyss flyttat från Helsingborg till Stockholm och är överlycklig. Hon har drömt om detta enda sedan hon va liten men såklart så kommer det inte bli så himla mycket bättre Stockholm, hon möter fyra speciella killar redan första dagen i huv...