Jag kollade på honom.
-förlåt Omar.
-för vadå Vendela?
-För att jag får dig att se hemsk ut, jag har jätte dåligt inflytande på folk.
-Ta det lugnt. Du har i alla fall inte dåligt inflytande på mig finis. Sa han och kysste mig snabbt och jag nickade svagt.
-en lektion kvar sen är vi lediga. Sa han och jag log svagt.
-men sen har vi fyra skoldagar kvar innan det är helg. Sa jag och mitt leende bleknade.
Han suckade och nickade svagt.
-kom nu så äter vi, annars kommer vi kanske sent till nästa lektion också! Sa han och jag skrattade.
När skoldagen va slut kom Alma till mig och frågade massa. Sista lektionen hade hon bild och jag musik så vi har inte kunnat prata sen dess.
-Alma ta det lugnt. Sa jag och satte handen för hennes mun. -andas in och ut så berättar jag sen. Sa jag och skrattade. Vi började gå genom korridoren till våra skåp, där jag inte hade något men Alma skulle tydligen hämta något.
-Ehm du, förresten? Sa jag och kliade mig i nacken. Hon kollade på mig som ett frågetecken.
-Skulle du inte kunna följa med mig hem till Felix? Frågade jag.
-Ehm jag vet inte Vendela, jag känner liksom inte Felix. Det är Oscar,Ogge och Hanna som jag alltid brukar vara med. Jag har bara en hemlig crush på Felix, det är allt. Sa hon och jag nickade svagt.
-Synd att Ogge va sjuk idag. Jag hade gärna chillat med honom idag! Han är så snäll! Sa jag och flinade och hon nickade.
-vad ska du göra hemma hos Felix då? Frågade Alma och jag kollade på henne.
-Killarna skulle hänga där idag. Sa jag och rodnade.
-och du vill såklart att jag ska lära känna Felix och så kan du vara med Omar. Sa hon.
-Precis! Äntligen fattar du! Sa jag och log.
-Tur för dig att du är så övertalande! Sa hon och jag skrattade.
-kom nu så cyklar vi hem till honom, jag har redan Smsat att vi kommer. Sa jag och tog hennes hand och gick till cykeln.
-du får sitta på pakethållaren. Sa jag och hon nickade.
Jag satte mig på cykeln och började cykla hemåt Felix. När vi va framme gick jag av cykeln och kollade på Alma.
-chilla tjejen, Felix är nice och har absolut respekt för dig! Sa jag och log och hon nickade svagt. Vi knackade på och Felix öppnade.
-hej! Sa han och log stort.
-hej! Det gör väll inget att Alma hängde med? Frågade jag och han skakade på huvudet.
-Det är bara roligt. Sa han och lät oss passera honom så vi kunde gå in. När jag tagit av mig ytterkläderna gick jag in i vardagsrummet och kollade runt.
-är ingen annan här? Frågade jag Felix.
-Ehm jo, men dem är uppe på mitt rum. Sa han och kliade sig i nacken.
Jag nickade svagt och vi gick upp för trappan och jag gick baklänges in i rummet eftersom jag koncentrerade mig på Felix som gick bakom mig och jag ville ju kolla på personen som prata. Jag kände att jag gick på någon och höll på att ramla men personen fångade mig.
Jag kollade upp och trodde det skulle va Omar, men så va det inte! Oscar kollade mig djupt in i ögonen och log. Ett tag trodde jag faktiskt att han skulle kyssa mig... Men som tur så gjorde han inte det. Jag harklade mig och ställde mig upp normalt.
-Hej. Sa jag och rodnade. Omar kom och kramade om mig.
-hej! Sa han högt
-sötnos. La han till tyst, så att igen skulle höra. Vadå? Trodde han att jag va hans nu? Skulle vi hålla allt hemligt? Eller vad skulle hända näst? Alma log mot mig. Jag log såklart tillbaks.
-Jag sa ju att det inte skulle vara så farligt. Sa jag till henne och log stort.
-vadå då? Sa Felix och kollade på Alma.
-nej inget. Sa hon och bet sig löst i läppen.
Han kollade på henne och flinade. Efter en stunds tystnad började dem kittla oss. Jag gick bakåt och ramlade, pågrund av att jag gick på sängen. Omar och Oscar kröp upp i sängen och började kittla mig ännu mer från topp till tå.
-Snälla, SL-SLUTA! Skrek jag mellan skratt attackerna.
-okej då. Sa dem tillslut och flinade.
-Ni ska få igen för det!! Sa jag och kollade på dem och ställde mig upp. Oscar bar upp mig och började springa neråt.
-SLÄPP MIG ! Skrek jag men han sprang bara vidare och sen slängde han ner mig i soffan.
-Lycka till med att ge igen, tjejen. Sa han och blinkade med ena ögat.
-flörtar du med mig? Sa jag och han kollade bara på mig utan att säga något.
Jag kollade konstigt på honom och reste mig upp men så fort jag reste mig upp tacklade Omar ner mig i soffan igen.
-Så lätt kommer du inte undan gumman! Sa han och flinade.
-Nehe, vadå då? Sa jag och la armarna i kors. Han kollade på mig.
-varför inte göra om det som vi gjorde på håltimmen? Sa han och jag kollade på honom.
-Omar det skulle va hemligt. Sa jag döds allvarligt.
-MEN OMAR BERÄTTAR ALLT FÖR OSS! Ropade Felix och jag suckade.
-Men inte jag. Sa jag och flinade och han suckade.
-MEN SNÄLLA???? Sa han och jag nickade svagt.
-Visst mr. Swagger! Sa jag och skrattade och kysste Omar, länge.
Vi avslutade efter ett tag, Felix och Ogge applåderade medan Oscar stod still, som ett frågetecken med öppen mun.
-hur ? Frågade han och jag kollade konstigt på honom.
-va? Sa jag förvirrat.
-hur gick det till? Frågade han och jag började skratta.
-Gräs krig. Sa Omar och Felix gapskrattade.
- Så ni va på ängen. Sa Felix och höjde ögonbrynen och jag nickade.
-kanske det. Sa jag och skrattade.
-Du är för gullig! Sa Felix med bebisröst och petade på min nästipp.
-Akta dig, jag bits! Sa jag och skrattade.
-mm eller hur, från och med nu är du min syrra. Sa han och bar upp mig.
-Men snälla kan ni sluta bära runt på mig? Frågade jag och dem skakade på huvudena.
-Nope. Svarade Ogge och flinade. Alla suckade typ 2 timmar senare för vi va tvugna att gå hem.
Omar hade redan gått, Ogge gick ut genom dörren nyss och Felix bad mig och Oscar gå för han ville va själv med Alma. Jag och Oscar gick ut som han bad oss och började gå typ 2 meter åt skilda vägar sen vände vi oss om.
-jag följer dig hem. Sa Oscar och jag log.
-Tack. Sa jag och han började gå vid min sida.
-Så... Jag är ledsen för det med Hanna. Sa han och kliade sig i nacken.
-Det är lugnt Oscar, Alma har berättat. Sa jag och log.
-Okej bra, för jag är sämst på att förklara! Sa han och jag skrattade tyst.
-SKIT SNACK! Skrek jag nästan.
ESTÁS LEYENDO
Never enough! (Fo&o novell)
FanficVendela har nyss flyttat från Helsingborg till Stockholm och är överlycklig. Hon har drömt om detta enda sedan hon va liten men såklart så kommer det inte bli så himla mycket bättre Stockholm, hon möter fyra speciella killar redan första dagen i huv...