23: Drunk

344 11 2
                                    

Mamma och pappa hade lämnat huset med Elias för ett tag sen och vi hade redan hunnit köpa allt vi ville ha. Jag hade skickat till alla i min kontaktlista om detta, även Lisa, Sebbe och denna gången av killarna så va det Omar som skickat. Klockan va snart 8 och vi alla satt och väntade i vardsgsrummet, ombytta till festkläder. Eller skulle man säga slamp kläder? Jag kände mig som en så som Lisa klätt upp mig.

-ja alltså vi stannar över natten hos er såklart. Började Ogge och vi alla nickade.

-När ska vi köra ut alla från huset då? Frågade Felix och Lisa log.

-Vad sägs om vid senast 2-3 tiden eller så?

-låter perfekt. Vi alla instämde och vi öppnade dörren så man bara kunde droppa in typ. Jag satte igång Oscars och min playlist som vi satt ihop, den innehöll väl mest upptempo men även ett par lugna låtar. Folk började komma allt eftersom och efter en halvtimme ungefär va festen i full gång. Aa detta gick ju bra, Sebbe satt med en ölflaska i vår VITA soffa och en cigg i handen och bredvid sig hade han sina polare Simon och Filip. Jag gick till Lisa och hon frågade smått irriterat vad jag ville.

-jo, men hur gör vi med skolan imorgon?

-hah äru blond eller? Vi skolkar såklart. Du kan inte gå bakfull till skolan gumman.

-jag dricker inte...

-vi får väl se vad som händer!

Hon lät mystisk men jag bara ryckte på axlarna och gick upp på dansgolvet, eller ja... vardagsrumsgolvet rättare sagt. Det kom en lugn låt och jag kände hur någon kramade om mig bakifrån, jag såg att det va Omar och jag log.

-Får jag? Frågade han och sträckte fram handen.

-Fråga Oscar, Sa jag och skrattade.

-Det har jag redan, det är chill.

Jag nickade svagt och han tryckte mig mot honom och vi höll om varandra utan att lämna en enda centimeter mellan oss. Jag lutade mitt huvud mot hans vänstra axel och log svagt.

-Venni glöm inte att va försiktig

-det är lugnt, jag tänker inte dricka Omar

-så vad tänkte du släcka törsten med? Här finns inget annat, Lisa stängde av vattnet

-du skämtar??

-nej..

-jaha då får jag väl ta en klunk då.. mumlade jag och Omar nickade svagt.

-Tack för dansen. Sa han och vi skrattade och släppte varandra.

-Det va trevligt, sa jag och han log mot mig.

Han försvann från dansgolvet och bara för att vi pratat om det så blev jag såklart supertörstig! Jag tog ett glas och fyllde det med något och bara drack, sen va jag bara tvungen till att dricka ett glas till.... sen drack jag ett till. Jag drog ner den tajta, korta kjolen jag hade så att jag inte skulle visa allt, innan jag satte mig bekvämt i soffan. Jag hade inte skymtat Oscar någon stans ikväll, vart hade han tagit vägen? Felix kom fram till mig och avbröt mina tankar.

-Vendela du måste testa detta, det är sååå gott! Sa han och räkte fram mig ett fullt glas med någon vätska som va typ mörkröd, antagligen vin... jag smakade och fick direkt ett rus.

-Shiiit alltså Felix! Sa jag chockat och han skrattade.

-Ellerhuuuuuur! Sa han drygt och jag lutade mig bakåt i soffan.

-Har du sett min Enis? Frågade jag honom efter ett tag och han nickade.

-Han stog med Lisa sist jag såg honom.... sa han försiktigt och jag spärrade upp ögonen.

Never enough! (Fo&o novell)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon