-så blir det när man hänger med världens mysigaste killar! Sa jag och hon flinade.
-är de här? Juliana, Linn och Maja kommer dö isåfall... Sa hon och jag suckade.
-är allihop med? Frågade jag och Keyla nickade.
-killarna kommer ju aldrig få va ifred!
-Jag vet Vendela, men OMG jag är på läger med Oscar Enestad, Omar Rudberg, Ogge Molander och Felix Sandman??? Och dig, Oscar Enestads flickvän! Sick. Sa hon och jag suckade men log.
-Ogge är inte här tyvärr, men kom så går vi in till de, Felix stack ju så fort jag hoppade av honom. Sa jag och jag drog med henne in. Jag öppnade dörren till mitt tillgivna rum och där satt allihop vettskrämda eftersom jag smält upp dörren. Jag tryckte in Keyla och stängde dörren snabbt.
-Hey! Sa hon och vinkade mot killarna.
-Detta är Keyla, min bästa vän. Sa jag och log stort.
-bästa vän? Frågade Omar och jag nickade.
-Det är min gamla klass som är här. Sa jag glatt och Keyla nickade och kramade om mig från sidan.
-aha, ännu fler skåningar! Sa Oscar flörtigt och jag skrattade.
-ja men tyvärr så kan du inte haffa någon denna gången. Sa jag och han kollade allvarligt på mig.
-Jag vill inte haffa någon annan, du är perfekt. Sa han och drog mig till honom och jag satte mig i hans knä.
-Så... Varför är Ogge inte här då? Frågade Keyla.
-det va bara franska och tyska grupperna som följde med, engelska och spanska fick ledigt. Sa Omar och hon nickade.
-Aha okej, men vad är era sommarplaner för i år då? Jag menar ni har blivit stora i Sverige ni har ju cirka 1 miljon fans? Frågade hon och jag höjde ögonbrynen och kollade på killarna, de döljde något för mig...
-Ehm jo alltså vi ska ju uppträda på Skansen och på Liseberg, FoooVertigo ni vet, men innan det så ska vi iväg... Mumlade Omar och jag kollade på Felix.
-ut med det idiot. Sa jag och han flinade lite men det blev seriöst igen.
-Vi, vi, vi ska till... Sa han och Keyla flinade.
-Till USA, ni har blivit signade i USA och ni ska till LA för att jobba på en ny musikvideo och försöka få en karriär i USA. Sa hon och jag satt med munnen öppen.
-Oh, du visste.... Mumlade Oscar och hon nickade.
-Alltså förlåt killar, men jag är lite av en stalker... Jag kan Felix 4 sista siffror. Sa hon och jag började asgarva så jag va tvungen att lägga mig ner på sängen.
-OMG HAHAHA KEYLA DET ÄR TYPICAL OSS FAN VAD BRA JOBBAT! Tjöt jag och hon skrattade hon med.
-Men varför har ni inte berättat om USA? Sa jag sen
-Vi fick inte av Michis. Sa de och jag tappade hakan ännu en gång.
-NI MÅSTE FUCKING SKÄMTA MED MIG? sa jag och drog upp mobilen "Hur kan du ens göra så mot mig? Hallå jag är också en av er nu, är så jävla less på dig. Du hatar mig, du tror alltid det värsta om mig. Friendship O V E R @mjhamilton" skrev jag på Twitter.
-Vendela ... Mumlade Oscar men jag skakade på huvudet.
-och ni lyssnar på henne? Så det innebär att jag inte får följa med? Frågade jag och de skakade på huvudet.
-Hur länge stannar ni? La jag till.
-3 veckor. Mumlade Felix och jag suckade.
-Så jag ska vara utan er i 3 veckor? Utan alla 5 i 3 fucking veckor PÅ SOMMARLOVET dessutom? Jag kommer dö.
-alla 5?
-Ja alla 5 Oscar, Katia är den 5. Sa jag och han nickade.
-vi fixar det. Sa han och jag skakade på huvudet.
-Hur fan då? Sa jag
-men kom till Skåne? Sa Keyla och jag skakade på huvudet.
-jag stannar i Stockholm. Sa jag bestämt och hon nickade.
-KLOCKAN ÄR 10 ALLA SKA TILL DERAS SOVRUM! Hörde jag en vuxen ropa.
-skämtar de eller? Sa Felix och vi skakade på huvudena. Oscar kysste mig och försvann ut ur rummet, sen försvann de andra med en kram och nu va bara Omar och jag kvar.
-jag fattar inte hur Michis kan göra så. Mumlade jag och han suckade.
-kom. Sa han och pekade på platsen bredvid honom i sängen.
-Hon ville inte ha ansvar för ännu en tonåring och Oscar hade definitivt smugglat ut dig ur hotellrummet mitt i natten och så hade ni däckat i en bar eller något.. Mumlade han och jag nickade.
-Men hallå vi är 16 och 17 år, let us live life. Sa jag och han log.
-Jag tror inte det varit så mysigt om man vart bakfull och tvungen att vakna 6 på morgonen för att jobba en hel dag till 10 på kvällen typ. Sa han och jag skrattade.
-Sant.
Jag lutade mitt huvud mot hans axel och slöt ögonen han petade på min rygg och jag kollade på honom.
-Förlåt Vendela, men jag måste få göra detta en sista gång. Sa han och tryckte sina läppar mot mina. Utan att tänka efter så besvarade jag kyssen och det tog inte lång tid innan vi hånglade. Jag drog mig ifrån honom och suckade
-vafan håller vi på med...
-jag vet inte men jag gillar det och jag lovar dig, ingen kommer få reda på det.
-Omar detta är fel, riktigt fel!
-Men ta det som ett förlåt och ett riktigt slut kapitel i vår förhållande historia så går vi vidare sen.
Jag nickade svagt och satte handen för pannan. Han drog mig närmre honom och jag kunde inte låta bli att kyssa hans läppar, men det va så fel...
~ Oscars POV ~
Jag kollade på Mira som låg på sängen bredvid, hon såg faktiskt riktigt bra ut. Mina gamla Oscar instinkter började komma tillbaka, jag ville bara flörta med henne och sen bara kunna kyssa henne men vad skulle Vendela säga om det? Jag hade inte ens kunnat berätta det för henne. Men vem vet vad hon och Omar höll på med? Första natten och redan kaos, perfekt.
-Vad tänker du på? Frågade Mira och fnittrade.
-På dig. Sa jag och hon log.
-Jasså? Sa hon och lyfte på ögonbrynen.
-på hur bra du ser ut. Mumlade jag och hon log.
-Du ser inte så dum ut du heller ska du veta.
-jag brukar få höra det rätt ofta.
-haha, detta vi gör är fel men whatevz. Sa hon. Jag drog av mig täcket och gick över till henne, hennes blick följde mig och när jag kom närmre fastnade den på mina magrutor. Jag skrattade och lutade mig ner och kysste henne. Hon besvarade överdrivet vilket betydde att hon ville mer, så vi började hångla istället.
-OMG Oscar... Viskade hon
-Jag kan inte Mira jag har flickvän... Mumlade jag och förvånades av mina egna ord. Hon kysste min hals.
-Jag vet att du vill... Sa hon lockandes men jag började bara hångla med henne igen, det va redan dumt gjort att ligga här och hångla men Vendela skulle inte få reda på något.
YOU ARE READING
Never enough! (Fo&o novell)
FanfictionVendela har nyss flyttat från Helsingborg till Stockholm och är överlycklig. Hon har drömt om detta enda sedan hon va liten men såklart så kommer det inte bli så himla mycket bättre Stockholm, hon möter fyra speciella killar redan första dagen i huv...