الحلقه(26)
روبا بضيق: ايه ده يعني مفيش ولا بنسيون فاتح عشان نبات فيه... طيب احنا كده نعمل ايه.. بالشكل ده هنبات في الشارع...
تيم: انا بدور اهو يمكن الاقي بنسيون فاتح..
روبا: ياااارب تلاقي بجد انا جسمي تلج من البرد....
تيم وقد وجد احدهم يسير في الشارع فأقترب منه ليساله: لو سمحت مفيش بنسيون قريب من هنا يكون لسه فاتح لحد دلوقتي...الرجل: فيه بنسيون ( وانا بس كان مالي) هتلاقيه علي اول الشارع اللي بعد ده..
تيم بتعجب: اسمه إيه..
الرجل: وانا بس كان مالي...
تيم بفكاهه: طب وده من إيه ان شاء الله...
الرجل بملل: وانا مالي ما تروح تسأل اللي سماه كده....
ثم تركه الرجل وذهب وهو متعصب..
تيم: طب وده اتعصب ليه كده...اما روبا: كان لازم يعني تعرفه ان دمك خفيف
تيم: الله ما الاسم غريب بردوا فيه حد يسمي وانا بس كان مالي... ده لا محصل محل بقاله ولا اسم اغنيه...
روبا: واحنا مالنا هو احنا هنشتريه... مش تحمد ربنا اننا لقينا بنسيون فاتح... بتتشرط كمان علي الاسم يا برودك يا اخي...تيم: طب يلا يا اختي يااارب بس نلاقيه لسه فاتح.....
وذهبوا للمكان ووجدوا البنسيون مازالت ابوابه مفتوحه...
في داخل البنسيون
روبا: يعني ايه مش ينفع
الحاج ابراهيم وهو صاحب البنسيون: يعني مفيش غير اوضه واحده فاضيه ومش هينفع انتي والاستاذ تباتوا فيها لوحدكوا....روبا: بص يا استاذ.. اللي اسم الكريم ايه..
الحاج: حج ابراهيم...
روبا: بص يا حج اسماعيل انا وتيم اللي هو واقف ءدامك ده ولاد عم ومتربيين مع بعض وزي الاخوات... وبعدين احنا مجبورين نبات هنا لأن العربيه عطلت بينا والمكان زي ما انت عارف بيبقي مهجور خاصة واحنا في نص الليل والناس في بيوتها.... ولفينا علي كل بنسيون بس كنا بنلاقيه مقفول.. فمفيش غير ده هو اللي لسه فاتح.. احنا بس هنقعد فيها لحد الصبح مش هنام حتي...
حج ابراهيم: يا بتي كلامك ع العين والراس.. بس اعذزيني انا شفت كتير والله ومبجتش اصدجك اي حد.... انتي وهو ولادم يعني تجوزوا لبعض يعني كده انتوا مش خوات زي ما بتجولي... لو عايزين تباتوا في الاوضه لازم تكونوا متجوزين وتجبولي ورقه تثبت الكلام ده.... اعذريني اصل متعرفيش الاشكال اللي كانت بتيجي هنا عشان يقضوا ليله اعوذ بالله.. وكان بيجولوا انهم متجوزين وفي الاخر بيبجي واحد جايب عشيقته يقضي معاها ليله.... وانا يا بتي مش الكلام ده.. انا مش فاتحها للمسخره وجلة الادب....تيم: ياحج هو احنا بردوا وش الكلام ده.. احنا بس هنقعد فيها لحد الصبح عشان بس الجوه بره تلج و الدنيا مش مضمونه ....
حج ابراهيم: انا جولت اللي عندي يا تيجيبوا ورقه تثبت انكم متجوزين يا بلاش... انا مش ناجص بلاوي....
أنت تقرأ
جنيه غزت قلبي(الجزء الاول كامل) للكاتبه/آيه سيد قرني
General Fictionاعتاد ان يأخذ كل شئ مهما كان.. هو قاسي متجبر حد النخاع متكبر.. لتواجهه هي بجبروته وتتصدي له.. فيقسم ألا يدعها إلا وهو بين براثن انتقامه... سيذيقها من العذاب الوان فهل ستخضع له بعد ان تخلي عنها الجميع وبقيت وحدها في مواجهة الذئب