Hoofdstuk 41 Welke Straf?

7.6K 363 36
                                    

Harry POV

Nu is het genoeg,  nu ben ik er helemaal klaar mee. Ik kan me niet meer beheersen en spring over het bankje heen. De rechter roept naar me dat ik terug op mijn plaats moet gaan zitten. Maar ik moet hem nu een lesje leren. 'Harry.....' hoor ik Laura roepen. Ik draai me om naar Laura. 'Harry ik kan het ni......' maar verder komt ze niet want ze valt me een harder klap op het houte bankje en daarna valt ze op de grond. 'Laura nee!' schreeuw ik. Ik hoor Luke lachen en weet niet wat ik moet doen. Ik kan hem nu helemaal verbouwen maar ik moet er nu voor Laura zijn. Eleanor is al bij Laura gaan zitten en probeert haar bij westen te krijgen. Iedereen is helemaal gericht op Laura dit is mijn kans. De politie is ook al bij Laura net als de rechter en zijn hulpjes.

Ik sta voor Luke. 'Wat moet je Styles' roept hij. 'Dat weet je best' roep ik in zijn gezicht. 'Awh wou je me nu gaan slaan? Nee wacht daar ben veelste laf voor' grinnikt Luke. Ik maak van mijn hand een vuist en stomp Luke met alle kracht die ik in me heb in zijn buik. Luke kreunt en probeert los te komen maar gelukkig heeft de politie heb goed vast geboden. 'Sorry wat zei je Hemmings?' grijns ik. 'Je stompt als een meid' spuugt hij. Ik lach en geef hem een klap in zijn gezicht met mijn vlakke hand. 'Zo dit is wel genoeg. En je blijft wat Laura ook gaat zeggen met je poten van haar af!' is dat begrepen' roep ik. 'Sorry ik hoorde je niet' zegt Luke met een grijns. 'Haal die grijns van je gezicht af anders sla ik hem van je gezicht af' dreig ik. 'Awh ga je dan net zo hard slaan als je zusje toen Ashton haar aanraakte' lacht Luke. 'Hou je kop over Gemma' roep ik. 'Heeft ze het je nog niet verteld' zegt Luke. 'Hou je kop' roep ik. 'Meneer Styles rustig' roept een agent die me mee neemt naar Laura die langzaam weer bij westen komt.

Ik kniel bij haar neer en langzaam opent ze haar ogen. 'Lau alles goed?' vraagt Perrie. 'ik voel me alleen lichtjes in mijn hoofd' zegt ze terwijl ze probeert op te staan waarbij Louis en Liam haar helpen. 'Gaat het?' vraag ik. 'Ja dat zei ik toch net' zegt Laura. Ik glimlach naar haar en druk haar stevig tegen me aan. 'Ik heb Luke net even de waarheid vertelt en hem even een paar klappen geven' fluister ik in Laura's oor. Laura glimlacht naar me 'Dankje' fluistert ze terug.

Als Laura zich weer wat beter voelt begint de zitting weer en wordt de vraag weer aan Laura gesteld wat ze het liefst wil voor Luke.

Laura POV

Hij is nog steeds niks veranderd. Maar aan de andere kant, Harry heeft hem al een lesje geleerd. En hoe moet het verder met 5 Seconds Of Summer? Een gevangenisstraf vindt ik wel heel ver gaan. Hij moet zich toch wel schuldig voelen over wat hij gedaan heeft. Maar ik wil hem niet vrij laten aan de ene kant. Ik denk goed na en knik dan. 'Ik heb een voorstel' zeg ik. 'Ik luister' zegt de rechter. 'Luke krijgt een taakstraf maar, als hij vrij komt wil ik graag dat hij een verbod heeft. Hij mag niet bij me in de buurt komen. En hij mag niemand inhuren die foto's of filmpjes van me maakt' zeg ik. 'Ik begrijp je punt' zegt de rechter. 'Laura wat doe je nu' roept Harry. 'Meneer Styles stil' roept de rechter.  'Maar kan ik niet even met Laura overleggen?' vraagt Harry. 'Natuurlijk dat mag' zegt de rechter.

'Laura je moet hem de bak in krijgen. Wat hij heeft gedaan valt nooit maar dan ook nooit meer goed te praten en nu wil je hem vrij laten.  Laura hij heeft je pijn gedaan,je aangeraakt, je zwanger gemaakt-' 'Ho wat?' roept Luke die naar mij kijkt. 'Ben je zwanger?' vraagt Luke. 'Nee kleine Hemmles is al weggehaald' zegt Niall. 'Wat?' roept Luke. 'Meneer Hemmings stil graag, Harry ga maar verder' roept de rechter.'Hij heeft je verwaarloosd en hij heeft me neergeschoten.' zegt Harry.'Ja maar een gevangenisstraf gaat wel erg ver vindt je ook niet' zeg ik. 'Laura hij is een gek, hij is gestoord. Hij mag hier niet zo maar mee weg komen' roept Harry. 'Ik kan alles horen' roept Luke. 'Mooi zo hoef ik niet harder te praten!' schreeuwt Harry. 'Hij krijgt een taakstraf' zeg ik. 'Lau hij moet boeten, een taakstraf is veelte laag voor wat hij heeft gedaan' zegt Harry. 'Ik vindt het zwaar genoeg' zegt Luke. 'Bemoei je er niet mee' roept Harry. 'Meneer Styles rustig' zegt een hulpje.

Als ik er met Harry over heb gesproken neem ik een grote hap adem en neem ik mijn besluit. 'Het wordt een-' 'Gevangenisstraf' onderbreekt Harry me.  'Meneer Styles nog één waarschuwing anders kunt u de rechtzaal verlaten' zegt de rechter. 'Laura wat is je besluit?' 'Een taakstraf met de nodige maatregelingen' zeg ik. 'Wat?!' roept Harry. 'Ja meneer Styles verlaat de rechtzaal maar' 'Nee sorry het spijt me' zegt Harry. De rechter kijkt hem streng aan maar gelukkig mag Harry blijven. 'Wat doe je?' fluistert Harry in mijn oor. 'Ik geef hem een taakstraf' fluister ik terug. 'U staat achter u besluit?' vraagt de rechter. 'Nee dat staat ze niet' roept Louis. 'Meneer met dat bruine haar wilt u me niet onderbreken' zegt de rechter. 'Tomlinson hou je mond' roept Luke die Louis vuil aan kijkt. 'meneer Hemmings stil graag'

Misschien hebben ze allemaal wel gelijk. Misschien ben ik te lief voor Luke na wat hij me allemaal heeft geflikt. Misschien moet ik toch een gevangenisstraf aan hem geven. 'U staat helemaal achter u besluit?' vraagt de rechter. 'Ja dat staat ze' zegt Luke. 'meneer Hemmings stilte' roept de rechter. 'U weet het zeker?' 'Nee ik wil dat hij de bak in gaat' zeg ik. Luke's ogen worden groot en zijn blauwe ogen worden zwart. 'Nee je zei dat je me een taakstraf zou geven' zegt Luke. 'Ik heb me bedacht' zeg ik. 'Gelukkig' zegt Harry die me een knuffel geeft.  'Nee Laura please, het spijt me zo wat ik je heb aangedaan. Ik had het nooit moeten doen. Ik heb er zo spijt van' zegt Luke. 'Geloof hem niet' zegt Harry. Luke's ogen veranderen weer van zwart naar blauw

'Ja wel ik meen het Laura, je bent zo'n mooi meisje en wat ik je heb aangedaan spijt me zo erg. Ik weet het ik ben een lul. Maar je bent gewoon perfect. Ik ben gewoon jaloers op Harry. Hij heeft alles, Hij heeft twee prachtige dochters, hij zit in de beroemdste band, hij heeft jou Laura. Zijn leven lijkt wel een droom. En ik wou weten hoe het is om in die droom te leven. Maar dat heb ik helemaal verkeerd aangepakt. Ik had je met rust moeten laten. Ik had me handen thuis moeten houden, dan zaten we nu niet hier. Ik wou de droom van Harry verpesten om jou te krijgen. Maar daardoor verpeste ik ook jou leven lieve Laura. Het spijt me zo erg Laura en dat meen ik. Het spijt me echt heel erg' zegt Luke, een traan rolt over zijn wang en valt op zijn oranje gevangenis pakje.

'Laura geloof hem niet. Het is allemaal een leugen. Hij zuigt alles uit zijn duim om onder die gevangenisstraf uit te komen' zegt Harry.  'Nee Laura wat ik net allemaal aan je heb vertelt meen ik. Ik meen het allemaal. Niks is gelogen, ik hou gewoon van je. Meer dan jij je kan voorstellen' zegt Luke. 'Nee, hou op met al die onzin!' schreeuw ik. 'Maar ik meen het' zegt Luke. 'Nee je liegt. Het is een Little White Lies' roep ik. 'Sluit hem op dat is mijn besluit' roep ik. 'Zeker weten?' 'Jaa ik weet het zeker' roep ik. 'Mannen neem hem mee' roept de Rechter. 'Laura nee, weet wat je doet. Hoe moet het verder met 5 Seconds Of Summer?' roept Luke die wordt weggevoerd. 'Daar had je aan moeten denken voor je al die chaos had veroorzaakt.' roept Harry.

De rechter en de advocaten hebben nog gediscussieerd over hoelang Luke in de gevangenis van Sydney moet blijven en uiteindelijk moet hij vijf jaar de gevangenisstraf uitzitten.

We komen terug bij ons appartementencomplex en we stappen uit de auto. 'Ik ben zo trots op je' zegt Harry die zijn handen op mijn heupen laat rusten en me met zijn mooie groene ogen aankijkt. 'I love you' fluister ik. 'I love you more than free wifi' fluistert Harry. 'Dat is onmogelijk' lach ik. 'Niks is onmogelijk' zegt Harry en dan drukt hij zijn lippen op die van mij. Wat hou ik toch van deze jongen.

Awhhh zijn ze niet schattig samen?

Iedereen die geslaagd is. GEFELICITEERD!!!

Diegene die het beste uit een meisje kan halen en haar sterk kan maken is ook diegene die haar kapot kan maken

Als je een meisje kan laten lachen, vindt ze je leuk. Als je een meisje kan laten huilen, houdt ze van je.

Wat bij elkaar hoort, zal altijd bij elkaar komen en bij mekaar blijven

De grootse uitdaging is jezelf te zijn, in een wereld waar iedereen je wilt veranderen.

Look in the mirror and see beauty

Good Friends are so hard to find harder to live and impossible to forget

Negativity isn't the way to go. Smile more and eat some chocolate

Stay Strong, because I Love you

Vote/Comment?Follow?Klap voor Laura omdat ze haar angst onder ogen heeft gezien en daardoor Luke heeft kunnen straffen.

2 Hoofdstukken in een uurtje  :) Xxx Marit

I'm No Longer The Only Styles #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu