12. BÖLÜM- Belirsizlik

356 131 13
                                    

Evlenilecek ya da eğlenilecek diye ikiye ayırırız karşımızdaki kişiyi.
Bir ömrü birlikte geçirmeye karar vermemiz için bir çok süzgeçten geçmelidir her bir konu.

Arzu, her ne kadar sebebini bilmese de her ne kadar çocuk yaşta olduğu için evlilik hakkında pek fazla fikri olmasa da, Esra' evlilik fikrine yaklaştırıyordu. Çünkü o, Arda' ya güveniyor ve arkadaşını mutlu edeceğini düşünüyordu. Hayatın sorumluluğunu daha bu yaşında üzerine alması ve Esra' ya çok değer vermesi, böyle düşünmesine sebep olmuştu.

O gün Esra, Arzu' yu hiç anlamadı. Neden onu ikna etmeye çabaladığına bir mana veremedi. Çok karşı çıkacağını, evlilik fikrinin bu yaşta aklından bile geçmemesi gerektiğini söyleyerek çıkışacağını zannediyordu. Daha karşına kimler çıkacak diyerek dalga bile geçeceğini düşünüyordu ama umduğu gibi olmadı.

Haftasonu Arda ve ailesi, Esra' nın ailesini ziyarete gitmek için hazırlıklarını yaptılar. O gün Arzu' nun da yanında olmasını isteyen Esra, sabahtan onu kahvaltıya çağırdı. Erkenden kalkıp kapıyı çalan arkadaşına, beş karış suratla kapıyı açtı. Üzerinde pijaması, ayağında pofuduk terlikleri, saçları darmadağınık bir vaziyetteydi.

" Kız bu ne hal?" dedi Arzu, görür görmez."
" Hoşgeldin canım. Gel içeri, gir."
"Hoşbulduk, hoşbulduk da, cidden neden üzerini değiştirmedin sen? Zombi gibi dolanıyorsun resmen. Valla ilk görünce tanıyamadım." dedi Arzu gülerek.
"Gülme yaaa. Ben hiç iyi değilim. Bugün bitse de kurtulsam."

Yüzünde bezgin bir ifade olan Esra, yüzünü yıkamak için lavaboya gitti. Ayağındaki terlikleri yerlere sürte sürte, omuzlarını bükmüş bir vaziyette yürümesine, Arzu bakakaldı.
"Sen otur, ben geliyorum şimdi."

Genç bir kız için, evlenmeyi düşündüğü adamın ailesiyle tanışıp bir araya gelmek ne kadar da özel bir gündür. Ne giyeceğinden tut da nasıl hareket etmesi gerektiğine kadar her şeyi kafasında tasarlar, saatlerce düşünür. Sevdiği adamın ailesi de kendisini sevsin diye kırk takla atar. İlk intiba her zaman çok önemlidir onun için. İlk kez beraber vakit geçirdikleri günün kusursuz olması için günler öncesinden hazırlıklar başlar. İkram edilecek yiyecekler için bile günler öncesinden planlar yapılır.

Esra için bütün bunların hiç birisi geçerli değildi. O, günün bir an önce sonlanması için dua ediyordu. Elini yüzünü yıkadıktan sonra kahvaltı sofrasına oturdu. Babası sabah erkenden işlerinden dolayı evden çıkmış, annesi de hazırlıklar için bir şeyler atıştırdıktan sonra markete gitmişti.

Masa da sessizlik hakimdi. Esra' nın telefonuna Arda' dan mesajlar ardı ardına geliyordu ama eline alıp okumaya bile niyeti yoktu. Akşamın heyecanı Arda' nın dört bir yanını sarsa da sevdiği kıza etki etmiyordu.

Kızlar çaylarını yudumlarken hiç konuşmadılar. Esra' nın sanki lokmalar boğazına diziliyor, peyniri çatalın ucuyla karıştırıp duruyordu.

AŞKIN KARANLIK YÜZÜ- Kitap OlduHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin