"So, are you ready babe? " Soal Aneesa kepada rakan baiknya merangkap sepupu kesayangannya sambil menolak beg bagasi keluar daripada bilik rumah sewa mereka berdua.
"Haih.. Im not sure babe. Aku takutlah nak balik nak jumpa uwan. Kau tahu yang aku kan tak balik dah 2 tahun. Kalau dyrg marah aku macam mana weyh? " Aneesa memandang sepupunya yang sedang berdiri menghadap tingkap bilik mereka. Cuaca di Australia ketika itu memang sejuk. Maklumlah winter.
"Babe.. Dont be afraid. Aku kan ada. Dont worry too much babe." Kata Aneesa sambil menggosok belakang Safeyya dengan lembut atau lebih dikenali sebagai Eyya.
Dia tidak menafikan sepupunya yang seorang itu memang cantik. Dengan matanya yang semulajadi hazel, bulu matanya yang lentik, tutur bicaranya yang lembut pasti dapat memikat hati sesiapa sahaja yang mengenalinya.
"Kau lain babe. Kau every year kau balik. Aku ni? Agak-agak mom marah aku tak? Macam mana dengan dad? Uwan? Ummi? Ahhh i dont know! " Eyya menghentakkan kakinya dan duduk di atas katil.
"Babe, think positive please. Semua tnggu kau balik babe. Dyrg semua rindu kau. Bukan salah kau babe kalau kau lari dulu. Ni semua sebab si Al tu! Eyy aku rasa macam nak cincang je anak orang tu tahu tak?! " Aneesa mengembungkan mulutnya tanda geram.
"Hahaha.. Sudah-sudah. Malas nak kenang perkara yang lepas. Jom gerak ke airport. Nanti Mike kat bawah tu mengamuk pulak tunggu pengarang jantung dia ni tak reti-reti nak turun" Aneesa menjeling Safeyya sekilas.
"Dah2 tayah nak jeling sangat. Moh ler kita.. " Mereka berdua mula menolak beg bagasi dan di masukkan ke dalam bonet kereta Mike iaitu kekasih hati Aneesa. Tak sangka dia Aneesa yang brutal brutal gedik ni pon dapat pikat mat saleh celup sorang ni. Nasib baik Islam.
---------------------------------------------
"Weyh.. Macam nak patah pinggang aku weyh duduk lama-lama dalam economy class tadi. Ishh kalau lah kita tempah tiket awal, mesti dapat dah duduk kat first class" Kata Aneesa sambil menolak troli yang penuh dengan bagasinya.
"Kau ni. Sepatutnya bersyukur. Cuba cakap Alhamdulillah sbb kita dah selamat mendarat. " Safeyya menggelengkan kepalanya.
"Jomlah makan dulu. Aku kebuluq ni" Aneesa menggosok-gosok perutnya yang kempis sambil memuncungkan mulutnya.
"Ha yelah ka.. " Belum sempat Safeyya menghabiskan kata-katanya, mata nya terpandang beberapa sosok tubuh badan yang cukup dikenalinya.
"Yang kau ni kenapa pulak? Nak acah2 suspen." Aneesa mengerutkan dahinya. Dah kenapa pulak sepupu aku sorang ni? Dia pikir ni drama ke nak main acah-acah gantung ayat?
Safeyya tidak menjawab sebaliknya hanya menunjukkan ke arah beberapa sosok badan manusia yang berdiri tidak jauh daripada mereka sambil mata mereka semua melihat ke arah mereka berdua.
"Oyemgiiii!!!!!!! " Jerit aneesa
Tbc
Nak tahu apa yang jadi next? Siapa yang dyrg berdua nampak tu agaknya ye? Nak tahu, teruskan membaca ye 💖
Jgn lupa vote ye 🙈
YOU ARE READING
Mrs Headprefect
Teen FictionEyya yang dulunya gemok, tak terlalu cantik, sering dihina dan digelar nerd kini kembali dengan berwajah baru? Bagaimanakah keadaan orang sekeliling setelah melihat dy yg baru? Eyya yang dlu bukanlah yang sekarang. Eyya sekarang bertudung labuh...