Setelah semuanya keluar, Asyraff menghampiri Safeyya dan duduk di tepi birai katil. Safeyya dengan pantas memeluk Asyraff. Dia menangis di bahu Asyraff. Sungguh dia dah tak kuat lagi.
"Are you okay princess? " Asyraff mengusap lembut belakang Safeyya. Esok mereka dah mula bersekolah. Aduhai.. Apa lah agaknya jadi kat sekolah nanti kalau malam ni semua tidur lewat?
"Im not okay Asy. I need you by my side. Please dont leave me. I cant see his face anymore. Its really hurt me Asy" Safeyya menangis entah yang keberapa kali untuk seorang lelaki bernama Tengku Aliff Zafriel.
"Are you still love him?" Safeyya berhenti menangis. Dia memandang wajah Asyraff lama lalu dia menggeleng.
"I hate him. Very much Asy"
"Tak baik Eyya. Dont hate my brother. Its not his fault too"
"Okay. I'll try. " Tengku Asyraff tersenyum. Dia membuka tudung yang membaluti kepala Safeyya lalu menggosok lembut rambut Safeyya. Rambutnya yang ikal mayang paras pinggang itu dipandang. Cantik betul ciptaan tuhan depan dia ni.
"Bila kita nak bagitahu family kita pasal kebenaran?" Safeyya memandang wajah Asyraff. Dia lantas memeluk Asyraff erat.
"I dont want to lose you Asy. I really need you. Please dont ever leave me again. I love you Asy. Really love you" Air mata yang cuba ditahan jatuh jua.
Tengku Asyraff terpempan. Aku tak pekak kan? Dia cakap dia sayang aku?!
"Shhh.. I'll never leave you my sweetheart. Now, sleep. Let me settle those things." Asyraff menyelimuti Safeyya dan melangkah keluar daripada bilik. Safeyya menggenggam tangan Asyraff.
"Sayang, Asy pegi kejap je. Nanti Asy datang balik. Nees really needs me out there. Please? " Safeyya melepaskan tangan Asyraff dengan perlahan.
'Im sorry Along if the truth really hurt you'
----------------------------------------------
"Iyee Nees tahu semua tunggu jawapan daripada nees. Tapi, kita memang kena tunggu Angah. Kejap lah eh? "
"Kenapa nak kena tunggu angah? Adik tak boleh nak cerita ke? " Soal Tengku Faridah.
"No ummi. Benda ni ada sangkut paut dengan Angah. So, we need to wait for him. " Tegas Aneesa.
"Apa yang lama sangat angah dalam bilik Safeyya ni? Buat maksiat ke apa?" Lancang mulut Tengku Aliff Zafriel menuturkan kata-kata.
"Along.. Mulut kau tu jaga siket eh" Aneesa menjeling alongnya.
"Sorry. Lama ke tunggu semua?" sapa Tengku Asyraff sambil tersenyum. Maklumlah hati dah berbunga.
"Kau pahal lama sangat? Buat maksiat ke apa? " Tegur Tengku Aliff Zafriel.
"Dah2 uwan nak tahu kebenaran sekarang ni. So, angah. Silakan." tengku Asyraff memandang aneesa dan aneesa menganggukkan kepalanya.
"Actually, dalam tempoh dua tahun Safeyya menghilang, dia bukannya ada dekat Australia." Tengku Asyraff memulakan bicaranya.
"What do you mean Asy?" Soal Tengku Omar.
"Masa majlis hari jadi along tu, Keisha dia whatsapp Eyya pakai fon along. Dy cakap dia nak jumpa Eyya dekat bus stop taman depan ni. Pada awalnya Eyya ingatkan tu along. So, dia pegi. Bila dia sampai dia tengok bus stop kosong dan dia nak patah balik tapi tiba-tiba ada 5 orang lelaki badan sado kepung dia. Dyrg tumbuk Eyya dan bawak Eyya pegi belakang bus stop." Tengku Asyraff meghela nafasnya. Sebelum menyambung semua cerita.
YOU ARE READING
Mrs Headprefect
Teen FictionEyya yang dulunya gemok, tak terlalu cantik, sering dihina dan digelar nerd kini kembali dengan berwajah baru? Bagaimanakah keadaan orang sekeliling setelah melihat dy yg baru? Eyya yang dlu bukanlah yang sekarang. Eyya sekarang bertudung labuh...