"Morning ummi, walid, dad, mom and my lovely uwan!" Safeyya memeluk uwannya erat. Puan Sri Halijah hanya tersenyum. Manja betul cucunya yang seorang itu.
"Morning Nees!" Sapa Safeyya dengan teruja dan terus melabuhkan duduknya di sebelah Tengku Asyraff.
"Morning handsome" Tersenyum Tengku Asyraff mendengar panggilan Safeyya terhadap dirinya. Alamatnya berbungalah hati dia setiap pagi macam ni.
"Morning sweetie" Asyraff tersenyum.
"Uhuk.. Uhuk.. " Semua mata memandang ke arah Tengku Aneesa.
"Kau kenapa dik? Biol dah ke?" Soal tengku Aliff dengan kasar. Aneesa menjeling alongnya.
"Takdelah tiba-tiba rasa macam tekak ni gatal pulak. Kenapa eh? Tahu tak eyya? " Aneesa tersenyum penuh makna.
"Tekak kau. Tanya aku kenapa? " Malas mahu melayan si Aneesa ni. Nanti dia sendiri yang malu.
"Kamu pergi sekolah nanti dengan apa Safeyya?"
"Naik Al"
"Naik Asy"
Ruang makan menjadi senyap. Tengku Aliff memandang adiknya Tengku Asyraff begitu jugak dengan Tengku Asyraff.
"Armn.. Biar Eyya pegi dengan Nees jelah." Putus Tengku Aneesa.
"No!" Jawab Aliff dan Asyraff serentak.
"Haih.. Senang cerita, semua pergi dengan driver dad. Jangan melawan"
------------------------------"Pergi sekolah hati-hati. Belajar rajin-rajin tau semua." Pesan Puan Sri Halijah.
"Okey wan bye!"
"Nees, tukar tempat." Kata Safeyya. Dia nak duduk sebelah Asyraff. Dah lah dia tak suka duduk sebelah tingkap. Tak dapat duduk sebelah Asyraff pulak tu. Sedih..
"Kau tak payah nak menggatal sangat. Kau duduk je situ. Menggedik lebih nak duduk sebelah Asy" Safeyya menjeling Tengku Aliff yang sedang duduk di kerusi bahagian hadapan.
"Kau diam lah. Aku benci betul dengar suara kau. Suka hati aku lah nak buat apa pon. Diri aku. Bukan diri kau pon kan"
"Dah lah tu Eyya, Along. Stop fighting please. " Tutur Asyraff perlahan.
"Nees... Nak tukar tempatttttt"
"Yelah yelah. Nasib baik aku sayang kau tau." Safeyya duduk di tengah manakala Aneesa duduk di tempat Safeyya iaitu di tepi tingkap.
Perjalanan yang sungguh sunyi menyebabkan Safeyya bosan. Dia mengeluarkan ip6+ nya dan membuka aplikasi whatsapp.
Safeyya menjeling Asyraff sekilas dan tersenyum. Sekarang aku ada kerja.
Hi mr handsome. I miss you🙈
Ting!
Notifikasi daripada telefon Asyraff berbunyi. Dia mengeluarkan ip 7+ nya dan membuka aplikasi whatsapp. Dia tersenyum melihat gerangan orang yang menghantar pesanan ringkas kepadanya.
Kenapa sweet sangat ni? Melting lah kita awak oiiiii..
My Safeyya💐
Hi mr handsome. I miss you🙈Asyraff menaip sesuatu di telefonnya dan tersenyum sambil mata memandang ke arah Safeyya di sebelahnya. Dia tahu Safeyya tanak pandang dia. Malu lah katakan.
Ting!
Safeyya dengan pantas membuka aplikasi whatsapp di telefonnya dan terus tersenyum lebar dia.
YOU ARE READING
Mrs Headprefect
Teen FictionEyya yang dulunya gemok, tak terlalu cantik, sering dihina dan digelar nerd kini kembali dengan berwajah baru? Bagaimanakah keadaan orang sekeliling setelah melihat dy yg baru? Eyya yang dlu bukanlah yang sekarang. Eyya sekarang bertudung labuh...