"Hubby..jom teman sayang keluar nak ? Sayang nak tengok ikan koi mom tu lah. Tiba-tiba rindu pulak. Kita ni asyik duduk je dekat dalam bilik. Jom hubby ?" Safeyya menarik lembut hujung baju Tengku Asyraff yang sedang leka bermain Mobile Legend di telefonnya.
"Kalau Eyya nak pegi, pegi lah. Asy nak duduk dalam bilik lah main game" Tengku Asyraff menolak lembut tangan isterinya.
"Wait..Eyya ? Asy ? Hubby ni kenapa eh ? Sayang tengok lately ni hubby banyak berubah. Kenapa ? Sayang ada buat salah dekat hubby ke ? Sayang ada menyakitkan hati hubby ke eh ?" Safeyya memandang tepat ke arah suaminya. Dia perasan sejak kebelakangan ini suaminya itu berubah. Dah takde lagi dah gurauan manja dia. Nama panggilan yang pada asalnya dia yang beria nak tukar, dah tak dipanggil. Kalau tanya sepatah, jawab sepatah. Kalau orang lain tanya pandai pulak jawab berpatah-patah.
"Mana ada apa-apa lah. Asy sengaja malas keluar. Kalau Eyya nak keluar, pergi lah keluar sorang sorang. Before ni boleh je Eyya hidup takde Asy. Kenapa sekarang semua benda nak ajak Asy eh ?" Matanya masih tekun memandang game. Safeyya menggenggam penumbuknya tanda geram.
"Kenapa ? Eyya dah tak boleh nak manja-manja dengan laki Eyya sendiri ke ? Habistu Asy nak Eyya pergi bermanja dengan jantan lain ke apa?" Geram Safeyya bercakap dengan suaminya. Entah angin apa entah yang merasuk suaminya itu.
"Pergi lah kalau nak bermanja dengan jantan lain pun. Tu kan memang kepakaran kau. Menggatal!" Tengku Asyraff tersenyum sinis memandang isterinya. Safeyya terpempam.
Safeyya mengambil telefon dalam genggaman Tengku Asyraff dan melemparkannya di atas lantai. Lalu dia menampar muka Tengku Asyraff sekuat hatinya.
"Kau sedar tak kau cakap apa sekarang ni Tengku Asyraff ?! Kau ingat aku murah ke ha ?! Selama ni kau pandang aku macam pelacur ke duh ?! Aku ni hina sangat ke ha kat mata kau dengan abang kau tu ?! Lepas satu, satu! Agaknya memang betul kot kan orang macam aku ni tak layak nak bahagia! Tak layak nak dpt suami yang mulia macam kau!" Air mata Safeyya tumpah dengan deras. Dah macam air terjun. Non stop.
"Eyya..aku" Belum sempat Tengku Asyraff menghabiskan kata-katanya, kata-katanya telah dipotong.
"Heh..takpelah weyh. Aku ni memang macam perempuan simpanan pon kan ? Kalau kau rasa nak bermanja dengan aku, kau manja. Kalau kau rasa macam menyampah dengan aku, kau campak. Takpe weyh. Kau layan lah game bodoh kau tu. Kalau lepas ni kau tak dapat layanan yang sama macam sebelum ni, kau jangan tanya aku kenapa. Sebab aku, dah menyampah nak hadap muka-muka hipokrit orang dalam rumah ni. Baik kau, baik Al semua sama je ! Jantan tak guna!"
Pangggggggg!!
Terteleng kepala Safeyya apabila menerima tamparan daripada Tengku Asyraff. Safeyya tersenyum sinis.
"Kau jangan biadap Eyya ! Kau kena ingat yang aku ni masih suami kau yang sah dan kau tu isteri aku yang sah ! Jangan biadap !" Tengking Tengku Asyraff.
"HAHAHAHA ! Aku ? Biadap ? Oh come on Tengku Asyraff Firash. Kalau kau masih anggap aku ni isteri kau kenapa kau abaikan aku lately ni ha ? Mana kau punya tanggungjawab sebagai suami ?!" Safeyya menolak kasar dada suaminya. Hatinya panas. Dia perlu meluahkan segalanya hari ni jugak.
"Ohh..kau nak cerita pasal tanggungjawab sekarang ? Okey aku jalankan tanggungjawab aku sebagai suami dekat kau sekarang dan kau pon kena lah jalankan tanggungjawab kau sebagai isteri dekat aku. Kan ?" Tengku Asyraff Firash semakin mendekat dengan Safeyya. Safeyya semakin takut. Apa lah yang Asyraff nak buat dekat dia ni ?
"Hubby..hubby nak buat apa ni hubby ? " Safeyya semakin kebelakang. Dengan tidak semena mena, Safeyya terlanggar hujung katil lalu jatuh di atas katil. Damn ! Checkmate!
YOU ARE READING
Mrs Headprefect
Teen FictionEyya yang dulunya gemok, tak terlalu cantik, sering dihina dan digelar nerd kini kembali dengan berwajah baru? Bagaimanakah keadaan orang sekeliling setelah melihat dy yg baru? Eyya yang dlu bukanlah yang sekarang. Eyya sekarang bertudung labuh...