Tengku Asyraff Firash melangkah masuk ke dalam bilik nya yang menempatkan Safeyya. Dia berjalan perlahan ke arah isterinya yang sedang tidur supaya tidurnya tidak terganggu. Tengku Asyraff duduk di pinggir katil.
"Maafkan hubby sayang. I know I was wrong. I know its my fault. Im so sorry. I made you suffer. But I also want you to know that I love you sayang. I love you so much that sometimes its hurt me. Hubby tak nak sayang jauh dari hubby but at the same time I want you and Al to be happy. I know my brother still loves you. I know Al suffered so much too and I know im being selfish right now. Im so sorry sayang"
Tengku Asyraff menangis teresak esak di samping isterinya. Rambut Safeyya yang terjatuh di dahi di selitkan di belakang telinga isterinya itu. Dahi Safeyya yang licin diciumnya penuh kasih. Dia lemah. Dia buntu. Dia sayang kan isteri nya tetapi pada masa yang sama, dia sayang kan abang kembarnya.
Tengku Asyraff merebahkan badan nya di samping isterinya dan Safeyya dipeluk erat oleh suaminya daripada belakang.
"Good night sayang. I love you so much and i hope that tomorrow will be a happy and wonderful day for us"
Tengku Asyraff melelapkan matanya. Pelukan dieratkan dan berharap bahawa esok adalah hari yang baik untuk mereka.
----------
"Morning !" Sapa Tengku Aneesa dengan ceria.
Suasana meja makan pada pagi itu agak suram. Semua hanya menumpukan perhatian pada makanan. Tiada lagi bualan mesra antara mereka dan tiada lagi usikan. Semua hanya menayangkan wajah beku.
"Morning Nees. Mari lah sarapan sekali. Nanti kita gerak ke sekolah sama sama ye ? " Ujar Tengku Aliff bagi menaikkan suasana. Dia lihat Tengku Asyraff dan Safeyya hanya diam dan tidak menuturkan sebarang kata. Dia mengeluh perlahan.
"Okey long. No hal ! " Tengku Aneesa menarik kerusi dan duduk di sebelah along nya.
" Uwan, Mom and Dad akan ke Amsterdam for some reasons and we wont be back for quiet long. So, take care and dont involve with any problem. Walid and Umi will join us too. We'll leave all of you here" Ujar Tengku Omar secara tiba-tiba. Tengku Safeyya menghentikan suapannya.
"Why so sudden ? Is it because of me ? So all of you hate me that much huh ? All of you want to be apart from me isnt it ? Why ? What have I done ? Do I deserve this punishment ? Do I ? I thought when i went back everybody would be happy for me. Everybody would asked me whether im okay or not. But what happen ? Everybody blaming me for something that was not my fault ?! Why ?! Why mom ?! Why dad ?!" Tengku Safeyya melepaskan amarah nya.
Ingatkan semalam tu dah settle dah tapi kenapa tiba tiba semua nak pergi ? Tidak risau kah keluarga nya itu pada dia ? Dia yang banyak terseksa di sini. Dia ! Tapi kenapa dia yang dipersalah kan ? Kenapa Tengku Asyraff juga yang dianggap betul ? Why ?!
"Eya ! Watch your mouth ! " Ujar Tengku Omar. Matanya tajam memandang ke arah satu satunya putri nya itu.
"Sudah lah tu eya, abang. Eya, mom dengan dad bukan pergi tinggalkan eya. We are just giving you and Asy some space to discuss about your future. Walid and Umi too. Jangan terus jump into conclusion sayang. All of us love you" Ujar Tengku Zarina lembut.
"Betul tu eya. All of us made this decision for your own goods. Dont worry walid will take care of eveything for all of you here. Just take some time and space for you and Ash to discuss. Okay ? Dont be like this sayang" Tengku Azmi menyampuk.
"Kalau semua orang dah buat keputusan macam tu, Asy tak boleh nak halang. Asy hormat and Asy harap all of you will be safe where ever you are. " Tengku Ashraff memegang tangan Safeyya menyuruhnya bertenang.
YOU ARE READING
Mrs Headprefect
Teen FictionEyya yang dulunya gemok, tak terlalu cantik, sering dihina dan digelar nerd kini kembali dengan berwajah baru? Bagaimanakah keadaan orang sekeliling setelah melihat dy yg baru? Eyya yang dlu bukanlah yang sekarang. Eyya sekarang bertudung labuh...