Bab 11 - Maluu🙈

213 8 0
                                    

"Morning semuaaa!! " Suara Tengku Aneesa memecahkan kesunyian di meja makan pagi itu. 

"Morning.. Dah.  Duduk pastu makan.  Awal pulak kamu bangun pagi ni adik?" Soal Tengku Azmi.  Tengku Aneesa tersengih.

"Ehh walid,  mana pegi mom, dad dengan uwan? Tak nampak pon" Tengku Aneesa meliarkan pandangannya. 

"Tak payah nak pandang sangat lah adik.  Mom dengan dad bawak uwan pergi bussiness trip." Tengku Aliff mengambil tempat di hadapan adiknya itu.

"Haa.. Baguslah semua dah turun.  Marilah makan.  Penat ummi masak nasi lemak untuk korang semua tu" Tengku Faridah yang muncul daripada dapur dengan membawa satu jag air milo tersenyum melihat keluarganya. 

"Ehh.. Semua apa nya ummi? Ni.. Ummi tak nampak ke yang anak dengan menantu ummi tak muncul-muncul lagi.  Entah apa lah yang lambat sangat" Bebel Tengku Aliff.

"Entah entah ber honeymoon tak" Kata Tengku Aneesa selamba.

Papp

"Aduh.. Sakitlah walid.  Nanti kalau bengkak dahi adik,  kurang hantaran tau.  Walid niiii" Tengku Aneesa menggosok dahinya yang ditepuk oleh walidnya tadi.  Habis merah..

"Haaa.. Biar kurang hantaran ke,  mas kahwin ke,  asalkan tak kurang adab" Tengku Aneesa memuncungkan bibirnya.  Sengaja tau walid ni buat ite sentap pagi pagi ni. 

"Haaa.. Padan muka kau adikk.  Hahaha.. "

"Yerlah.  Ada ke patut pagi tadi angah datang bilik adik pkul 2 pagi walid!" Kata Tengku Aneesa dengan nada geram.  Mana tak nya.  Syok syok tido kena kacau. 

"Apa? Cerita lah adik.. Walid nak dengar niii" Kata Tengku Azmi seakan berminat dengan cerita anak daranya itu.  Tengku Faridah yang tengok hanya menggelengkan kepalanya sahaja.  Anak dengan laki sama je. Makcik Bawang betul!

"Yelahhh.. Dia ketuk ketuk bilik adik,  walid.  Lepas tu kan ada ke dia mintak adik tidur bilik dia?! OH GOD!  Tak malu kan dia walid?!" Ternganga Tengku Azmi mendengar cerita anak daranya.

"Amboii seronok eh kutuk orang.  Walid ni sejak bila jadi geng bawang macam adik ni?" Tengku Asyraff muncul bersama Safeyya yang daripada tadi menahan tawanya. 

Tengku azmi membetulkan duduknya.  Yerlah seronok sangat membawang sampai terbongkok badan.

"Mana ada walid jadi geng bawang adik.  Yang kamu ni ha lambat turun apa cer?" Tengku Azmi menjongketkan keningnya memandang ke arah anak dan anak menantunya.

"Alah walid ni.  Biar lah dia orang.  Walid jeles lettu.  Pagi2 lagi ummi dah bising kejut walid bangun kan?" Tengku Aliff Zafriel tertawa.  Sekali sekala kenakan walid takpe.

"Ehh..kalau kamu nak kenakan walid kamu ummi tak kesah. Tapi please eh jangan nak babitkan ummi. Ummi tak ada kena mengena eh dalam ini cerita" Tengku Asyraff dan Safeyya tertawa lepas manakala Tengku Aliff dan Tengku Aneesa hanya menggelengkan kepala.

"Sudah sudah. Cerita kisah walid kenapa? Kamu semua ni cepat sikit makan and then pergi sekolah. Sibok gosip pagi pagi ni buat apa?" Tegur Tengku Azmi lalu mencicip sedikit air kopi nya.

"Elehh walid ni. Dia yang ajak orang meng 'onion' tadi tak sedar diri pulak" Tengku Aneesa mencebik.

"Heyyy tu tadi. Ni sekarang ehh.."

"Eleh walid. Baru beberapa detik yang lepasss" Tengku Aneesa menjelirkan lidahnya.

"Eh kam.."

"Eh abang ni kenapa jadi macam budak2 sangat pagi ni? Dah dah stop lah gaduh. Abang ni kan dengan anak pon sempat lagi eh nak bergaduh bagai. Asy..Eyya duduk makan eh. Jangan dilayan kan sangat walid kamu ni. Kadang-kadang kalau ngada-ngada dia dh datang, camtu lah jadinyaa" Kata Tengku Faridah.

"Walid pon nak acah acah muda ummi" Sampuk Tengku Aliff.

"Alah takpelah ummi. Bukannya apa sangat pon. Eh? Ummi tak makan sekali?" Safeyya ddk bersebelahan dengan Aneesa manakala Tengku Asyraff di hadapan isterinya itu.

"Ummi nak ddk lh ni. Haa along, baca doa makan" Selepas itu mereka makan dengan suasana yang gembira.  Gelak tawa menghiasi meja makan mereka pada pagi itu.








Sorry sbb lama sgt hilang. Im too busy wth my life right now😭

Dengan SPM lagi. Mybe lpas ni akan lagi jarang update. But insha Allah sis akan cuba updat selalu ya.

Maaf kalau chap ni bosan and pendek. Doakan sis nak trial SPM nii

Mrs HeadprefectWhere stories live. Discover now