Papp
"Aduh.. Eyya! Sakitlah! Kenapa kau pegi ketuk kepala aku ha?! Aduhhhh.." Aneesa menggosok kepalanya sambil menjeling sepupunya yang satu itu.
"Kau tayah nak berdrama sangat. Bukannya nampak apa2 pon. Just angah kau je kan? Eyyy.. "
"Alah...biarlah. I miss my angah so much! " Aneesa terus berlari ke arah Tengku Asyraff Firash sambil memeluknya erat.
"Aww angah I miss u damn much! " Aneesa mengetatkan pelukannya. Tengku Asyraff tergelak kecil melihat telatah adiknya yang seorang ini. Sabar je lah dapat adik overdose manja macam si Aneesa ni. Umur harap je dah 17 tahun tapi realiti nya macam 7 tahun.
"Alahaiii... Manja nya lahai adik angah ni" Tengku Asyraff Firash menggosok lembut kepala adiknya. Matanya tertancap pada seorang gadis yang sedang berjalan menghampiri mereka.
"Hai asy! Asy apa khabar? Sihat? Ummi dengan Walid macam mana? " Soal Safeyya sebaik sahaja dia berdiri di hadapan sepupunya itu.
"Do i know you? How did you know my name? " Asyraff mengerutkan dahinya. Dah Minah Arab mana pulak yang tegur dy ni? Dah lah cantik. Stok2 buat bini ni. Hehe
Pappp
Asyraff menggosok kepalanya perlahan. Dah kenapa pulak si Aneesa ni pegi ketuk kepala dia?
"Adik! Sakitlah! What is your problem girl? "
"LoL angah. Takkan tak kenal kot? Seriously?" Katanya sambil membuat muka😑
"Kita pernah kenal ke? "
Papp
Aduhh kena lagi..
"Ishhh.. Lebamlah kepala angah adik!" Adiknya yang seorang ni memang nak kenalah. Hilang macho dia depan perempuan arab ni. Safeyya hanya tertawa kecil.
"This is your cousin angah! This is Eyya! " Aneesa menjegilkan matanya.
"What?! Eyya?! Really?! Oh My Allah! You look gorgeous princess! " Muka Asyraff bertukar teruja. Tak sangka sepupunya sudah berubah sebegini banyak.
"Yes this is me. Ehhh.. Walaupun Eyya dah macam ni jangan ingat Eyya berubah eh. Never okay. Kat rumah kita repeat balik game 2 tahun lepas" Safeyya menjongketkan keningnya. Asyraff tertawa sinis.
"Eh of course. Sape takut? "
"Eyy tak habis2 lagi dengan basket. Eyya kau tu perempuan okey. Jaga keayuan kau tu. Entah pape entah"
"Alahhh.. Setakat dengan Asy ni tak payah nak jaga sangat"
"Haah. Tak payah nak jaga sangat. Nanti kalau Ayu sangat nanti Asy terjatuh cinta pulak" Kata Asy sambil menutup mukanya acah acah malu. Safeyya dan Aneesa hanya mempamerkan muka menyampah.
"Ha angah. Kat sini pon kau. Pahal lama sangat? Adik dah jumpa belum?" Tegur satu suara garau dari arah tepi mereka. Mereka bertiga memalingkan wajah untuk melihat gerangan yang telah menegur mereka.
Safeyya memandang orang yang menegur mereka. Mata bertentang mata. Allahu.. Aku tak sedia lagi nak jumpa lelaki ni. Kenapalah awal sangat aku nak kena jumpa dia.
Safeyya mengalihkan pandangannya daripada terus memandang seraut wajah yang dirinduinya. Sape lagi kalau bukan lelaki yang telah berjaya membuat dy berubah sebegini rupa? Lelaki itu ialah..
Tengku Aliff Zafriel
"Aku dah jumpa dah adik kita ni ha. Tapi, tak sangka pulak terserempak dengan bidadari ni ha"
Tengku Aliff Zafriel memandang perempuan di hadapannya. Matanya macam dia pernah nampak. Tapi dekat mana? Kenapa gadis di depannya ini mampu buat jantung dy berdegup dengan cepat ni?
YOU ARE READING
Mrs Headprefect
Teen FictionEyya yang dulunya gemok, tak terlalu cantik, sering dihina dan digelar nerd kini kembali dengan berwajah baru? Bagaimanakah keadaan orang sekeliling setelah melihat dy yg baru? Eyya yang dlu bukanlah yang sekarang. Eyya sekarang bertudung labuh...