"Lofar..."
"Alaa... Nanti aku datanglah sini bercuti. Waktu tu aku tinggalkan dekat hotel. Tak pun tumpang rumah kau."
"Iyalah tu kau nak datang lagi. Ni pun kena ugut baru pijak Malaysia semula," keluh Kiara. Semua sebab Ezwan!
"Insya-Allah aku datanglah. Kau ni..." Lofar tergelak kecil. Ada benarnya ayat Kiara tadi.
"Aku dengar kau dah tak nak melukis lagi."Lofar angguk perlahan.
"Kenapa? Kau kan dah terkenal sekarang."
"Susah aku nak terus kekal melukis tanpa jiwa Ara. Lagipun aku dapat kerja sebagai graphic designer. Kira okaylah tu. Bolehlah nak sara hidup aku seorang."
Macam mana kau nak kembali dengan jiwa kau apabila jiwa tu sudah pun berkecai sejak dulu lagi Lofar. Mengeluh lagi hati Kiara dengan masalah hati kawan baiknya. "Malaslah aku nak tegur lebih-lebih. Yang lalui tu kau... yang penting kau kena terus kuat."
"Thanks Ara. Tapi sibuk bercerita ni. Kau tak nak hidang aku air ke? Sakit tekak aku ni tau. Aku nak air tangan bos juga. Lama tak rasa air tangan kau tu."
"Demand pula. Nasib baik kau tu kawan baik aku. Jus avocado nak?"
"Kafe kau sediakan minuman kegemaran aku? Wah! Terharunya."
"Nah tengok menu. Aku nak tengok tahap terharu kau macam mana pula lepas ni." Buku menu dihulur.
"Wah! Semua favourite aku la." Teruja Lofar tengok senarai menu yang tertulis.
"Teruja tak? Ni semua untuk kau tau. Sayang aku lebih tak?"
"Mestilah."
"Nak aku sediakan makanan kegemaran kau tak?"
Lofar tersenyum sambil mengangguk. Gila tak nak. Air tangan Kaira superb kut.
"Nak balik sini selamanya tak."
Lofar yang baru saja nak angguk kepala terus tak jadi. "Ara..."
"Iyalah. Iya... Hish kau ni... Nak suruh duduk Malaysia pun payah. Duk situ tunggu aku sediakan makanan untuk kau," bebel Kaira lalu tinggalkan kawab baiknya.
Lofar tersenyum kecil. Sejak kahwin ni, Kaira dah terjangkit sindrom kuat membebel pula.
YOU ARE READING
LOFAR (COMPLETED)
ChickLitWan kata dia akan jadi lebih baik tanpa Lofar. Terlerainya tali pertunangan atas ego Wan. Dah bertahun, Lofar datang semula. Wan, dia memang semakin baik. malah lebih baik dari itu. Dan tika itu, ada hati yang ingin dikejar semula. Wan menyesal. Lo...