"Alhamdulillah. Kahwin jugak kawan-kawan aku."
Lofar tersenyum kecil. Suami sebelahnya dipandang.
"Thanks Ara. Terima kasih." Wan betul-betul maksudkan ucapan tu. Kalau bukan Ara yang sedarkan Lofar. Mungkin sampai sekarang pun mereka tidak akan bersatu.
Dua minggu lepas sesi luahan di halaman rumah tu. Wan terus ambil keputusan untuk bernikah dengan Lofar. Biarlah kawan-kawan kata dia gelojoh. Wan dah tak sanggup nak berpisah dengan Lofar lagi.
"Sama-sama Wan. Lepas ni aku harap kau orang berterus terang, jangan ada miscommunication lagi. Kalau tak aku yang daftarkan kamu berdua ambil masscom!"
Wan tergelak kecil. Ara dan 'bebel' memang kawan baik.
"Insya-Allah. Doakan terbaik untuk kami."
"Amin. Aku turun dulu. Agaknya Haz dah huru hara layan Emil tu."
Wan tergelak kecil. Iya dia tahu betapa kalutnya kawan baiknya tu kalau layan anak sulung mereka. Emil pula yang buli papanya. Si papa pun melayan aje.
"See you soon beautiful."
"Thanks Ara." Lofar tidak pernah bosan berterima kasih pada Ara jika berkaitan dengan kisah cintanya pada Wan. Ara dan Haz banyak membantu dalam susah senang mereka berdua.
Pegangan Wan pada dikemaskan. Menyalurkan semangan pada isterinya. Mereka baru saja selamat dinikahkan pagi tadi. Malam ni majlis resepsi mereka pula.
Diubah posisi Lofar agar berhadapan dengannya. "Lof..."
"Hurmm..."
"I love you..." ucap Wan sambil memegang pipi isterinya. Mata ditutup rapat bagi menyerap aura isterinya ke hati.
"I love you more handsome..."
Satu kucupan lembut singgah di pipinya. Wan tersenyum dengan mata yang masih tertutup. Kali ini Lofar menyahut dan dia tahu kali ini sahutan itu dari kekasih hati yag bergelar isterinya.
TAMAT.
YOU ARE READING
LOFAR (COMPLETED)
ChickLitWan kata dia akan jadi lebih baik tanpa Lofar. Terlerainya tali pertunangan atas ego Wan. Dah bertahun, Lofar datang semula. Wan, dia memang semakin baik. malah lebih baik dari itu. Dan tika itu, ada hati yang ingin dikejar semula. Wan menyesal. Lo...