Wan betul-betul terasa dianaktirikan oleh ibu sendiri. Memang feeling driver sungguh bila dalam kereta terpaksa senyap saja. Padahal ibu dan Lofar bukan main rancak lagi berbual di belakang. Dia depan macam tunggul saja memandu.
Nak masuk cerita tapi ibu dan Lofar macam buat tak tahu saja kewujudannya.
Wan mengeluh kecil.Sampai ke nurseri ni pun masih tidak tahu buat apa-apa. Bukan dia tidak pernah datang bersama Hajah Emani dan Lofar tapi kali ni suasananya jauh berbeza. Dulu dia selalu saja usik Lofar kalau kebosanan.
Tapi sekarang jangan kata nak usik. Nak dekat pun payah!
Diperhati lagi wanita kesayangannya tu. Wan tersenyum kecil melihat telatah Lofar yang seperti tidak pernah jumpa bunga tu. Dia geleng kepala. Lofar memang gilakan bunga, salah satu sebab yang merapatkan ibunya dengan kekasih hatinya yang satu ni.
Tanpa fikir lama. Wan angkat Iphone miliknya. Aplikasi kamera dibuka. Beberapa keping gambar Lofar diambil senyap-senyap. Bolehlah mengubat rindu selain gambar-gambar dalam galeri yang sedia ada.
Kini Lofar seorang diri hidu bau bunga ros. Terbit rasa cinta yang mengunung sekali lagi melihat si kekasih hati. Dia sekali lagi enggan ketinggalan menangkap gambar pada pemandangan yang sangat indah di mata. Orang cantik. Ambil macam mana pun tetap lawa.
Tiba-tiba pandangan Lofar beralih kepadanya. Mereka bertentangan mata buat seketika hinggalah Wan gugup menjatuhkan telefon yang sibuk menangkap gambar gadis itu. Leher belakang terus diusap dan kaki cuba melangkah ke tempat lain. Kantoilah pulak!
Perasan Lofar melangkah ke arahnya. Kaki Wan segera dilajukan. Kalau ibu tahu dia skodeng anak dara orang macam ni. Confirm ceramah sebulan tak henti-henti!
YOU ARE READING
LOFAR (COMPLETED)
ChickLitWan kata dia akan jadi lebih baik tanpa Lofar. Terlerainya tali pertunangan atas ego Wan. Dah bertahun, Lofar datang semula. Wan, dia memang semakin baik. malah lebih baik dari itu. Dan tika itu, ada hati yang ingin dikejar semula. Wan menyesal. Lo...