"Bu..."
"Bincang elok-elok. Kalau rasa ada benda perlu terangkan. Terangkan. Jangan simpan lagi."
Wan mengeluh. Faham maksudnya Hajah Emani. Tapi dia tidak sanggup lagi nak berterus terang pada Lofar. Dia dah rancang nak terangkan semuanya tapi bukan sekarang.
"How life?" tanya Wan bagi memecah kesunyian.
"Huh? Haa... great. Wan?"
'Worst,' jawab Wan dalam hati. Dia angkat bahu. Tidak tahu macam mana nak throwback betapa teruknya keadaannya dalam empat tahun ni tanpa Lofar. Dia yang buang Lofar dari hidupnya tapi dia yang lagi teruk tanpa Lofar.
Lofar kekuatannya. Tanpa Lofar, seolah hilang semangat untuk terus hidup tapi dia terpaksa. Wan lepaskan pun demi impian gadis itu.
Semua orang sekelilingnya nampak betapa payahnya Wan untuk bangkit semula. Sebab dia nak bila mereka bertemu semula, Wan dapat pujuk hati Lofar.
Badan disandarkan. Wan tutup mata seketika. Cuba kenang keadaannya dalam tempoh empat tahun ni. Tidak sedetik pun rasa rindu itu berkurang. Malah cinta dan rindunya semakin kuat untuk Lofar. Sampai sanggup buat kerja gila nak intip Lofar di London sebab terlalu rindukan gadis itu.
"Never feels better without you sayang... I'm dying..." ucapnya perlahan tanpa membuka kelopak mata. Wan tahu Lofar dengar dan gadis itu masih memandangnya.
Terasa sesuatu mengalir di hati Lofar mendengar luahan lelaki itu. Lof pun sama Wan tapi Wan yang buang Lof dari hidup Wan...
"Tanpa Lof, hidup Wan lagi lumpuh dari kaki Wan. I miss you like no others. Setiap hari Wan doakan agar Lof sihat dan bahagia tanpa Wan. I love you but I can't be with you. Wan tak nak Lof hancurkan impian Lof untuk Wan...."
Air mata Lofar mengalir-galir mendengar luahan lelaki itu. Perasaannya berkecamuk. Sakit, geram, marah, rindu semua ada! "Apa hak Wan nak tentukan Lof bahagia atau tak? Ya. Impian Lof tercapai nak jadi pelukis terkenal tapi Wan sedar tak Lof tak pernah bahagia! I lost my soul!"
Wan tunduk. "Wan minta maaf. Tapi jujur Wan tak pernah lupakan Lof. Wan sayang Lof. Dulu dan sekarang." Mata Wan tidak lepas memandang Lofar yang tidak berhenti menangis. Tubir matanya sendiri panas. Dia terus tinggalkan Lofar bersendirian sebelum air matanya tumpah depan Lofar.
YOU ARE READING
LOFAR (COMPLETED)
ChickLitWan kata dia akan jadi lebih baik tanpa Lofar. Terlerainya tali pertunangan atas ego Wan. Dah bertahun, Lofar datang semula. Wan, dia memang semakin baik. malah lebih baik dari itu. Dan tika itu, ada hati yang ingin dikejar semula. Wan menyesal. Lo...