- 4

1.7K 44 7
                                    

Det hade gått några dagar sedan vi hade hängt med Noel och dom, och på senaste tiden hade inte ängelns flin lämnat mitt huvud det var något med honom som gjorde en fast.

Saknaden efter killarna växte mer och mer, det lilla gänget som vi startat var bara alldeles för mysigt för att inte sova. Idag var iallafall en såndär chill dag skulle bara typ halvsova hela dagen, och antagligen käka en massa skräpmat. Jag beslöt mig för att lägga upp något på Instagram för att fixa mitt tråkiga feed, Jag hittade en hyfsat snygg bild och valde att lägga upp den.

 Jag beslöt mig för att lägga upp något på Instagram för att fixa mitt tråkiga feed, Jag hittade en hyfsat snygg bild och valde att lägga upp den

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gillas av dantelindhe, emmaek och 1 532 andra
Isabellelilje jag gillar rött
Visa alla 321 kommentarer

Dantelindhe ful

Emmaek världens finaste

Ludwigkronstrand fett snygg

Noelflike rött klär dig

Såklart kom ängeln med dom vackra ögonen in igen och förstörde mitt humör, idiot.

Isabellelilje @dantelindhe håll käften

Efter bara några minuter poppade en notis upp om att Dante fucking addat mig på snap, i ren förvåning addade jag honom tillbaka, för att se vad han ville mig. Samtidigt som jag ändå var inne på appen så valde jag att kolla vad för snaps jag hade fått det var 2 från Emma och 1 från Noel jag valde att öppna Noels först. Det var en bild på honom med en text som sa godmorgon började le lite vad gullig han var som snapade godmorgon.

Jag snapade tillbaka med enkel bild på halva mitt ansikte och skrev "godmorgon lilla Noel" och sen skickade. Sen dök det upp en oväntad Snap från Dantelindhe, jag öppnade den och det var en bild på hans svart vita Vans och han hade skrivit något jag aldrig trodde han skulle säga "lust att mötas och ta en cigg?" Funderade lite asså det pirrade ju till av tanken att han ville träffa mig, okej fuck it behöver inte gilla honom bara för att jag umgås med honom det var iallafall vad jag hade försökt intala mig själv. Jag kickade iväg en snabb Snap om att han skulle träffa mig vid tunnelbanan.

Jag fixade mig lite smått la lite concealer osv, sen begav jag mig till tunnelbanan. Redan en bit bort såg jag honom lutad mot väggen med hörlurar i öronen hur kunde det var möjligt att bara av att kolla på honom såg han ut som den vackraste ängeln men såfort en mening lämnade hans läppar var han en demon. Jag checkade vad hon hade på sig lite smidigt, han hade en grå hoodie med huvan ovanför huvudet och ett par jeans, rätt snyggt om jag måste erkänna.

Jag gick emot honom sakta och tillslut upptäckte han mig, han log lite för sig själv och  jag avfyrade ett leende till honom. Skulle jag krama honom? Eller vad fan gör man när man har en relation med någon som ingen kan sätta ord på vad det betyder, när jag kommit fram till honom helt gav han mig en varm och rätt mysig kram och jag slöt mina armar runt honom också och andades in hans dova lukt av parfym och ciggaretter.

"Heej" fick jag ur mig försiktigt

"hej där" han mötte mina ögon med ett leende.

Jag kollade tillbaka på honom med ett tandlöst leende.

"vad ska vi göra?" Frågade jag honom osäkert.

"vi drar hem till mig"

'hmmm okej" svarade jag lite tveksamt.

Han försökte läsa av mig men misslyckades, så han gav upp och släppte det. När vi kommit fram till Dantes lägenhet klev vi in, jag började genast granska lägenheten det var ovanligt fräscht ändå för att vara Dante,

"tack typ" skrattade Dante.

Vad fan sa jag det där högt jag började rodna lite och svarade efter någon sekund, nonchalant.

"jaja"

Dante började gå in till vad jag insåg var köket, jag följde med små steg efter honom.

"vill du ha te?" frågade han med ett flin.

"Ja tack" svarade jag med ett leende.

Vad jag kände var alldeles för  oklart för att sätta ord på, min känslor mina oklara känslor hur skulle jag ta mig till var det hat eller kärlek för denna killen. Jag och Dante hade det iallafall riktigt mysigt vi hade bara snackat om livet helt enkelt, hade lärt känna honom ännu mer och förstod honom lite bättre nu.

Jag blev lite rastlös och valde att gå på toaletten för att fräscha upp mitt ansikte, jag mötte mina trötta ögon i spegeln och skvätte lite vatten i ansiktet innan jag valt att gå tillbaka till Dante, Jag valde att skrämma honom  jag smög bakom honom bakom soffan och snabbt la min händer på hans axlar jag kände hur han ryckte till men samma sekund tog han tag i min handleder och drog över mig i soffan så jag nu låg över honom,  jag började genast låta skratt lämna mina läppar men Dante hade en seriös blick fast jag kunde tyda ett leende bakom det hela. Ett flin bytte ut hans seriösa ansiktsuttryck  och jag skulle precis fråga vad som var kul innan han puttade ner mig från soffan och jag landade hårt på min rumpa.

"aj din jävla pajas" skrattade jag fram.

Han började flina ännu mer, och vilket spratt som han lurade på nu ville jag inte veta så jag valde att springa ifrån vardagsrummet in i vad såg ut som att vara hans sovrum, detta var nog det ända jag kunde komma upp med som gömställe för jag kunde höra hans steg närma sovrummet . Dörren flög upp och där satt jag på hans säng med ett flin, hans blick kunde inte tydas han såg bara sjukt jävla sexig ut.

''Pajas hah?'' flinade han.

————————————————————————

Detta kapitlet sög verkligen innan jag ändrande. Ingen fattar hur jag skäms för första delarna i denna boken HAHAHa, aja framtida jag håller på och fixar så att dom är någorlunda läsabara  <3

Vill inte ha dig || Dante LindheWhere stories live. Discover now